Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › koeling 2.0 8v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2009 om 18:35 #17209353
heey jongens volgende vraag is.
Ik heb een 2.0 8v en nu het mooie weer er aan komt.
Wilt mijn blokkie erg snel warm worden.
is een euvel van calibra zeker van de 8vtjes dat de temp erg snel oploopt in de winter ook last van maar niet zoveel.Nou heb ik een keer gehoor dat wanneer je je thermostaat er tussen uit haalt dat je dan een continu circulatie heb van koelvloeistof zal dit uit maken ten op zicht van mijn temperatuur in de zomer. en kan dit geen kwaad voor de rest?
Oja Vorig jaar zomer heb ik de thermostaat vervangen voor een nieuw maar dat helpt bijna niks.
gr roy
1 april 2009 om 20:11 #17474612zodra de koelvloeistof goed op temperatuur is heb je ook continu circulatie dus daar schiet je niets mee op.
zit ergens toch iets fout dat in je koelsysteem.
alles al een x ontlucht?1 april 2009 om 20:16 #17474613Lex.
Daar heb je idd gelijk in.
Nee ik heb wel meerdere keren me radiator eraf gehaald dus idd flink verliez van vloeistof.
dit heb ik gewoon weer bijgevuld.
Maar voor de rest eigelijk niet ontlucht maar zou dit dan zoveel uitmaken.
dit zou je dan uit eindelijk moeten zien aan je koelvloeistoftankje dat dit op min staan??.gr roy
1 april 2009 om 20:28 #17474614luchtbel in je systeem.. zie je niet altijd in je resevoir denk ik.
ontluchten is vrij simpel… gewoon lekker ff laten draaien en koelvloeistof resevoir open laten.. en kijken of ie helemaal leegraakt
2 april 2009 om 21:03 #17474615ik heb nu een V6, die begint zomerdag snel richting de 100 graden te lopen met warm weer nadat ik na een lange rit stil sta.
mijn vorige 8V bleef altijd keurig netjes op 90 graden staan, ook in de bergen met de airco aan!
Ik denk inderdaad dat je wat lucht in het systeem hebt, dop er af halen en hem goed op tempratuur laten komen en bijvullen indien nodig.
is het probleem nog niet opgelost; thermostaat
3 april 2009 om 16:27 #17474616heey jongens bedankt voor de reactie.
Morge (zaterdag) ga ik effe aan de slag.
Dus dop van het resevoir en dan laten draaien warm laten lopen en kijken wat er gebeurt.:P(edit)ook effe me luchtfilter vervangen.
Denk ook daarom dat ie stationair zo onrustig loopt hij krijgt niet genoeg lucht denk ik.bedankt jongens prettig weekend
3 april 2009 om 16:38 #17474617zou kunnen of maak je stappenmotor eens schoon;)
3 april 2009 om 17:15 #17474618misschien een stomme vraag hoor maar je hoort het wel vaker je stappen motor schoon maken.
maar waar mee kan je dat het beste doen?3 april 2009 om 17:18 #17474619is geen stomme vraag.. je kan het doen met remmenreiniger.
5 april 2009 om 22:44 #17474620Heb hetzelfde ook eens gehad met een kadett gsi 2.0 8v.
De temperatuursensor bleek stuk waardoor de koelvin niet meer aansloeg.
Om te testen neem je de temperatuursensor er uit en leg je hem in een pan met water op het gasfornhuis, meet met een ohm meter de weerstand, vlak voordat het water gaat koken moet deze nul zijn.
Zo niet is hij kapot.Grt, Tom
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.