Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › 1.9 nokkenas?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2009 om 17:56 #17208950
Weet iemand of er snelle nokkenassen zijn voor de 1.9 blokken uit a ascona’s enz? (1.9 n of 1.9s geloof k)
ik ben zon blok aan het opbouwen/reviseren. iemand ook nog tips? Hij moet iets meer pk’s gaan leveren
ben zowiezo van plan om er 2 dubbele carb’s achter te zette en kop te vlakken.
mvg Koen
( hoop trouwens ik het goeie topic heb
25 februari 2009 om 22:09 #17467459ik wil je wel een tip geven, absoluut geen geld in de 1.9 stoppen :vertag:vertag
koop voor hetzelfde geld dat je in de nokkenas/ carbs wil stoppen een 2.2/2.4 .
die heeft uiteindelijk meer vermogen en meer koppel en loopt ook 100 keer fijner
en gaat waarschijnlijk ook nog een stuk langer mee als een 30+ jaar oude motor……3 maart 2009 om 14:48 #17467460oh okee maar dan heb ik een blok in de schuur liggen waar ik nix mee doe. waarom zijn die blokken zo langzaam of slecht ? orgi gte is toch ook uitgevoerd met een 1.9 ?
3 maart 2009 om 15:04 #17467461je kunt er natuurlijk wel een 2200 of een 2400 van maken, maar als 1900 heeft het alleen zin als je de auto helemaal standaard wilt houden, want ze zijn gewoon oud, dus echt snel worden ze als 1900 niet
maar slecht zijn ze in mijn beleving niet, zijn ook al 30 jaar oud zo ongeveer3 maart 2009 om 20:49 #17467462oh okee. naja 2.0 zie ik genoeg te koop staan.
wat kost een 2.2 of een 2.4?
die bakken zijn gewoon allemaal het zelfde toch?die 1.9 is niet orgineel dusjah daar hoef ik t niet voor te doen
29 maart 2009 om 15:44 #17467463een 2.2 of 2.4 heefd wel een langere slag als een 1.9, dus zul je je max toerental wat lager moeten houden als bij een 1.9 om de zuigersnelheid binnen de perken te houden.
staat ook het een en ander over bij het snelle cih topic.(dit staat eigenlijk ook in het verkeerde deel :jerry)
maar de dubbele caburateurs die je hier opzet kunnen natuurlijk ook op een groter blok als je dat een x wil, heb je geloof ik wel andere inlaatspruitstukken nodig maar dat weet ik niet zeker.(ik ken alleen de 2.0 persoonlijk :P) en een 1.9 kun je geloof ik wel naar 2.0 boren, maar ik denk dat je kleppen wel een maatje te klein zijn voor een 2.429 maart 2009 om 20:41 #17467464is dat je persoonlijke ervaring dat je met een 2.2/2.4 minder toeren kan maken als een 1900 omdat de zuigersnelheid te hoog wordt ?
30 maart 2009 om 17:27 #17467465oh ja sorry, dat had ik van horen zeggen, moest er nog ff bij.
maar je hebt bij bv 6000 toeren een hogere zuigersnelheid met een lange slag blok als bij een korte slag blok op hetzelfde toerental.
en ik heb al eens iets gehoord over CIH en zware zuigers, dus dan leek het mij toch wel iets om rekening mee te houden.roep maar als ik het verkeerd heb, leer ik weer wat bij :D
21 juni 2009 om 17:23 #17467466volgens mij zijn de bak aansluitingen hetzelfde, maar op je 1.9 heb je natuurlijk kleinere carbs nodig als op een 2,2 als je er tenminste wat vermogen uit wil trekken. op een 2,2 zou je evt 48ers kunnen doen, maar op een 1.9 eerder 40ers of 45ers.
iig veel succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.