Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Tikkende injectoren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2009 om 21:06 #17209211
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met mijn Calibra 2.0 8v motor. Hoeveel toeren ik ook maak, hoe warm of koud hij is. Hij heeft behoorlijk tikkende injectoren. Het klinkt echt precies zoals tikkende kleppen, maar het komt zegmaar bij het zwarte balkje plastic vandaan (achter de kleppendeksel).
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb al een keer injectoren reiniger bij de benzine ingegooid. Maar volgens mij heeft dit niks uitgehaald.
En is dit verontrustend?
Ik hoor het graag.:angel
19 maart 2009 om 21:19 #174714414 nieuwe injectoren erop zetten.
19 maart 2009 om 21:21 #17471442meen je dat serieus?
Dat lijkt mij wel een eeerrrgg duur grapje. Maar het is niet erg als ze tikken?
19 maart 2009 om 21:56 #17471443Deze motoren staan bekend om tikende injectoren, tot bepaalde hoogte dan he:P, wanneer de auto voor de rest prima rijdt zou ik er niks aan doen.
19 maart 2009 om 22:48 #17471444Als ze niet tikken moet je je zorgen maken.
19 maart 2009 om 22:59 #17471445Bosch injector 350ccm. (0 280 156 021) bij Mathijssen als voorbeeld. kan waarschijnlijk ook wel standaard NE delen bestellen, deze kosten 54 Euro per stuk…
20 maart 2009 om 03:55 #17471446ultrasoon reinigen?
20 maart 2009 om 15:20 #17471447weet niet hoe hard het klinkt bij jou maar is geen enkel probleem als je ze hoort tikken.
een leek die intressant wil doen en wel es over tikkende kleppen heeft gehoord zou het als een tikkende klep kunnen horen:D
zo hard zijn ze soms wel te horen.
maar is normaal bij de 8v20 maart 2009 om 15:23 #17471448maar dan heb ik het wel over als je zeg maar in de buurt van de motorkap staat.
als je ze IN de auto ook al hoord voort stoplicht ofzo ja dan is het wel een beetje heel hard.
maar gewoon als je bij de auto staat bijv met de kap los en je hoort ze vrolijk tikken dan klopt het wel22 maart 2009 om 08:27 #17471449Oke dan is er niks aan de hand. Ik hoor ze alleen als ik de kap open heb. Niks ernstigs dus. Bedankt voor de reacties allemaal!
22 maart 2009 om 12:44 #17471450nee helemaal goed die motor haha:thumbup
22 maart 2009 om 17:53 #17471451Deze Injectoren tikken van hun eigen behoorlijk hard.
verder geen probleem.
mijn EX auto (Astra 2.0i station CD ’93 C20NE) heeft er 320.000km mee gereden :D
22 maart 2009 om 17:59 #17471452moet zeggen dat ik tig jaar geleden ook dacht dat dat niet goed was.
mijn maatje had een kadett gsi 8 klepper de 130 pk versie nog.
en die deed dat ook.
eerst lichte paniek dus haha
bleek dus zo te horen.
mijn eigen calibra had het uiteraard ook.
och moet zeggen dat ik het wel als muziek in de oren vin klinken eigenlijk.
die vrolijk tikkende injectoren als de motor verder goed loopt dan natuurlijk:jerry22 maart 2009 om 20:55 #17471453Ja hij loopt netjes verder… dus dat scheelt.. Het enige is dat hij niet helemaal lekker start.. maar dat is denk ik de stappenmotor. Als je hem dan start maakt hij soms wel toeren maar soms blijft hij hangen rond de 500 toeren en daarna wil hij het nog net pakken of hij valt uit. Stappenmotor is best prijzig, dus ik ga eens kijken of ik een andere ergens van de sloop kan halen.
Of hadden mensen misschien andere ideeën? Of heeft iemand dit probleem al eerder gehad en waarmee heb je het toen opgelost?
Zou heeel handig zijn! Thx voor de mooie reacties!
22 maart 2009 om 21:45 #17471454Ik heb dat ook gehad, dat slechte starten. (bij een astra 2.0i Bosch M1.5.2)
Bij mij sloeg hij warm zelfs af zo nu en dan direct na het starten.
ik heb diversen stappenmotoren geprobeert.
andere Computers.
diverse sensoren gewisseld, het is ook nooit over gegaan.
Willem
23 maart 2009 om 09:35 #17471455Oh nou dat klinkt veelbelovend dus.. Ik vind het niet heel erg, maar ik stoor me er soms wel wat aan. Maargoed, als anderen hier nog ideeen over hebben heel graag!
En wim-v6 bedankt voor je reactie!:thumbup
23 maart 2009 om 10:23 #17471456u2u….:thumbup
23 maart 2009 om 17:03 #17471457mijn calibra viel ook steeds uit met 500 toeren schommelend
dacht eerst ook de stappenmotor
maar hoorde dat ie dan meestal eerder harder dan zachter stationair ging lopen.
maar na veel gezoek bleek ik een scheur in die dikke slang te hebben van het luchtfilter naar ht gasklephuis zeg maar.
ofwel van de luchtmassaweger
na dit opgelost te hebben liep ie weer super.
je zou het even na kunnen kijken of de slangen allemaal nog goed zijn die met de lucht te maken hebben.
maar een scheurtje in die dikke slang en hij loopt geheid niet meer stationair of heel beroerd.
controleren kan geen kwaad toch?
vooral in de naden23 maart 2009 om 21:34 #17471458Mijn slangen waren wel in orde.
was het eerste waar ik naar gekeken had.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.