Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › probleem op gelost was iets anders dan ik dacht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2009 om 19:06 #17209147
als ik mijn senator 30l 24V start dan is in een mum van tijd mijn plus pool van de accu loei heet :o:o
daar kwam ik van middag achter toen ik er even op hing met de palm van mijn hand :swear:argue:fy1 WAT KUNNUN DIE HEET WORDEN ZEG:swear
ik heb al geprobeert een extra massa naar het motor blok te leggen maar dat haalt niks uit.
heb de orginele kabel gekontroleert en zit steevig/goed vast.
er loopen nu zag ik er na pas 3 massa kabels 2x naar het chassis 1x orgineel en 1x er bij gezet ooit
en ik 1x naar de accu dus dat moet goe zijn denk ik dan
niet dusiemand een iedee :wtf:wtf
alexmanta
13 maart 2009 om 20:58 #17470297zit de pool wel goed en oxidatie-vrij vast?
14 maart 2009 om 12:23 #17470298inwenidige kortsluiting in de batterij, ik zou de batterij vervangen
15 maart 2009 om 20:18 #174702992000 :accu is oxidatie vrij en goed gemonteert.
goossens bjorn ::worsandere accu er in en wortd niet meer heet:thumbup
15 maart 2009 om 20:19 #17470300:cool: hopen dat deze er weer een paar jaar tegen kan
15 maart 2009 om 20:28 #17470301:wtfvolgende probleem heeft zig weer gemelt:swear
de ontsteeking van mijn senie is stuk gelopen.
ik kom gistere avond van brussel af en senie stottert als een gek en begind te ratelen.
wat denk je de ondsteeking stok is gammel de lagers liggen er uit (is nu n beetje flekswiebbel).wie er nog een heeft liggen die weg mag hoor ik het graag
15 maart 2009 om 20:35 #1747030215 maart 2009 om 20:49 #17470303Die zou ik maar niet kopen of je wilt een ombouw naar 30E plannen die werkt niet.
Dat is een probleem bij de 24V,s de verdelers deze lopen graag kapot door een zwakke smering,die kun je beter zelf af en toe smeren.
Weet er zo geen te liggen maar je moet er echt 1 hebben van de C30SE/C40SE de andere passen technisch wel maar werken niet.
De C30SE (24V) heeft de Hall gever inwendig de rest niet.15 maart 2009 om 21:30 #17470304dank voor de info:thumbup.
de mijne is inderdaat een 30L 24V uit 92 met hal gever in wendig.
en het probleem is hij moet apk gekeurt worden als ie niet loopt kan dat niet.
20 maart 2009 om 19:23 #17470305heeft niemand er nog een liggen.
21 maart 2009 om 13:02 #17470306er staat op marktplaats een man uit rotterdam die delen van een 24v aanbied
daar staat er wel een tussen even zoeken op ‘senator’26 maart 2009 om 16:58 #17470307fluks: ik heb die gast gebeld en hij beld mij nog terug of ie wat heeft:thumbup
ik heb inmiddels een ondsteeking dus kan wel weer rijden.
het is niet de beste meer maar hij doet het.wat ik mij nu af vraag is dat ik de ondsteeking niet krijg af gesteld.
als ik draai reageert ie niet en het afstel punt in het vliegwielhuis komt niet over een met het juiste punt (pijltje en bolletje scheelt bijna ander halve cm).
nu denk ik dat mijn disterebuudie niet op tijd staat.29 maart 2009 om 08:55 #17470308Valt ook weinig aan te stellen dat doet de motor/comp zelf.
29 maart 2009 om 09:19 #1747030924V is zelfstellend maar heeft wel een basis positie nodig.
Je kunt ze het beste erin zetten en de motor laten lopen en 1 man in de auto en 1 man onder de kap,en dan moet je eraan draaien totdat het motorcomtrole lampje aangaat naar links en ook naar rechts en daar dan de midden van nemen is goed.
29 maart 2009 om 09:23 #17470310Trouwens die 24V verdelers zijn niet de allerbeste der zit een kleine constructie fout in wat betreft smering,deze moeten olie-nevel smering krijgen bovenin bij het lager door een miniscule boring van 2/3mm ofzo en vaak koekt die aan en dan is er geen smering meer en dan gaat het piep piep piep en dan is het einde oefening.
Handmatig af en toe 1/2x in de maand in een paar druppels olie in de verdeler laten lopen (verdeler en rotor wel ff deraf nemen) kan nooit kwaad en vervangt de motorsmering of komt der extra bij,maar garandeert je wel een lang leven op het gebied van smering.
29 maart 2009 om 11:15 #17470311o ja GSE das mooi dat ik dat weet:thumbup.
ik heb nu van autodata een blaatje waar de basis afstelling op staat maar als ik het zo bekijk klopt de basis afstelling niet eens (dit eerst eens oplossen).
dan ga ik t eens probeeren met het verdraaien daar kom ik wel aan uit hoor.
het gekke is dat autodata de precieze afstelling niet vermelt in hun programma.30 maart 2009 om 18:14 #17470312ik heb gekeken naar de disterebuutie en het ondsteekings tijd stip.
:wtfik kwam al vrij vlug er achter dat 2 bougie kabels goed kapot waren en een er niet goed op zat gedrukt.
de disterebuutie staat wel gewoon goed dus.
dus nieuwe bougie`s en kabels rotor en verdeler + ondsteeking zelf.
en motor stoorings lampje blijft nu uit joeppie:jerryzo fijn als ie nu rijd heeft i nog niet gedaan (rijd wel fijn maar nu nog relexter):agentbrilletje op en rijden maar
14 maart 2010 om 13:01 #17470313AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Trouwens die 24V verdelers zijn niet de allerbeste der zit een kleine constructie fout in wat betreft smering,deze moeten olie-nevel smering krijgen bovenin bij het lager door een miniscule boring van 2/3mm ofzo en vaak koekt die aan en dan is er geen smering meer en dan gaat het piep piep piep en dan is het einde oefening.Handmatig af en toe 1/2x in de maand in een paar druppels olie in de verdeler laten lopen (verdeler en rotor wel ff deraf nemen) kan nooit kwaad en vervangt de motorsmering of komt der extra bij,maar garandeert je wel een lang leven op het gebied van smering.
Wel een beetje laat, maar ja, toen had ik nog geen 24V ;)
bedankt voor deze info, die gaan we zekers even bij druppelen :thumbup:DNu we toch in de electro zitten te neuzen, hier een simpel
vraagje voor de kenners onder ons :thumbupHeb nu nog een 44Ah voor nood in zitten,
maar startermotor heeft er wel moeite mee, haha.:hmmzwil er nog een nieuwe accu in hebben,
welke accu is het beste geschikt bij deze motoren, de 24V.
zie overal 60A , maar m’n radiootje lust ook wel een beetje,
beter gaan voor een iets zwaardere ??grtz ;)
14 maart 2010 om 13:14 #17470314Ik zou gewoon de zwaarste nemen die past in je accu bak heb ik ook gedaan 72ah of 70ah,de 24V heeft ook een grotere dynamo dan de Monza/Senator gemiddeld en ook de compressie verhouding is wat hoger dan een Monza/Senator beter te veel als te weinig stroom.
14 maart 2010 om 13:19 #17470315AnoniemLid sinds:
1 January 1970das snel, Ben :thumbup
dan gaan we dat ook erbij regelen :wors
grtz ;)
16 maart 2010 om 17:45 #17470316AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is een Bosch accu type S-4-008 74 AMP/H geworden
grtz ;)
16 maart 2010 om 19:51 #17470317AnoniemLid sinds:
1 January 1970Boh, die kosten al over de €100.
Ik was ook aan het denken voor een sterkere accu’s in mijn auto’s16 maart 2010 om 20:29 #17470318AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, tis electra, moet wel goed zijn en blijven,
dus niet gaan bezuinigen om een paar tienen
tenminste das mijn mening bij aankoop van een accu in deze wagen ;)Deze accu is de S4-008, de duurste in deze serie,
heb stroomverbruikers in de wagen zitten,
met deze accu moet er voldoende capaciteit over zijn.waar ik het gekocht heb, zeiden ze al,
tja, je kan goedkoper krijgen, ook met 2 jaar garantie,
maar ast met een jaar kadoek is, en je staat ergens…….:hmmzwas dan achteraf die paar tientjes erbij, deze accu niet goedkoper gewezen ? ;)
17 maart 2010 om 08:11 #17470319Met een normale accu weet je het nooit, hoe lang die het uithoudt. Ik heb accu’s gehad, die hielden het 5 jaar vol, maar ook, die na 2 jaar de geest al gaven. En er zitten bij mij toch meestal goede merken in, zoals Bosch en Varta. In mijn Monza zit een 60 Amp. Dat is genoeg, en in de Rekord een 62 Amp, en dat is meer dan genoeg. Standaard kreeg een Monza 44 (2.5 en lager) of 55 Amp (3.0) mee.
Wel eens gedacht om een gelaccu te kopen, maar kosten kosten ook gelijk wat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.