koeling 2.0 8v

Forumindex Forums Modellen Calibra koeling 2.0 8v

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209353
    Desperado
      Lid sinds:
      4 September 2008

      heey jongens volgende vraag is.

      Ik heb een 2.0 8v en nu het mooie weer er aan komt.
      Wilt mijn blokkie erg snel warm worden.
      is een euvel van calibra zeker van de 8vtjes dat de temp erg snel oploopt in de winter ook last van maar niet zoveel.

      Nou heb ik een keer gehoor dat wanneer je je thermostaat er tussen uit haalt dat je dan een continu circulatie heb van koelvloeistof zal dit uit maken ten op zicht van mijn temperatuur in de zomer. en kan dit geen kwaad voor de rest?

      Oja Vorig jaar zomer heb ik de thermostaat vervangen voor een nieuw maar dat helpt bijna niks.

      gr roy

      #17474612
      Lex
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2004

        zodra de koelvloeistof goed op temperatuur is heb je ook continu circulatie dus daar schiet je niets mee op.
        zit ergens toch iets fout dat in je koelsysteem.
        alles al een x ontlucht?

        #17474613
        Desperado
          Lid sinds:
          4 September 2008

          Lex.

          Daar heb je idd gelijk in.

          Nee ik heb wel meerdere keren me radiator eraf gehaald dus idd flink verliez van vloeistof.

          dit heb ik gewoon weer bijgevuld.

          Maar voor de rest eigelijk niet ontlucht maar zou dit dan zoveel uitmaken.
          dit zou je dan uit eindelijk moeten zien aan je koelvloeistoftankje dat dit op min staan??.

          gr roy

          #17474614
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            luchtbel in je systeem.. zie je niet altijd in je resevoir denk ik.

            ontluchten is vrij simpel… gewoon lekker ff laten draaien en koelvloeistof resevoir open laten.. en kijken of ie helemaal leegraakt

            #17474615
            AsconaC20NE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2004

              ik heb nu een V6, die begint zomerdag snel richting de 100 graden te lopen met warm weer nadat ik na een lange rit stil sta.

              mijn vorige 8V bleef altijd keurig netjes op 90 graden staan, ook in de bergen met de airco aan!

              Ik denk inderdaad dat je wat lucht in het systeem hebt, dop er af halen en hem goed op tempratuur laten komen en bijvullen indien nodig.

              is het probleem nog niet opgelost; thermostaat

              #17474616
              Desperado
                Lid sinds:
                4 September 2008

                heey jongens bedankt voor de reactie.
                Morge (zaterdag) ga ik effe aan de slag.
                Dus dop van het resevoir en dan laten draaien warm laten lopen en kijken wat er gebeurt.:P

                (edit)ook effe me luchtfilter vervangen.
                Denk ook daarom dat ie stationair zo onrustig loopt hij krijgt niet genoeg lucht denk ik.

                bedankt jongens prettig weekend

                #17474617
                opelkadetje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2004

                  zou kunnen of maak je stappenmotor eens schoon;)

                  #17474618
                  testdrive
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 November 2008

                    misschien een stomme vraag hoor maar je hoort het wel vaker je stappen motor schoon maken.
                    maar waar mee kan je dat het beste doen?

                    #17474619
                    opelkadetje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 December 2004

                      is geen stomme vraag.. je kan het doen met remmenreiniger.

                      #17474620
                      turbotom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 July 2004

                        Heb hetzelfde ook eens gehad met een kadett gsi 2.0 8v.
                        De temperatuursensor bleek stuk waardoor de koelvin niet meer aansloeg.
                        Om te testen neem je de temperatuursensor er uit en leg je hem in een pan met water op het gasfornhuis, meet met een ohm meter de weerstand, vlak voordat het water gaat koken moet deze nul zijn.
                        Zo niet is hij kapot.

                        Grt, Tom

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.