pook afstand gertrag 265

Forumindex Forums Techniek Cih pook afstand gertrag 265

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209158
    larsjeG40
      Lid sinds:
      23 January 2008

      ik ben bezig om een cih in een ascona te bouwen waar momenteel een getrag 240 aan zit
      nu wil ik overstappen op een getrag 265
      en die lijkt iets langer

      weet iemand of de pook afstand gelijk is aan die van een 240?

      #17470434
      a-manta-turbo
        Lid sinds:
        5 March 2006

        deze kun je gelijk maken
        je kan de pookplaat inkorten

        #17470435
        larsjeG40
          Lid sinds:
          23 January 2008

          is het niet minder werk om het pook gat in de auto aan te passen? ik weet niet precies hoeveel het scheelt?

          #17470436
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :wtfen je handrem dan??

            #17470437
            larsjeG40
              Lid sinds:
              23 January 2008

              ja dat ligt er dus aan hoeveel het scheelt 2cm kan opzich nog wel

              heeft er iemand mischien een 240 liggen en zou even de afstand willen meten tussen bevestiging motor en het hart van de pook?

              #17470438
              larsjeG40
                Lid sinds:
                23 January 2008

                niemand??

                #17470439
                Asko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 October 2008

                  Ik wel maar dat wordt em van’t weekend pas

                  #17470440
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Bij een Monza/Senator zit de pook op dezelfde plek bij een 265 en een 240 bak.

                    Dus ga er vanuit dat de pook bij een 2.5L liter met 240 bak Monza/Senator op dezelfde plek zit als de 30E met de 265.

                    #17470441
                    larsjeG40
                      Lid sinds:
                      23 January 2008

                      aha oke
                      maar wil het toch nog even na meten voor de zekerheid niet dat ik na het spuiten alsnog het pook gat moet aan passen

                      dus ik wacht nog even op de maat ervan:afro

                      #17470442
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Maar ik kan me herinneren dat de pook op soort plaat zit die uitwisselbaar is per model,zo heeft Manta B een aparte plaat en Rekord/Monza/Senator voor zover ik weet.

                        #17470443
                        toppertheo
                          Lid sinds:
                          3 February 2006

                          getrag 240 manta B vanaf blok aansluiting tot hart pook is exact 63cm ;)

                          groeten.

                          #17470444
                          larsjeG40
                            Lid sinds:
                            23 January 2008

                            aha oke bedankt

                            ga vanmiddag meteen even kijken of hij dan goed uit komt

                            ik heb bij biesheuvel wel hele mooie schakelwegverkorters gezien maar wel onwijs duur (475 euro)

                            denk dat als het niet past dat ik dan zelf zoiets ga maken

                            #17470445
                            fluks
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2005

                              ja een plaat van de pook van een rekord is een stuk langer dan die van een manta

                              #17470446
                              larsjeG40
                                Lid sinds:
                                23 January 2008

                                ja en de schakelas volgens mij ook

                                #17470447
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  origineel gepost door larsjeG40
                                  aha oke bedankt

                                  ga vanmiddag meteen even kijken of hij dan goed uit komt

                                  ik heb bij biesheuvel wel hele mooie schakelwegverkorters gezien maar wel onwijs duur (475 euro)

                                  denk dat als het niet past dat ik dan zelf zoiets ga maken

                                  sjezus
                                  475 wat krijge je dan wel niet??????????

                                  heb je der toevallig ook n plaatje van???

                                  we hebben het zelf wel es in n half uurtje gemaakt voor n cih
                                  kostten enkel wat gas en lasdraad

                                  maar echt nut heeft het niet bij n
                                  240/265 bak;);)

                                  #17470448
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Dat zal deze wel zijn: http://www.cae-racing.de/shifter_opel.htm#marke1

                                    Ik heb ook iets dergelijks gebouwd, heeft verder eigenlijk niks gekost dan een beetje geduld en wat creatief laswerk.

                                    De enigste reden voor mij was eigenlijk niet de schakelweg verkorten, maar de achteruit zo blokeren dat deze alleen gebruikt kan worden als er een knopje omhoog getrokken word. Zo’n beetje op dezelfde wijze als bij de oude 4-bak.

                                    #17470449
                                    larsjeG40
                                      Lid sinds:
                                      23 January 2008

                                      nou was het maar zoiets zelfs dat is het niet

                                      ik dacht eerst nog dat ze zich een komma vergiste hadden maar dat hadden ze ook niet

                                      het is zeg maar een rechte versnellingspook en die is bevestigd met unibals(of kogelgewrichten)
                                      en het voorste plaatje is cnc gefreest uit alluminium wel mooi gedaan maar erg prijzig

                                      wat me terouwens wel opviel is dat de afstand van motor naar versnellingsbak steun bij de 240 anders is dan bij de 265:wtf:wtf

                                      plaatje zal ik ff schieten de volgende x als ik er weer ben

                                      is er iemand die er 1 heeft ingebouwd en de versnellingsbaksteun moest aanpassen?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.