Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zoek Elektrisch schema van Stuurkolom met EPS van Corsa C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2009 om 20:17 #17209197
Hallo,
Ik zoek het aansluitschema van het EPS systeem van het stuurhuis (stuurkolom) van de Corsa C.Ik heb de rood omcirkelde draadaansluitingen niet erbij, als iemand al kan vertellen welke kleur de draden hebben en op welke aansluiting deze zit, zou ook dat erg mooi zijn.
Alvast bedankt voor de evt. reacties.
18 maart 2009 om 10:38 #17471325Stuurkolom bedoel je :P
En nee, weet geen draadjes…
18 maart 2009 om 16:44 #17471326Nou, ik inmiddels wel, dus dat gedeelte is al vervuld.
Nu nog iemand die een schema kan kopiëren en dan kan ik van start gaan.
D’r zal vast wel iemand zijn met een vraagbaak.
18 maart 2009 om 18:59 #17471327Topic titel aangepast.
18 maart 2009 om 19:36 #17471328ik heb de electrische schema’s uit een digitale vraagbaak geknipt,
en heb ze als pdf online gezet
https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=TTZscHBCZ1AwMEZFQlE9PQ
hoop dat er iets bijzit wat je kunt gebruiken18 maart 2009 om 19:48 #17471329Hé perfect, dank je wel :thumbup Ik denk dat ik hiermee al een eind op weg ben.
18 maart 2009 om 21:56 #17471330als je dat op een manta wilt bouwen, dan lijken de aansluitingen vrij simpel. Alleen vraag ik me af wat voor draad/signaal naar de ECU gaat.
18 maart 2009 om 22:21 #17471331Moet ik nog bekijken, ik heb gelezen dat er wat dat betreft een paar mogelijkheden zijn, ik heb een ombouw gezien op een mini en eentje op een oude volvo, ford e.d.
Zoals ik het even vluchtig bekeken heb moet er een snelheids afhankelijk signaal, misschien dat een pulsteller van de bak kan of een andere pulsteller.
De ombouw die ik een beetje doorgenomen heb, daar hebben ze een potmeter er tussen gesoldeerd.Ik zie wel als het zover is.
20 maart 2009 om 10:41 #17471332Puls gever op de bak. De laatste A corsa’s hadden die in ieder geval C12, 14, 16NZ. Deze worden tussen de bak en de kabel geschroeft, hierdoor blijft je normale teller werken en je hebt een Snelheids puls signaal.
20 maart 2009 om 18:59 #17471333Op zich denk ik dat het systeem ook zonder puls werkt, alleen zal hij meer bekrachtigen omdat de unit denkt dat je stil staat . Zal wel iets met een snelheidsafhankelijke regeling te maken hebben(denk ik?)
20 maart 2009 om 19:04 #17471334ja klopt boven een bep. snelheid werkt hij niet eens geloof ik.
tenminste dat merk ik bij onze B X12XE
20 maart 2009 om 19:11 #17471335Ah, mooi, allemaal voordelen. :thumbup
Ik weet nog niet op welke auto ik hem ga bouwen en het hangt even van de bak af welke pulsteller ik nodig heb, misschien lossen we het ook op met zo’n potmeter.
Ik heb eerst nog wat ander werk voor de boeg.
26 mei 2009 om 18:05 #17471336origineel gepost door mantamartin
ik heb de electrische schema’s uit een digitale vraagbaak geknipt,
en heb ze als pdf online gezet
https://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=TTZscHBCZ1AwMEZFQlE9PQ
hoop dat er iets bijzit wat je kunt gebruikenlink werkt niet meer :(
26 mei 2009 om 19:41 #17471337probeer deze even dan:–> klik voor andere tijdelijke link<–
29 december 2009 om 14:25 #17471338Hoever is dit projekt nu?
De links werken helaas niet meer, iemand anders wel een link naar schema’s?29 december 2009 om 17:04 #17471339let op bij het aansluiten van deze colom ZONDER speedpulse
na een half uur tot een uur gaat de bekrachteging uit
ik heb dit zelf ondervonden met de ombouw in mijn corsa
de eerste week heb ik zonder puls gever gereden en tijdens een ritje zeeland ging de bekrachteging in eens eraf.
na het aansluiten van de puls werkte alles weer zoals het hoord
zonder puls stuurt ie ook gruwelijk licht weet niet of dat prettig is ,ik vond zelf van niet zeker niet als je hard rijd
succes29 december 2009 om 17:08 #17471340kan je er geen pulsdeler tussen zetten???? ken je die API’s van Beijer ???
29 december 2009 om 17:18 #17471341api ken ik wel ik had alleen toen geen puls gever ivm ombouw naar c20xe vandaar dat ie zo maf deed
mijn teller werkte ook niet
daarna puls gever besteld van een kadett en toen werkte alles perfect
als je er een api tussen zou zetten kun je het stuur lichter laten sturen maar ik vind dat zelf niks vind em nu perfect sturen mischien wel een optie voor de topic starter
of gewoon een pot meter zoals hij zelf al aangeeft29 december 2009 om 21:26 #17471342Ben zelf nog een beetje een leek en vraag me af wat die API’s van Beijer precies zijn?
Kan iemand dit uitleggen?29 december 2009 om 22:45 #17471343Hier dan weer even een nieuwe downloadlink: http://rapidshare.com/files/327150523/Corsa-C_Wiring_Diagrams.pdf.html
let op, deze zal ook wel weer tijdelijk werken.
29 december 2009 om 22:57 #17471344@gtvirus ff van bijer site afgehaald
het beste kijk je daar even voor meer info
http://www.beijerautomotive.nlBADIV010
Automatic Pulse Interface 4€ 59.00
De API Automatische Puls Interface is ontwikkeld om problemen te voorkomen die kunnen optreden wanneer het snelheidsignaal van een auto wordt afgetakt, ten behoeve van bijvoorbeeld een navigatie/cruise-control/alarm/blackbox/taximeter/ongeval-analyse.
Zo kunnen storingen in het motormanagement optreden, het navigatiesysteem kan de puls niet goed zien, kleine storingspieken op het signaal kunnen het doen lijken alsof de auto rijdt terwijl hij stilstaat, en het signaal kan simpelweg te zwak zijn voor het aan te sluiten systeem.
Een API kan een veelheid aan problemen oplossen. Hij is voorzien van een versterker die in staat is een snelheidsignaal (of toerentalsignaal) te versterken naar een 10V blokpuls, en een filter die zorg draagt voor spanningspieken en storingen. Geschikt voor 12-24 volt.
De API lost 98% van alle mogelijke problemen met een snelheidsignaal op.6 januari 2010 om 08:18 #17471345Wat de aansluiting betreft:
1. Photos of Column and ECU
Some conditions must be met before the EPS will give you any assistance, these conditions are:
Engine RPM must be detected as being over…The speed signal must be in a certain range. If the speed is detected as being too fast, the EPS will not give you any assistance. The amount of assistance provided by the EPS is speed sensitive.
The Timer Unit connection must be high. This is present to give you some assistance under certain conditions. It’s basically an enabling line. If it is not pulled up to battery positive, the EPS will not operate.
Electrical Connections
Wire ColourFunctionTo enable EPSWire Size / Fuse rating Green Engine speed signal Tacho drive / Coil ( LOW VOLTAGE SIDE! )0.5mm^2 no fusing
Black Switched Ignition Connect to 12V. In the car loom, connect this wire to the car’s switched ignition0.5mm^2 no fusing
Red – White stripe Multi-Timer enable input Connect to 12V0.5mm^2 no fusing
Brown – White stripeDiagnosticsLeave disconnected0.5mm^2 no fusing
Blue – Red Stripe Wheel speed sensor Must be under the max assistance speed defined above. This should be connected to either a Corsa wheel speed sensor, or the electronics that will adjust your speed signal to suit.0.5mm^2 no fusing
Red Battery positive Make sure you have a good connection to the battery, and use a fuse on this cable as stated. Connect this as close to the battery as possible. Try not to come off of previously installed wiring.6mm^2 40A fused
Brown Battery negative (Chassis)Make sure you have a good chassis ground. As close to the battery as possible is best.6mm^2 no fusing
6 januari 2010 om 11:00 #17471346Thanks Jo!!!
Altijd makkelijk om deze info erbij te hebben.
Misschien is het mogelijk om een link te plaatsen naar de site.
Misschien is er nog meer info vandaan te halen, kan altijd makkelijk zijn om er eens rond te neuzen.6 januari 2010 om 11:20 #17471347 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.