Forumindex › Forums › Techniek › Cih › pook afstand gertrag 265
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2009 om 17:38 #17209158
ik ben bezig om een cih in een ascona te bouwen waar momenteel een getrag 240 aan zit
nu wil ik overstappen op een getrag 265
en die lijkt iets langerweet iemand of de pook afstand gelijk is aan die van een 240?
14 maart 2009 om 17:45 #17470434deze kun je gelijk maken
je kan de pookplaat inkorten14 maart 2009 om 18:22 #17470435is het niet minder werk om het pook gat in de auto aan te passen? ik weet niet precies hoeveel het scheelt?
14 maart 2009 om 20:49 #17470436:wtfen je handrem dan??
15 maart 2009 om 07:15 #17470437ja dat ligt er dus aan hoeveel het scheelt 2cm kan opzich nog wel
heeft er iemand mischien een 240 liggen en zou even de afstand willen meten tussen bevestiging motor en het hart van de pook?
15 maart 2009 om 20:23 #17470438niemand??
16 maart 2009 om 08:11 #17470439Ik wel maar dat wordt em van’t weekend pas
16 maart 2009 om 16:51 #17470440Bij een Monza/Senator zit de pook op dezelfde plek bij een 265 en een 240 bak.
Dus ga er vanuit dat de pook bij een 2.5L liter met 240 bak Monza/Senator op dezelfde plek zit als de 30E met de 265.
16 maart 2009 om 19:50 #17470441aha oke
maar wil het toch nog even na meten voor de zekerheid niet dat ik na het spuiten alsnog het pook gat moet aan passendus ik wacht nog even op de maat ervan:afro
17 maart 2009 om 11:41 #17470442Maar ik kan me herinneren dat de pook op soort plaat zit die uitwisselbaar is per model,zo heeft Manta B een aparte plaat en Rekord/Monza/Senator voor zover ik weet.
17 maart 2009 om 21:06 #17470443getrag 240 manta B vanaf blok aansluiting tot hart pook is exact 63cm ;)
groeten.
18 maart 2009 om 08:16 #17470444aha oke bedankt
ga vanmiddag meteen even kijken of hij dan goed uit komt
ik heb bij biesheuvel wel hele mooie schakelwegverkorters gezien maar wel onwijs duur (475 euro)
denk dat als het niet past dat ik dan zelf zoiets ga maken
18 maart 2009 om 19:25 #17470445ja een plaat van de pook van een rekord is een stuk langer dan die van een manta
18 maart 2009 om 21:09 #17470446ja en de schakelas volgens mij ook
19 maart 2009 om 20:19 #17470447AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door larsjeG40
aha oke bedanktga vanmiddag meteen even kijken of hij dan goed uit komt
ik heb bij biesheuvel wel hele mooie schakelwegverkorters gezien maar wel onwijs duur (475 euro)
denk dat als het niet past dat ik dan zelf zoiets ga maken
sjezus
475 wat krijge je dan wel niet??????????heb je der toevallig ook n plaatje van???
we hebben het zelf wel es in n half uurtje gemaakt voor n cih
kostten enkel wat gas en lasdraadmaar echt nut heeft het niet bij n
240/265 bak;);)19 maart 2009 om 20:25 #17470448Dat zal deze wel zijn: http://www.cae-racing.de/shifter_opel.htm#marke1
Ik heb ook iets dergelijks gebouwd, heeft verder eigenlijk niks gekost dan een beetje geduld en wat creatief laswerk.
De enigste reden voor mij was eigenlijk niet de schakelweg verkorten, maar de achteruit zo blokeren dat deze alleen gebruikt kan worden als er een knopje omhoog getrokken word. Zo’n beetje op dezelfde wijze als bij de oude 4-bak.
20 maart 2009 om 17:35 #17470449nou was het maar zoiets zelfs dat is het niet
ik dacht eerst nog dat ze zich een komma vergiste hadden maar dat hadden ze ook niet
het is zeg maar een rechte versnellingspook en die is bevestigd met unibals(of kogelgewrichten)
en het voorste plaatje is cnc gefreest uit alluminium wel mooi gedaan maar erg prijzigwat me terouwens wel opviel is dat de afstand van motor naar versnellingsbak steun bij de 240 anders is dan bij de 265:wtf:wtf
plaatje zal ik ff schieten de volgende x als ik er weer ben
is er iemand die er 1 heeft ingebouwd en de versnellingsbaksteun moest aanpassen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.