Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel D rekord Automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2009 om 19:07 #17208952
Hallo,
Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Opel D rekord uit 1974.
Maar de automaat doet de laatste tijd een beetje raar.Het geval is dat de 3 traps automaat pas bij 70 km/u overschakelt naar de 2e versnelling. Dit is te verhelpen doormiddel van de keuze hendel in de 1 te zetten en bij 40 km/u deze door te zetten naar de 2.
Dan schakeld de automaat wel door.Als hij in de 3e versnelling zit, en ik rem af, dan schakeld de automaat al bij 55 km/u terug naar de 2e versnelling. Wat een grote bonk tot gevolgen heeft. (wat niet wenselijk is)
Wat kan ik hier aan doen?
MVG: Kylian Wierenga
20 februari 2009 om 19:25 #17467470origineel gepost door kywieman
Hallo,Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Opel D rekord uit 1974.
Maar de automaat doet de laatste tijd een beetje raar.Het geval is dat de 3 traps automaat pas bij 70 km/u overschakelt naar de 2e versnelling. Dit is te verhelpen doormiddel van de keuze hendel in de 1 te zetten en bij 40 km/u deze door te zetten naar de 2.
Dan schakeld de automaat wel door.Als hij in de 3e versnelling zit, en ik rem af, dan schakeld de automaat al bij 55 km/u terug naar de 2e versnelling. Wat een grote bonk tot gevolgen heeft. (wat niet wenselijk is)
Wat kan ik hier aan doen?
MVG: Kylian Wierenga
zit het vacuum slangetje er wel aan
of dat de kickdown kabel blijft hangen20 februari 2009 om 20:39 #17467471Dank u voor u snelle antwoord.:thumbup
De kickdown kabel blijft niet hangen. En de kickdown werkt ook zoals hij hoord.
Wat bedoeld u precies met een vacuum slangetje. (nog niet veel sleutel ervaring)
Bedoeld u de leiding die van achter de automaat naar de cabarateur loopt. Voor zover ik weet is deze voor het verbraden van ATF gassen. Of bedoeld u het stukje plastiek wat boven op de automaat zit. (ten hoogte van de kopelomvermer) En wat niet echt vast zit.
Deze zit er wel op.MVG: Kylian Wierenga
20 februari 2009 om 21:08 #17467472Achteraan je bak zit een potje met een stalen leiding eraan deze leiding loopt langs de peilstok mee omhoog en zit ergens aan je inlaadsysteem gekoppelt,die 3-gang automaten schakelen dmv van vacuum en dat word ie leiding door gegeven.
Kijk dat maar eens ff na.
20 februari 2009 om 21:22 #17467473ga ik direct proberen.
Mij werd verteld dat deze ervoor was om ATF dampen te verbranden.
21 februari 2009 om 11:05 #17467474Hahaha ATF dampen verbranden die is goed..
Der zit een membraan in dat ijzeren potje wat op vacuum werkt en zodoende word aangestuurt door het inlaadsysteem,en dmv van vacuum weet de bak ongeveer zijn schakelmomenten.
21 februari 2009 om 12:18 #17467475:D Ik ben ook benieuwd hoeveel die gene die je dat wijs heeft gemaakt had gedronken toen hij je dat vertelde:)
Bij mij was dat vacuum slangetje ook eens gescheurd en toen schakelde die ook erg laat en met bonken, en zoals jij het verteld lijkt het wel hetzelfde.
21 februari 2009 om 12:41 #17467476okeej :o:o
maar hoe moet ik hem nu precies aansluiten.
Ik heb 1 vacium slang die van de automaat komt. (slag A)
1 slag die van de ontsteking komt. voor zo ver ik weet de vervroeger (slag B)En op de cabarateur heb ik 2 aansluitingen.
De 2 foto’s zij van hoe het systeem was voor de verandering. Toen werkte de automaat nog goed. Maar ik kan er niet veel van maken.
http://img510.imageshack.us/img510/2192/bild0090.jpg
http://img172.imageshack.us/img172/3236/bild0091.jpg
Graag zou ik een duidelijke uitleg willen, hoe ik het nu precies moet aansluiten. (Als die niet te veel moeite is
:cool::)21 februari 2009 om 12:44 #17467477Ik heb nu slag A op slag B aangesloten, dit geeft geen gewenst resultaat.
Dus de slag die van de ontsteking komt (verdeler kap) op de vacium slang van de automaat.(In de vraagbaak staat die ook niet uitgelegd.)
21 februari 2009 om 15:35 #17467478Dank u voor deze nuttige informatie: obelix, GSE en hanzel
ik heb nu de slang van de verdelerkap gesplids door middel van een t stuk naar de automaat en de cabarateur.
De automaat werkt nu naar behoren.
Allen bonkt hij nog een beetje als de auto onder de 20km/u komt en hij terug schakelt.
En de persoon die mij dit vertelde dat van de ATF verbranden, heeft dat van zijn eigen Opel Ascona waar dit wel zo werkt.
21 februari 2009 om 16:08 #17467479origineel gepost door kywieman
Dank u voor deze nuttige informatie: obelix, GSE en hanzelik heb nu de slang van de verdelerkap gesplids door middel van een t stuk naar de automaat en de cabarateur.
De automaat werkt nu naar behoren.
Allen bonkt hij nog een beetje als de auto onder de 20km/u komt en hij terug schakelt.
En de persoon die mij dit vertelde dat van de ATF verbranden, heeft dat van zijn eigen Opel Ascona waar dit wel zo werkt.
ze hebben je vast wat wijs gemaakt
atf hoort toch niet teverbranden mooi verhaal voor bij een borel
bij mijn senator zit het slangetje op de inlaat
tussen de cabarateur en het schutbord -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.