Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › vraagje Monza GSE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2009 om 17:57 #17209057
hallo,
ik ga zaterdag een Monza GSE bekijken. nu is mijn vraag heeft een GSE altijd een digidash want deze heeft t namelijk niet.
niet dat ik t zo erg vind maar ik wil m origineel hebben:thumbup
alvast bedankt
3 maart 2009 om 17:59 #17468523hebben ze volgens mij niet allemaal want in mijn aankoopfolder boekjes staat dit als optie genoteerd
3 maart 2009 om 18:07 #17468524oke bedankt:wors
heb er nu ook al 2 zonder gezien:thumbup
3 maart 2009 om 18:18 #17468525Ja en nee
Een GSE was standaard met digidash (vanaf ergens 84 kan zijn dat echt de aller aller eerste het niet hadden).
Maar als klanten optie kan het digidash veranderd worden in analoog net als de 5-gang standaard was kon de GSE ook als automaat gekocht worden.
Een echte GSE is te herkennen aan:
sideskirts
25mm lager met Monroe schokbreker (voor zo niet te zien)
zwarte lijsten rond de ruiten
geen chroom
Recaro stoelen
24mm dikke stabi stang vooraan
oliekoeler standaard
getint glas standaard
CV standaard
BC standaard
grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur
verstralers in de koplampen
electrische spiegels standaard
lelijke 15 inche velgen met 205/60 ballon banden standaardEn dan kon je nog tig opties krijgen op de GSE zoals:
cruise control
hoogte verstelbaar stuur
koplamp wissers
ABS
niveau regeling
electrische ramen
open dak
aircoMaar elke Monza heeft 4 schijven als rem en elke Monza heeft stuurbekrachteging,dus laat je niet wijs maken dat dat een optie is.
3 maart 2009 om 18:22 #17468526oke kijk das nog eens informatie
nou oordeel zelf zou ik zeggen misschien kennen jullie mde auto staat al lang te koop
Linkie:3 maart 2009 om 19:06 #17468527Is wel een echte GSE teminste te zien aan de achter spoiler en sideskirts de neut en de wagen hoogte en de rest ook.
Ga der vanuit dat het een echte is.Zijn wel een paar puntje waar je ff op moet letten,die mooie verhalen van geen roest enz enz heb ik al 100% gehoort kijk ff naar de langsligger voor aan de bestuurderskant en pak ook in het koffer de bekleding weg van de wielkuip aan de bijrijders kant,daar zit ook vaak roest,daar rotten ze ook vaak.
Kijk ook ff met een zaklamp boven de injectie computer aan de bijrijders kant en bestuurders kant.
Kijk ff of de A/C werkt op alle standen.
De lucht moet in elke stand ergens anders vandaan komen en of ie omgebouwd is naar R134a of dat ie gevult is met R413a (R413a id de vervanger van R12 en kan zonder verandering worden gevult),is de AC niet goed kan het duur worden en lastig te fixen,AC eenheid zit vervelend ver verstopt in het interieur.
En R12 is niet meer te krijgen op legale wegen en een lekke airco is niet erg,maar een werkende is fijner.3 maart 2009 om 19:11 #17468528Ach die 70% sper is goud waard,het is de enigste waarvan ik weet dat ie 70% sper werking heeft een gewone Monza sper heeft maar 45% en ik denk dat deze ook een gewone sper heeft en geen 70% want die bestaan bij mijn weten niet.
3 maart 2009 om 19:21 #17468529bedankt voor de tips!
ik hoop binnenkort een trotse Monza bezitter te zijn:)
3 maart 2009 om 20:54 #17468530Het is een mooie Monza dat zeker maar de prijs is er ook na,maar als ie overal echt hard is dan ben je niet duur uit.
En als het een echte originele GSE is (waaraan ik haast niet twijfel) dan zal het zijn waarde op de lange duur niet negatief beinvloeden.
Ik heb vorig jaar mijn GSE laten lassen strak maken en spuiten en dan ben je ook zo een paar duizend euro lichter als je alles goed wilt doen.
Je kunt wel een koekje kopen voor de helft en laten lassen en spuiten en velgen en dit en dat dan ben je op de lange duur meer kwijt als deze als ie hard is.
3 maart 2009 om 21:28 #17468531Originally posted by GSE
grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur
Die van mij heeft een bruin recaro interieur..
3 maart 2009 om 22:59 #17468532origineel gepost door Opelkees
bedankt voor de tips!ik hoop binnenkort een trotse Monza bezitter te zijn:)
en kees ruil je de manta in of koop je deze er gewoon bij
:thumbup
3 maart 2009 om 23:30 #17468533Zwart/bruin/grijs
Je ziet wel wat ik bedoel kwa interieur….
Het Recaro interieur haal je der zo uit tussen de andere Monza interieurs.
4 maart 2009 om 11:18 #17468534manta is nog niet weg dus hij komt erbijking:
dan maar eens zien als ik een goed bod op de manta krijg mag ie weg
4 maart 2009 om 13:28 #17468535origineel gepost door Opelkees
@kermitkillermanta is nog niet weg dus hij komt erbijking:
dan maar eens zien als ik een goed bod op de manta krijg mag ie weg
:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o
4 maart 2009 om 16:13 #17468536niet schrikken mafkees! ik kom wel weer goed terecht:wors
5 maart 2009 om 21:37 #17468537origineel gepost door mantamafkees01
origineel gepost door Opelkees
@kermitkillermanta is nog niet weg dus hij komt erbijking:
dan maar eens zien als ik een goed bod op de manta krijg mag ie weg
:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o:o
WAAROM NIET GELIJK ALLE TWEE
7 maart 2009 om 15:31 #17468538het is de Monza niet geworden.
is wel een hele nette auto met wat kleine minpuntjes.
er zitten wel heel veel rezerve onderdelen bij:wors
ik rijdt voorlopig even met wat heel anders
7 maart 2009 om 18:25 #17468539Ik zou anders eens naar deze Monza gaan kijken:
http://aldemi.nl/occasion.php?id=281
Volgens mij is dat een heel erg nette auto met een faire prijs,alleen het bj klopt voor geen meter:
in 83 was er geen ABS en digitaal dash en ook de 156pk 30I motor was er toen nog niet die is pas in 85 gekomen,dus zal wel omgelaste 85 of 86 tiger zijn,maar wel in verdomt nette staat en met veel opties.13 maart 2009 om 18:52 #17468540origineel gepost door GSE
Ik zou anders eens naar deze Monza gaan kijken:Zijn die vloermatten ook optioneel of behoorde dat tot de standaard uitrusting. :P:D
16 maart 2009 om 23:04 #17468541http://link.marktplaats.nl/193940392
tja dit is toch echt wel n mooie monza vind ik :wors
16 maart 2009 om 23:10 #17468542Zeker dat maar van die hoogte verstelbare schokbrekers die ie nieuw heeft gekocht van mij zit toch geen bon bij :P.
Die auto vertrouw ik zeker als goed,alleen het bj zit niet echt mee :(
18 maart 2009 om 17:32 #17468543haha mja t is zeker een mooie auto maar 1400 kg is toch een beetje zwaar……. en dan het verbruik nog :P
18 maart 2009 om 17:55 #17468544Mijn GSE weegt bijna 1500kg en heeft een C30NE uit een Omege met 4-gang automaat ook uit een Omega,deze loopt op de autobaan met 110/120/130 rond de 1 op 10/11 en korte stukken rond de 1 op 7/8 bij normaal gebruik.
18 maart 2009 om 21:44 #17468545laste weekeind ben ik 208 km gereden en 20.2 liter getankt.
snelheid tussen 70/80 zo een 30km en de rest snelweg 120/15018 maart 2009 om 22:01 #17468546Zal wel kloppen een 24V en een C30NE zijn met elkaar te vergelijken kwa verbruik al is een 24V iets pittiger/anders van karakter.
Handbak is op de autobaan iets schadelijker met verbruik deze is nl wat korter overgebracht 0,81 in de 5de gang bij een Getrag 265 en een 4-gang aut 0,69 met beide een 3.45 achteras,als je met beide continu 120 zou rijden zou de aut iets zuiniger zijn,maar korte stukken is de handbak weer zuiniger.
De C30SE en C30NE (177pk) zijn goed op benzine dagelijks te rijden,de rest van de dingen 30E L-jetronic en LE en de 30I dingen zijn grote zuipers die niet veel presteren als je kijkt naar verbruik en prestatie dan.
De ergste combinatie kwa verbruik is wel een Monza/Senator A1 30E L-jetronic 3-gang automaat en een 3.45 achteras dan kun je maar beter een bulk contract met shell of texaco maken dan is 17/18L op 100 niks aparts.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.