Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Nieuwe verdelerkap + kabels
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2009 om 17:48 #17209075
Hallo Mensen,
Ik heb net (wegens weggeöxideerde contacten) een nieuwe verdelerkap + bougiekabels gemonteerd, maar nu vroeg ik mij af, kan dat zonder de rotator te vervangen?
Hij loopt namelijk niet bepaald lekker nu. Evenals voorheen trouwens, maar ik dacht dus dat het met nieuwe kap en kabels wel verholpen zou zijn.
Maar ik moet zeggen, dat ik de essentie van ontsteking snap, maar niet echt het fijne.
O, het gaat trouwens over een C-Ascona 1.6S 1983.Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties.
Mvrgr,
Timo5 maart 2009 om 18:40 #17468973nou als je verdelerkap weg is zal je rotor ook wel niks meer zijn.
die vervang je meestal tegelijkertijd.
maar echt beroerd ervan lopen valt vaak wel mee.
soms lijkt de boel helemaal versleten maar loopt de boel nog netjes.
ik denk dat je een ander probleem hebt hoor.
bougies zou je ook nog kunnen vervangen.
dan weet je zeker dat je alles gehad hebt5 maart 2009 om 21:13 #17468974zou gewoon een nieuwe rotor halen. kost echt maar een paar euro dus waarom zou je het laten?
6 maart 2009 om 05:45 #17468975Ik weet niet of het lastig is om dat te vervangen en of ik dan de timing moet afstellen? Daar heb je zo’n stroboscoop voor nodig toch?
6 maart 2009 om 06:09 #17468976AnoniemLid sinds:
1 January 1970rotor
kun je zo vervangen want die kan er maar op 1 manier op
en is inderdaad niet slim om wel de verdeler te vervangen en niet de rotorals je echt alleen maar de verdeler kap en bougie kabels hebt vervangen
en hij nu beroerd loopt
zonder dat je de ontsteking hebt verdraaid
dan vermoed ik dat je de bougie kabels niet op de juiste
volgorde terug gezet hebt;)6 maart 2009 om 06:12 #17468977Heheheh, ja dat dacht ik eerst ook, maar zo beroerd loopt ie nou ook weer niet. Ik ben er vanmorgen mee naar m’n werk gereden, En toen ie warm was liep ie veel netter…..
Wat kan het probleem zijn als ie warm wel net loopt en koud niet?
Ik zal in elk geval ook ff een rotor halen vanmiddag.
6 maart 2009 om 08:27 #17468978bougies
had ook es dat ie koud een beetje op 3 poten liep en warm wast weer goed.
was al bang dat er iets heel ergs an de hand was maar 1 bougie was niet goed.
maaaaaaaaaaaaaaaar er kan natuurlijk wel wat anders aan de hand zijn je weet et maar nooit.6 maart 2009 om 08:32 #17468979Mooi, nemen we ook meteen bougies mee
10 maart 2009 om 11:09 #17468980Hmmm, hij loopt warm heel mooi, maar koud heb ik nog steeds wat gepruttel.
Ik zag wel dat er wat nattigheid om de koppakking heen zat aan de bijrijderskant. Kan het zijn dat als ie daar compressie verliest dat ie koud niet lekker loopt, en warm wel?10 maart 2009 om 15:00 #17468981met een beginnende lekke koppakking heb je ook dat ie beroerd loopt als ie koud is.
op 3 of 2 poten idee zeg maar.
als ie warm word dan loopt ie meestal wel goed dan.
maar das van korte duur.
verbruikt ie ook water??
zit er water in de olie?cq olie in het water?10 maart 2009 om 15:05 #17468982Euhm, nou, water in de olie, ik heb net de olie verversd, dus dat zal ik nog niet zien of ruiken denk ik. Waterverbruik moet ik ff bekijken. Dat zou best wel eens kunnen.
Moet ik toch maar eens compressie meten.
Is het heel lastig om de koppakking te vervangen met zo’n OHC? Ik heb vorige winter de koppen vervangen van m’n chevrolet V8 smallblock, maar die heeft een tussenliggende nokkenas, dus dan is het alleen kleppenstellen en gaan.
Er zit bij de opel ook een distributie riem op zeker? geen ketting zoals bij een smallblock? Dan kan ik die wellicht ook meteen vervangen, als ik toch bezig ben.10 maart 2009 om 15:23 #17468983volgens mij prima te doen met die motors.
aanhaal momenten krijg je mee als je de pakking haalt dacht ik.
ja distributieriem moet ook los.
gelijk waterpomp vervangen dan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.