Forumindex › Forums › Techniek › Cih › stationair te hard draaien.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2009 om 18:25 #17208807AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn 2,2 cih draaid 2000 toeren stationair.
hij heeft geen valse lucht.
stappenmotor?
moet de stappen motor klep terug veren in begin stand of is deze in elke stand te zetten?of kan het een ander probleem zijn?
als ik de stappenmotor weg haal en ik hou de slangen dixht met mijn vingers, en laat een kleine opening open kan ik wel het toerental regelen door meer of minder lucht door te laten.
8 februari 2009 om 09:53 #17465797:agent de bout boven op je injectie buis die wordt geborgd met een moer sleutelmaat 15. moer los zetten en het boutje met de schroevendraaier in draaien
en terug vast zetten8 februari 2009 om 17:33 #17465798Je zegt het zelf al:
Je stappenmotor is kapot,vervangen of kijken waarom ie het niet doet.Stappen motor heeft geen 0-stand die word volledig door een electro motortje gestuurt dwz,hij heeft geen 0-stand of iets.
9 februari 2009 om 17:38 #17465799ik heb hem bij mijn 2.2 ook kapot gehad.
is makkelijk aan te komen voor een redelijke prijs.
stond bij de auto sloop, heeft u een stappenmoter voor een rekord 2.2 uuuu nee en een saab 900 ja die wel.:worsheeft ook op de saab 900 gezeten dus alweer wat makelijker zoeken
9 februari 2009 om 22:40 #17465800AnoniemLid sinds:
1 January 1970hey,
de stappenmotor is het niet!
het is het gasklephuis.
die heb ik ultrasonisch laten reinigen.
en nu kan ik stellen wat ik wil maar hij gaat niet onder de 2000 toeren.
nou heb ik een ander gasklephuis erop gezet en die is stukken beter.
waar ligt dit aan?10 februari 2009 om 16:02 #17465801:)kijk even wat ik eerder gezegd heb
10 februari 2009 om 20:47 #17465802AnoniemLid sinds:
1 January 1970hey, had ik begrepen:thumbup, maar die staat helemaal dicht. de gasklep laat te veel lucht door. ik heb een andere gasklep huis erop gehad, deze was wel goed. ik maak de binnenkant schoon(het vet eruit) en deze heeft ineens het zelfde probleem.:swear
12 februari 2009 om 19:52 #17465803AnoniemLid sinds:
1 January 1970nou gister avond weer eens aan het knutselen geweest,
ik heb het gasklephuis nog eens nagekeken.de gasklep ging niet helemaal dicht wat ik al raar vond.
vandaar het hoog stationair toerental.nou heb ik de veer en het asje gereinigd en gangbaar gemaakt en nou sluit de klep weer voledig.
er zat dus iets tussen de veer of as dat hem tegen hield.
en wat is nu de volgorde van afstellen van het huis?
eerst de lucht schroef 2 slagen los of zo iets.
dan de klep aanslag verdraaien zodat de klep opengaat en het juiste stationair toerental berijkt word.
en eventueel de positieschakelaar afstellen.
of is er een ander volgorde of afstel richtlijn?
grjs maus
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.