Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Snelle nokkenas?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2009 om 20:53 #17208989
Van de week bood iemand mij een schrick 296 graden nokkenas aan, zijn er hier mensen die met zo’n nokkenas en een C20NE die verder origineel is rondrijden?
Nu heb ik al wat rondgezocht op het forum en ik lees hier en daar iets over versterkte klepveren? Is dit nodig?
Ik heb eigenlijk nog nergens echt duidelijk kunnen vinden wat ik zou moeten veranderen als ik dit zou willen…Jeroen
24 februari 2009 om 20:59 #17467800ja is nodig, helemaal als de lift goed toeneemt.
Anders heb je kans op zwevende kleppen en dat is niet zo heel prettig.Ik kan ze eventueel wel voor een nette prijs bestellen bij mijn revisie boer :D
24 februari 2009 om 22:10 #17467801wat is een nette prijs :angel
Ik moet toch sowieso eens eerst goed kijken hoe of wat…, maar als ik met alleen mijn klepveren klaar ben… dan valt het nog wel mee :thumbup25 februari 2009 om 06:18 #17467802setje klepveren is idd voldoende.
Je zou eventueel versterkte tuimelaars kunnen monteren,Ik heb wel vaker een tuimelaar gebroken met de kompressor motor.
Hangt er vanaf wat je zelf wilt.Tuimelaars hoeven niet, mogen wel vervangen worden door versterkte.
Prijs zal ik even navragen.
Indicatie gooi ik je vanavond op de u2u26 februari 2009 om 22:03 #17467803Nog iets kunnen vinden?
Heb nokkenas in ieder geval gekocht en thuis liggen.
Volgens de website van Schrick zijn klepveren niet nodig maar versterkte tuimelaars wel…
Mjah sterkere veren is nooit verkeerd, wel?27 februari 2009 om 06:19 #17467804die tuimelaars hielden het bij mij toen wel uit.
Beste is natuuurlijk beide..Ben die u2u helemaal vergeten.
Moet nu ff werken maar kom er ff op terug..20 maart 2009 om 14:15 #17467805Schrick beveelt het volgende aan bij die as:
95 spezielle Ventilfeder 092.02.086 erforderlich
96 Bei 7 mm Ventilschaft: Keile 894.13.8K7 in Verbindung mit
Ventilfedertellern 092.13.046/035/036 erforderlich. Bei 8 mm
Ventilschaft: Keile 894.13.8K8 in Verbindung mit Ventilfedertellern
092.13.047/050 erforderlich.
97 neue Schlepphebel 092.13.800 empfohlenOf te wel allebij de versterkte variant.
21 maart 2009 om 23:41 #17467806Empfohlen wil zeggen aan te raden maar niet verplicht.
Erforderlich wil zeggen , je kan er niet omheen,moet worden gewisseld!22 maart 2009 om 08:37 #17467807Moet men dan ook de chip niet laten herschrijven? Aangezien er nu een nokkenas in komt met andere waarde..Of kan je gewoon een andere nokkenas ingooien en verder standaard (zonder te chippen) doorrijden?
22 maart 2009 om 15:34 #17467808Chippen is altijd beter (gemaakt op een rollenbank) :P
22 maart 2009 om 16:32 #17467809ik zou niet eens echt gaan rijden zonder een juist programma…
maar zo kijk ik er tegen aan, na diverse kapotte motoren24 maart 2009 om 11:29 #17467810Effe een vraag he over die nokkenas
Als je bij mathijsen kijkt voor een as staat er bij dat je geen versterkte klepveren en zo hoeft te hebben
Is dit afhankelijk van het aantal graden van je nokken as ?
Want als ik het goed lees is die van mathijsen toch iets van 270 graden ???24 maart 2009 om 12:10 #17467811die van mathijsen is idd een erg tamme nokkenas en heb je dus niks bij nodig.
het is idd afhankelijk van het aantal graden/ lift van de nokkenas.
25 maart 2009 om 16:20 #17467812Betekent het dan ook hoe wilder hoe meer pk? of is het zo dat je bij een wildere nokkenas alleen meer kracht in de hoge toeren hebt.
En bij een tammere meer kracht in de onderste toeren?
25 maart 2009 om 16:34 #17467813nee, mildere nokkenassen zorgen voor een soepeler verloop en stationair loop.
Als je de iets extremere nokkenas plaatst, merk je direct ook dat in het begin er weinig gebeurt en daarna veel pret tot 8200 rpm…Het hangt er compleet vanaf wat je van plan bent met de auto..
Maar die van mtech vind ik wel erg tam..Is eigenlijk jammer geld..
Een voorbeeld mijn setup destijds met een 324 graden nokkenas liep redelijk stationair..
Ok wel op 1400 rpm.. maar dat moet je ervoor over hebben.
Wil je gewoon 800-900 rpm statinair draaien moet je lekker een tamme nokkenas monteren.Wil je het maximale vermogen dan moet je weer gaan voor de extreme nokkenas..
zijn lastige keuzes..
DBilas heeft hele leuke nokkenassen voor de juiste prijs..25 maart 2009 om 19:18 #17467814Hey corsaboy thnx voor je snelle reply
Mijn bedoeling met de auto is een leuk en goed gebouwd blok dat niet extreem veel pk hoeft te hebben.
Het belangrijkste voor mij is dat het leuk, soepel en vooral betrouwbaar is.
Want als je auto 1400 rpm stationair draait komt deze dan nog wel door de keuring
Verdere plannen zijn nog een goede chip die op de nokkenas moet zijn afgesteld, Spaghettispruitstuk
en een instelbare brandstofdruk regelHet zou leuk zijn als de auto 150 pk zou halen meer mag natuurlijk altijd:P
25 maart 2009 om 19:36 #17467815ik rij met 252° nokkenstokken en mijn stationair toerental is 1300 toeren
maja is wel een 16v:hmmz
25 maart 2009 om 21:14 #17467816Originally posted by Patrick24
Hey corsaboy thnx voor je snelle replyMijn bedoeling met de auto is een leuk en goed gebouwd blok dat niet extreem veel pk hoeft te hebben.
Het belangrijkste voor mij is dat het leuk, soepel en vooral betrouwbaar is.
Want als je auto 1400 rpm stationair draait komt deze dan nog wel door de keuring
Verdere plannen zijn nog een goede chip die op de nokkenas moet zijn afgesteld, Spaghettispruitstuk
en een instelbare brandstofdruk regelHet zou leuk zijn als de auto 150 pk zou halen meer mag natuurlijk altijd:P
150 pk vind ik vrij veel…
zonder seh zuigerS????Dat ga je in mijn ogen niet redden met zo’n setup…
Maar ga voor een 276 of 284 nokkenas met een lift van 10.9.Bijvoorbeeld die van dbilas. en dan versterkte klepveren plaatsen. Is wel aan te raden…
Dan heb je een leuke straat motor maar die toch aardig door hobbelt.
25 maart 2009 om 21:15 #17467817Originally posted by noc
ik rij met 252° nokkenstokken en mijn stationair toerental is 1300 toerenmaja is wel een 16v:hmmz
8v en 16v zijn totaal niet tevergelijken met de nokkenassen..
In een 8v kun je namelijk zonder om te bouwen naar mechanise stoters zelfs 324graden as monteren..28 maart 2009 om 10:00 #17467818150pk wordt wel moeilijk hoor.
Maar goed dan praat je al over een winst van 35pk, dat ga je niet redden met een komplete uitlaat, chip en nokkenas.
Als je daarmee 130 / 135 haalt ben je spekkoper.Wil je nog meer dan moet je ook een Lexmaul inlaatplaatsen en SEH zuigers.
Maar wat Marcel zegt ga voor een 276 of 284 graden as. Dan kan je er dus nog normaal mee rijden in de stad en hij loopt iets langer door in de toeren.
30 maart 2009 om 19:48 #17467819Jongens ik heb een mail gestuurd naar dbilas en zij raaden me inderdaad ook de 284 graden as aan alleen zeggen zei dat het niet nodig is om de klepveren te vervangen voor sterker bij deze nokken as
Maar het is wel aan te raden zeker ?
31 maart 2009 om 18:06 #17467820zoals corsaboy al zij:vertag
2 april 2009 om 19:42 #17467821ZEI , zij zei niks. hahah!!!
2 april 2009 om 19:48 #17467822Originally posted by Patrick24
Jongens ik heb een mail gestuurd dbilas en zij raaden me inderdaad ook de 284 graden as aan alleen zeggen zei dat het niet nodig is om de klepveren te vervangen voor sterker bij deze nokken asMaar het is wel aan te raden zeker ?
ga daar nou niet op bezuinigen..
Bij dbilas zijn ze vrij prijzig..Ik kan via mijn vaste revisie bedrijf nog wel leuke prijzen krijgen voor deze dingen..
3 april 2009 om 08:32 #17467823He corsaboy,
Als je voor me wil kijken wat een setje kost graag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.