Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2009 om 09:08 #17209062
Op 1 feb ben ik gaan kijken bij een andere corsa A C20XE, ik werd vergezeld door mijn maat noogy, Freek en zijn maat Jan.
Na een korte intermezzo bij de lokale Mac v an Joure, reden we naar de corsa.
Freek heeft met zijn vakkundige ook alles bekeken en daar waar nodig zijn kritiek gegeven. Het beestje zag er netjes uit, nog aardig goed in de lak, muv de motorkap.
De verkoper heeft de motor naar eigen zeggen zelf ingebouwd zonder te weten dat hier voor een handboek is. Daar kwam hij achter toen hij er mee klaar was:PAl met al ligt het blok er keurig in ook aan de onderkant zijn er verstevigingen aan gebracht.
Na het starten bleek dat de stappenmotor even gesmeerd moest worden. Maar dat mocht de pret niet drukken. De wagen is voorzien van een digidash en een gsi interieur. Dit laatste gaat wellicht de verkoop in.
aan de onderkant is de corsa verstevigd en we konden bijna geen ernstige roest ontdekken.
Hier zijn enkele foto’s van mijn wagen,
Op 14 februari, heb ik de corsa in Joure opgehaald.
De corsa heeft direct een nieuw riempje gekregen en de stappen motor is vervangen. Verder is het schakelmechanisme aangepakt door hem iets strakker te zetten. Bedankt Freek en Noogy!! wors
Dan wat echte foto’s
Omdat poetsen toch wel een van mijn specialiteiten is heb ik de wagen een klei behandeling gegeven. En dat was wel nodig.
klei stukje voor:
en na het poetsen van 30x30cm
Daarna heb ik de wagen in de polisch gezet. Het verschil was te zien maar ook te voelen aan de lak.de toekomst plannen zijn eerst een rem upgrade, daarna wil ik het blok motorisch iets beter hebben.
Ik had mijzelf beloofd om er mee te gaan sprinten iets wat ik ook met de astra ook nog nooit heb gedaan. Dus heb ik heel het interieur behalve de voorstoelen en het dash er uit gehaald. Bij wegen woog de corsa toch nog 905 kg.. eigenlijk wel iets meer dan ik had verwacht.
Op 1 maart was het zover op Zandvoort ik mocht mijn debuut maken tegen een 300+ pk mustang. Het wel mustang bij start nog stond te grazen, knalde hij mij uiteidenlijk toch voorbij. Deze en de komende sprints wil ik echt mijzel trainen, aangezien ik echt een groentje ben .
http://www.youtube.com/watch?v=r2Hob4uvqfk
tegen Marc Geenen 1967 Ford Mustang 300 PK 5.7
Reaction 0.223 1/4 mile : 16.25 119.40 km/hhttp://www.youtube.com/watch?v=WonQ2NiIPz8
Dominique van der Most Honda Prelude 200 PK 2.2
reaction 0.264 1/4 mile : 17.41 131.15 km/h
(verkeerd geschakeld)Start
http://www.youtube.com/watch?v=keiwhB5eGuM
Harold Paap Opel Ascona B 340 PK 2.0
reaction 0.071 1/4 mile 16.12 134.08 km/h4de lap regende het.
was tegen Juny Daal Honda Civic 325 PK 1.8
reaction 0.158 1/4 mile 16.32 137.93 km/hpost ik hierbij ook de mooie foto’s van noogmaister
4 maart 2009 om 09:18 #17468621Ziet er goed uit, mooie corsa en cooe actie foto’s.!
4 maart 2009 om 09:33 #17468622AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een hele mooie Corsa A, valt zeker meer uit te halen :D, mooie Throttle Bodies erop ;)
4 maart 2009 om 11:18 #17468623Ziet er goed uit! :thumbup
4 maart 2009 om 11:22 #17468624@ JvV.. dat klinkt idd erg leuk, dan moet ik denk ik eerst even gaan sparen… want troetelbeertjes zijn niet goed koop.
Ik denk ook aan een Lexmaul oid.4 maart 2009 om 11:46 #17468625Mooie A!! Alleen de sideskirts zijn niet mijn ding.. Origineel GSI of zo zou mooier staan in mijn ogen..
4 maart 2009 om 11:50 #17468626mooie corsa nog.
Maar qua sprint moet er toch minstens een lage 15 tot een hoge 14 zo met een standaard motor uit te halen zijn
Ik weet niet hoever je wil gaan met motortuning. Maar als je rond de 200PK wil zitten zou ik voor een lexmaul ram kiezen en er een grotere gasklep opzetten. Bij een corsa zijn TB’s moeilijk te plaatsen ivm met warme luchtaanzuiging van de motor. Je krijgt er geen Airbox op.
Of je moet gaan naar direct to head bodies maar die kosten weer meer
dan een deftig setje nokkenassen en waar ik vorig jaar echt verschil in merkte… hoge drukzuigers en gesmede drijfstangen (als ik nog ooit een nieuwe motor moest maken is dat het eerste waar ik mee begin dan)
En dan nog een standalone managment erop dat deftig kan afgesteld worden:
Komt op den duur goedkoper uit omdat het goedkoper is dan hem 3 keer opnieuw te laten chippengreetz
4 maart 2009 om 11:59 #17468627@ CorsaAgsi: ik heb de site skirts eraf proberen te krijgen, alleen das nog best een klusje. De vorige eigenaar heeft ze met bouten, schroeven én kit vast gezet. Dus die ga ik op mijn gemak verwijderen.
@corsa2L16valve: ja het ligt niet aan de wagen denk ik … meer aan de coureurking: maar al doende leert men.. zeg zit jij ook op het corsa A forum? (http://www.corsaa.nl dan forum)
en bedankt voor de adviezen.eerst upgrate is de remmen, dat worden cali turbo remmen, alleen de schijven ben ik nog niet uit. Ik denk aan mariva 1.8 schijven van Brembo met ferero blokken.
Alle advies is uiteraard welkom :)4 maart 2009 om 12:48 #17468628Knap dit komt zeker in orde…:thumbup
4 maart 2009 om 15:44 #17468629gaat helemaal goedkomen met de corsa!
nogmals veel plezier ermee!
gr jeroen
4 maart 2009 om 16:59 #17468630Lexmaul komt er wel op, dat moet goed komen :)
Het gewicht, daar kunnen we wel eens samen naar kijken ;)
En voor verdere tuning, dat ga je op den duur zelf wel leren ( hoop ik )
5 maart 2009 om 12:14 #17468631origineel gepost door pastry
@ CorsaAgsi: ik heb de site skirts eraf proberen te krijgen, alleen das nog best een klusje. De vorige eigenaar heeft ze met bouten, schroeven én kit vast gezet. Dus die ga ik op mijn gemak verwijderen.
@corsa2L16valve: ja het ligt niet aan de wagen denk ik … meer aan de coureurking: maar al doende leert men.. zeg zit jij ook op het corsa A forum? (http://www.corsaa.nl dan forum)
en bedankt voor de adviezen.eerst upgrate is de remmen, dat worden cali turbo remmen, alleen de schijven ben ik nog niet uit. Ik denk aan mariva 1.8 schijven van Brembo met ferero blokken.
Alle advies is uiteraard welkom :)bestel een setje goede remschijven en daar ferrodo DS 2500 of 3000 op (ik heb de 3000) en dat remt beter als die calibra turbo remmen…. (mijn mening) en je moet niet zitten :fy1 als je kleinere wielen wil steken voor te racen
Nee ik zit niet op dat forum?
greetz
5 maart 2009 om 12:30 #17468632bedankt voor het advies, ook jij hebt een punt… Maar heb jij met beide ervaring dan? Want anders zou je eigenlijk alle remmen over één kan kunnen scheiden.
Ik rijd nu met 16″, met de sprint op 15″
kom eens langs op het forum, speciaal voor de corsa A rijders onder ons. king:
@ freek, ik ben zelf ook al wat boterhammetjes minder gaan eten.. :jerry
5 maart 2009 om 14:04 #17468633Gewichtsbesparing begint bij jezelf begint zijn vruchten af te werpen :p . Maar als je een grotere hoofdremcilinder neemt scheelt ook een hoop!
5 maart 2009 om 14:31 #17468634jij hebt makkelijk praten.. haha jij weegt de helft van mij:P
5 maart 2009 om 15:14 #17468635haha idd vind dat onderschrift van hem ook gemeen :jerry
is mooie corsa. komt allemaal wel goed.
5 maart 2009 om 16:13 #17468636Met een grotere HRC kun je wel makkelijker hard remmen, maar wat ik ook belangrijk vind is de afvoer van temperatuur of de bestendigheid tegen hogere temperaturen van je remblokken.
Na 2 keer hard remmen zijn de meeste remmen wel toe aan afkoelen.
Ik heb op mijn toekomstige vervoersmiddel ook een dikkere HRC en een dikkere bekrachtiger gezet, hiermee wil ik relaxter kunnen rijden, niet hard hoeven trappen zeg maar.
@ Pastry, wij kunnen ook wel snel zijn met sprinten, maar het kan nog sneller :P Ik blijf lekker eten waar ik zin in heb ;)
5 maart 2009 om 18:50 #17468637Hahaha, neehoor ziet er uit als een goede basis. Dat sprinten komt wel goed, en voor gewichtsbesparing van de corsa moet je bij freek zijn die hapt er nog stukken metaal uit als het moet:jerry.
5 maart 2009 om 19:44 #17468638er is wel degelijk een groot gewicht verschil tussen pastry ( danny ) zijn corsa en die van mij.
Mijn corsa weegt nu 710 kg en die van danny weegt 905 kg
Dus die moet nog makkelijk 150 kilo lichter gemaakt kunnen worden :P
5 maart 2009 om 21:53 #17468639zal die dikke bas kist er eens uit halen?
grapje.
6 maart 2009 om 11:38 #17468640Corsa A moet wel leeg zijn he:D
6 maart 2009 om 13:12 #17468641hehe ja die is leeg. Er zit slechts 2 stoelen, 2 zijpanelen en een dash in.
6 maart 2009 om 13:14 #17468642en een hemeltje en bumper balken en enz……… :P
6 maart 2009 om 13:28 #17468643vloertje, alle bitumen in de panelen en deuren etc etc:jerry
6 maart 2009 om 13:33 #17468644Stabilisator stangen, radio en luidsprekers, hitteschilden aan de onderkant van de auto :P enz enz……. :P
:P andere achterklep en dan al het gewicht eruit slijpen :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.