Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Koppeling vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2009 om 19:37 #17208996
De koppeling van men Monza is nog niet versleten maar toch wil ik ze vervangen door een nieuwe omdat het beste er volgens mij toch al af is, en je soms een bonk hoort als je de koppeling terug loslaat na het schakelen. Nu is het moeilijk en véél werk om de koppeling en drukgroep te vervangen en is er misschien ergens een how to?? Ook als iemand weet waar ik aan een koppeling (+drukgroep) voor een 3.0e motor kan komen is dat altyd welkom.
25 februari 2009 om 21:06 #17467862origineel gepost door Goossens Bjorn
De koppeling van men Monza is nog niet versleten maar toch wil ik ze vervangen door een nieuwe omdat het beste er volgens mij toch al af is, en je soms een bonk hoort als je de koppeling terug loslaat na het schakelen. Nu is het moeilijk en véél werk om de koppeling en drukgroep te vervangen en is er misschien ergens een how to?? Ook als iemand weet waar ik aan een koppeling (+drukgroep) voor een 3.0e motor kan komen is dat altyd welkom.kopeling is gewoon bij de meeste automatrialen zaken te koop
als je een brug hebt is het goed te doen as er uit bak los draaien
als je de bak steun los draait motor iets laten kantelen kan je goed bij de bouten25 februari 2009 om 22:18 #17467863Mmm daar weet ik wel wat op:
Voor ongeveer 200/300 euro heb je een nieuwe 30E plaat met drukgroep van een 30E
Denk eraan dat de Getrag bakken van de 30E de “grote” plaat hebben met grove vertanding en de 2500 en 2200 plaat niet past.
Dus kijk ff het hart na op het aantal splines.
En laat je ook niet blij maken met een plaat van een Omega A/Senator B deze zijn ook anders als van de Monza/Senator A 30E.26 februari 2009 om 11:22 #17467864:agentdie bonk die je hoort is niet de koppeling maar je achteras/aandrijfas
26 februari 2009 om 17:18 #17467865kan je verkrijgen bij bresseleers in geel (geel punt) en ik denk niet dat ik er in het totaal 300euro voor zal kwijt zijn.
en ik veronderstel dat iemand met jouw beroep toch wel korting heeft in de meeste automateriaal zaken in de buurt??26 februari 2009 om 17:58 #17467866die bonk die je hoort is niet de koppeling maar je achteras/aandrijfas
En kan dit kwaad? Of is dit normaal? Ik heb ook als ik 110 rijd en de gas loslaat dat hij achteraan ergens fluit. Hij heeft dit enkel bij 110km/h. De koppeling zelf zal ik dan mer laten steken want ik kan de wagen niet omhoog zetten en kheb geen zin om daarmee te liggen klodden.
26 februari 2009 om 19:58 #17467867origineel gepost door obelix
origineel gepost door Goossens Bjorn
De koppeling van men Monza is nog niet versleten maar toch wil ik ze vervangen door een nieuwe omdat het beste er volgens mij toch al af is, en je soms een bonk hoort als je de koppeling terug loslaat na het schakelen. Nu is het moeilijk en véél werk om de koppeling en drukgroep te vervangen en is er misschien ergens een how to?? Ook als iemand weet waar ik aan een koppeling (+drukgroep) voor een 3.0e motor kan komen is dat altyd welkom.kopeling is gewoon bij de meeste automatrialen zaken te koop
als je een brug hebt is het goed te doen as er uit bak los draaien
als je de bak steun los draait motor iets laten kantelen kan je goed bij de boutenAls je een paar fatsoenlijke bokken hebt (bedoel niet die kleine assteuntjes) kun je hem ook ff opbokken. Heb zelf ook liggend de koppeling vervangen. Wel inderdaad de motor laten kantelen, dus ventilatorhoes losmaken en motorsteunen. Ik liet hem dan draaien op 1 bout in de motorsteun. Niet vergeten de paspen of beter nog een oude priesas om de koppeling op zijn plaats te krijgen.
Suc6
27 februari 2009 om 14:30 #17467868origineel gepost door Goossens Bjorn
die bonk die je hoort is niet de koppeling maar je achteras/aandrijfas
En kan dit kwaad? Of is dit normaal? Ik heb ook als ik 110 rijd en de gas loslaat dat hij achteraan ergens fluit. Hij heeft dit enkel bij 110km/h. De koppeling zelf zal ik dan mer laten steken want ik kan de wagen niet omhoog zetten en kheb geen zin om daarmee te liggen klodden.
je zal ergens speling op hebben, je zal eerst even moeten uitzoeken waar die speling zit, goed is het niet want je krijgt telkens behoorlijke klappen. het zou bv je tussenas lager/rubber kunnen zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.