Benzinedruk regelaar

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Benzinedruk regelaar

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209139
    AsconaC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2005

      Hoi iedereen,

      IK vroeg me af of het waar is dat, wanneer er zonder vacuumslang op je benzinedrukregelaar gereden wordt je druk automatisch altijd 0,5 bar hoger staat.

      Mijn bron is het volgende : http://www.eurotaxonline.nl/adds/_egisservicesite/doc/fpresreg.pdf

      Maar is dit waar?
      Wil dit zeggen dat je geen brandstofdrukregelaar nodig hebt om je druk van 2.5 bar naar 3.0 bar te krijgen bij een getunede C20ne?

      En is het wel verstandig om zonder vacuumslang te rijden krijg je bij stationair draaien niet een te rijk mengsel?

      Bij dit alles wordt uiteraard de luchtinlaat afgedopt.

      Ik hoop dat iemand hier zijn expertise op los durft te laten.

      :wors

      #17470172
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        ben ik ook wel benieuwd naar.. ik volg dit even. in afwachting van de experts

        #17470173
        chris b
          Lid sinds:
          27 February 2009

          ik denk dat de druk regelaar het zelfde blijft hij gaat bij bv 2,5 of 3 bar open en zal dus ook nooit een hogere druk geven want hij gaat bij die waarde open

          #17470174
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            hebben we hier over het vacuim slangetje van de inlaat naar de druk regelaar?

            zo ja houd hem er aub op!!! bij mijn corsa was hij afgedopt op het inlaatstpruitstuk, trok veel beter door in de toeren met dat slangetje er op!

            #17470175
            robbyrood
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 February 2006

              gaat gewoon niet bij een C20ne enz..
              Moet er geoon op anders zit je met 2.5 bar durk op je injektoren te rijden en dat is bij deze motor echt niet wenselijk en ga maar een met een druk meter tussen je aanvoer leiding rijden dan kan je zien wat er gebeurd!!!

              Let op: benzine pomp levert 3.0 bar druk, dat gaat naar voren, komt bij de injektoren en kan doordat je benzinedruk regelaar open getrokken/geduwd wordt , weer terug vloeien via de retour leiding naar je tank.
              Als je gasklep DICHT staat , heb je de grootste onderdruk/”vacuum” zeg maar dus dan trekt deze je regelaar OPEN, en loopt de peut terug, druk op de injektor is dan 1,0bar, met de door de ECU bepaalde openingstijd van de injektor (ism met de lambda sonde), komt er genoeg benzine in je cylinder om te ontsteken en met de goede mengverhouding (uitlaatgas waarden etc).
              Wanneer je gas geeft , valt de onderdruk weg, volgas is die er helemaal niet meer, dat wil dan dus zeggen: volledige brandstofdruk op de injektoren met een grotere openings tijden van de injektoren, dat geeft je vermogen.
              Dus als je die slang er niet op zet loopt die motor zo vet als de nete, niet goed dus!
              Met een regelbare bezinedrukregelaar is met 0,1bar druk omhoog en omlaag te rommelen wat interresant is maar niet zomaar los gooien!!!!

              #17470176
              AsconaC
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2005

                Heel erg bedankt voor de informatie Robbyrood :thumbup

                Is het verstandig de benzinedruk op mijn blok op 3 bar te zetten.

                Specs c20ne:

                Irmscher inlaat
                Lexmaul uitlaat
                Openluchtfilter
                Gasklep gecleaned (alle onnodige slangen eraf)
                Gechipt 7000 toeren.
                Open uitlaat tot sebring demper

                Moet ik hier trouwens ook andere injectoren voor gebruiken die meer in kunnen spuiten?

                #17470177
                opelkadetje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2004

                  denk dat als je een andere nokkenas hebt dat je dan wel meer hebt aan een andere inspuiting.
                  wat je nu hebt is een betere flow.. dus zou ik in princiepe nix aan doen.
                  op het moment dat je een andere nok erinzet krijg je andere ontsteking/verloop van de moter en dan zou ik wel wat doen aan je inspuiting.
                  voor nu zou ik het zo lekker laten.
                  als je chip goed gedaan is zou hij compleet afgesteld moeten zijn voor met wat je nu rijdt
                  of is het een beun chip die alleen de begrenzer wat verder heeft opgeschroefd?

                  #17470178
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @asconaC, ik zou ff een regelbare halen..
                    3 bar is niet onverstandig met deze setup.. :)

                    #17470179
                    opelkadetje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 December 2004

                      de master heeft gesproken:D:D

                      corsaboy:D vertel je hebt meer verstand van dan ik:D hahaha maar zou toch graag ook willen weten waarom je dan juist met die setup al met meer druk moet gaan rijden? en wat voor voordelen dat heeft als je nog geen snelle nok erin hebt?

                      #17470180
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        aangezien het toerental omhoog is gegaan en dus ook de ontstekingstijden etc aangepast zijn zou ik de druk lichtjes opschroeven.
                        Nou zijn namelijk de injectoren van een standaard 8v niet zo heel groot 170cc..

                        En met die irmscher inlaat pak je best wat meer lucht.. Meer lucht is meer brandstof.. Dus rond de 3bar zou ik zeker ff doen..
                        Mooiste is daarna afstellen op een bank..

                        Met een nokkenas erbij gaat ie nog wel iets verder omhoog.

                        Ik reed op een gegeven moment met 4bar om lambda 1 te halen..
                        Ben toen overgestapt op de kompressor maar had eigenlijk toen grotere injectoren moeten halen en druk lager moeten zetten..

                        Maar goed je kent de rest van de historie :)

                        Ik reed zonder de nokkenas met bijna dezelfde setup (alleen ook nog seh zuigers) ook op 3.1 bar…
                        Dus tussen de 2.8 en 3.0 bar kom je wel uit..

                        #17470181
                        opelkadetje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 December 2004

                          nice.. maar bereik je dan 3 bar met c20ne injectoren en een brandstofdrukregelaar?
                          of moet je ook andere injectoren hebben dan?

                          #17470182
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            nee gewoon de c20ne injectoren
                            die van een c20xe zijn veels te groot op bovenstaande setup..

                            Met hele extreme nokkenas en extreme chip zou je die van de c20xe kunnen gaan gebruiken (op 2.5 bar)

                            #17470183
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              owh ja op 2.5 bar zit je op 170cc op 3 bar op 186cc.
                              Dus verzuipen zal die niet doen.. ;)

                              #17470184
                              robbyrood
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 February 2006

                                He , uhh Lambda 1 te halen???
                                Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
                                Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!

                                #17470185
                                AsconaC
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2005

                                  Heel erg bedankt voor de informatie experts king:

                                  Dat zijn precies de vragen waar ik antwoord op wilde.

                                  Super :thumbup

                                  Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.


                                  @Corsaboy

                                  Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet je toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)

                                  #17470186
                                  chris b
                                    Lid sinds:
                                    27 February 2009

                                    leer hier ook even veel super zulke antwoorden:thumbup

                                    #17470187
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Originally posted by robbyrood
                                      He , uhh Lambda 1 te halen???
                                      Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
                                      Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!

                                      lambda 0.8 is dus armer..
                                      Lambda van 0.86 moet je bij volgas hebben.
                                      In deellast Lambda 1

                                      Over de lambda 1 is te rijk…

                                      #17470188
                                      freek corsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 December 2004

                                        origineel gepost door corsaboy

                                        Originally posted by robbyrood
                                        He , uhh Lambda 1 te halen???
                                        Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
                                        Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!

                                        lambda 0.8 is dus armer..
                                        Lambda van 0.86 moet je bij volgas hebben.
                                        In deellast Lambda 1

                                        Over de lambda 1 is te rijk…

                                        het armer en rijker verhaal is net andersom marcel ;)

                                        tussen de 0,86 en 0,93 heb je het meeste vermogen.

                                        hoger dan lambda 1 is arm
                                        lager dan lambda 1 is rijk
                                        lambda 1 is de standaard stoichiometrische verhouding. ( 1 liter brandstof op X?X liter lucht )

                                        #17470189
                                        AsconaC
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2005

                                          Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.

                                          Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet iemand toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)

                                          :hmmz

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.