kabel temperatuurmeter

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208960
    postbusmanta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2004

      Vandaag m’n Monza opgehaald.
      Onderweg even de motorkap open om te kijken waarom de temperatuurmeter het niet deed.

      Gauw gevonden: er zat geen stekker op de temperatuursensor.
      Even zoeken waar de kabel los hing, maar ik kan deze dus echt niet vinden!
      Waar hoort deze kabel te lopen? Zit deze in een draadboom?
      Loopt deze via het schutbord naar rechts en dan naar voren of loopt deze eerst naar voren en samen met de vacuumvervroegingsslang naar rechts?

      Het is een Monza uit 1982 met een 2,5E en een type 2 dashboard.

      #17467509
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Af fabriek komt de kabel het schutbord uit langs de rembekrachtiger.

        Ga de blauw/witte maar na die achter op je dynamo zit,die 2 lopen samen alleen is de kabel van de dynamo korter.

        #17467510
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          :kewlpics wil ik zien! :D Idd bij mij komt de draad ook vanbij de rembekrachtiger gelopen, daar zit een hele kabelboom

          #17467511
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Nou, ik heb inderdaad een afgeknipte kabel gevonden naast de blauw/witte die naar de dynamo loopt.

            Het betreft hier een blauwe kabel, klopt dat?

            Ik heb er weer een 0,75mm blauwe kabel aan gesoldeerd en aangesloten op de temperatuurzender, maar het werkt nog niet.

            Ook als ik deze kabel even op massa leg, gaat de tempmeter niet bewegen.

            Ik moet dus even verder zoeken of er wellicht iets meer aan de hand is.

            #17467512
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Is een vrij dunne kabel 0.75mm kan wel kloppen.

              Die kabel komt uit op een grote ronde stekker achter op het daschbord.

              Haal het dasch anders ff los en meet met een multimeter of je weerstand hebt op die kabel die gevonden hebt en de blauwe in die stekker die op het daschbord komt.

              Je senor schakelt de zaak naar massa,meer massa is meer temp op je meter,die blauwe draad moet met auto op contact 12V op staan.

              Op het dascbord komt 12V aan en die word dan verdeelt over een paar sensors waar ook de temp sensor bij hoort.
              En die 12V verlaat het dasch dan via de dunne blauwe kabel.

              #17467513
              postbusmanta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                Ja, ik had ook al even gemeten op de kabel, maar ik meet helemaal niets. Ik krijg het vermoeden dat de temp-meter in m’n dash kapot is.

                Ik ga de boel wel even openhalen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.