Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › compressie c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2009 om 10:51 #17209234
is er iemand dei mij kan vertellen wat de compressie ongeveer moet zijn in de cilinders van een c20let.
22 maart 2009 om 11:56 #1747169412 a 12.5 bar, onderling mag er niet teveel verschil inzitten.
22 maart 2009 om 12:48 #17471695origineel gepost door jason
is er iemand dei mij kan vertellen wat de compressie ongeveer moet zijn in de cilinders van een c20let.geef maar ff een seintje. heb een goede tester voor je.
22 maart 2009 om 16:36 #17471696oke thankx jongens
;)28 maart 2009 om 16:23 #1747169711 december 2010 om 21:46 #17471698ik heb vandaag ook een compressie test uitgevoerd op mijn c20let.
bougies eruit en een compressietester eropgehouden. Dit is het resultaat..
1: 7 bar
2: 6,2 bar
3: 5,5 bar
4: 5,4 bar
Nu ik hier waardes van 12bar zie vind ik de waardes bij mij wel erg laag. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?11 december 2010 om 22:03 #17471699origineel gepost door Jellow
ik heb vandaag ook een compressie test uitgevoerd op mijn c20let.
bougies eruit en een compressietester eropgehouden. Dit is het resultaat..
1: 7 bar
2: 6,2 bar
3: 5,5 bar
4: 5,4 bar
Nu ik hier waardes van 12bar zie vind ik de waardes bij mij wel erg laag. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?heb je tijdens meten de gas open geduwd?
11 december 2010 om 22:06 #17471700Originally posted by Jellow
ik heb vandaag ook een compressie test uitgevoerd op mijn c20let.
bougies eruit en een compressietester eropgehouden. Dit is het resultaat..
1: 7 bar
2: 6,2 bar
3: 5,5 bar
4: 5,4 bar
Nu ik hier waardes van 12bar zie vind ik de waardes bij mij wel erg laag. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?volgas neem ik aan zonder brandstofrelais?
12 december 2010 om 12:45 #17471701lage compressie zuigers:D
12 december 2010 om 18:07 #17471702haha bedankt voor de reacties! Wel erg lage compressie inderdaad…
Ik wist niet precies hoe ik de test uit moest voeren. Dus ik heb eigenlijk alleen de boegies eruit gehaald.Dus gasklep was niet open en het begon ook wel een beetje naar benzine te ruiken haha
Ik heb de test wel een keer herhaald met dezelfde resultaten.
Hopelijk maakt volgas dan een groot verschil. Anders ziet het er niet zo best uit lijkt me.
Wat me daarnaast opviel is dat cilinder 1 met de hoogste druk van 7bar. olie aan de schroefdraad van de boegie had en als je via het bougiegat op de zuiger kijkt was deze ook als enige nat.
Zou de gasklep open echt zoveel verschil maken? Thx voor de reacties.
12 december 2010 om 21:40 #17471703ja gas klep vol open, zo hoor je een compressiemeting uit te voeren.
De olie op de zuiger verklaart inderdaad de hogere waarde tijdens de compressie meting…
12 december 2010 om 23:44 #17471704als ik met handmeter meet op c20xe motoren heb ik minimaal 15 bar op meter staan.. ik weet dat dit geen officiele waarden zijn. maar deze motoren hebben volgends fabriek 10,5 bar en dat is op mijn midlock meter 15+ bar dus een c20let zou dan op 15-1,5 op 13,5 moeten komen.
maar belangrijkste is verschil onderling tussen cilinders.. meer als 1 bar verschil verreist toch wel een onderzoek ;)
had laatst ook een motor met iets teveel verschil, maar hoon structuur was gelukkig nog duidelijk aanwezig op cilinder wanden… vervangen van alleen zuigerveren was na het voor de zekerheid opmeten van de maten van de zuigers voldoende ;)
Ik heb zelf geen c20let meer, maar een mitsubishi 4g63T in mijn Lancer EVO 6
Deze geeft ook 13 bar aan op mijn midlock meter, en dat op alle cilinders… terwijl fabriek meld dat 8,8 bar de fabriekswaardes zijn… originele zuigers zijn vervangen door omega zuigers moet 0,4 bar minder compressie.. dus een c20let mag best op een “huis tuin keuken meter best boven 13 bar komen !!!!MvG,
DdV
Succes ermee…
MvG,
Dennis
13 december 2010 om 18:56 #17471705De compressieverhouding die de fabriek opgeeft is een verhouding en dus niet uitgedrukt in Bar, dat is namelijk een meeteenheid.;) C20XE zal iets van 10:1 compressie hebben en zou dan dus op iets van 10 bar moeten komen volgens jullie?:hmmz
Het verschil is idd het belangrijkste. Zoals DdV al zegt, meer als 1 bar verschil is zorgwekkend…:o
En als je nou denkt dat je erg lage waardes meet moet je een klein beetje olie op de zuigers laten lopen e dan nog een keer meten, op die manier kun je zien hoe goed de zuigerveren afdichten. ;)
13 december 2010 om 21:30 #17471706Je meet met de meter de eindruk!!
Niet de compressieverhouding. Dus als je een compressieverhouding van 1:8 hebt wil het
niet zeggen dat je dan 8 bar op de meter moet krijgen.
De einddruk is altijd een stuk hoger.7 januari 2011 om 02:05 #17471707klopt helemaal miruni
Maar belangrijkste is dat alle cilinder evenveel presteren.
Wat ik ook vaak doe ipv compressie meten is cilinderlektest.
Die kan ook veel vertellen over eventuele oorzaken op plaats van een eventueel probleem.Groetjes,
Dennis
7 januari 2011 om 21:41 #17471708Persoonlijk verkies ik de lektest nog boven de compressietest.
Die zegt je gelijk ook veel meer! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.