Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › momentsleutel tot 210nm zwaar genoeg?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2009 om 19:43 #17208782
Ik wil een momentsleutel kopen, aangezien mijn hele auto (ooit) weer in elkaar moet (incl. blok) Maar is een momentsleutel tot 210nm zwaar genoeg?
4 februari 2009 om 19:51 #17465263lijkt me wel :thumbup
4 februari 2009 om 20:03 #17465264gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??
4 februari 2009 om 20:12 #17465265origineel gepost door corsaracer
gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??De meeste beginnen rond de 25nm, maar mocht het nodig zijn dan koop ik er een kleintje bij. De sleutel zal hoofdzakelijk gebruikt worden om de motor op te bouwen
5 februari 2009 om 10:23 #17465266Aanhaalmomenten lager dan 20Nm kom je haast niet tegen in een auto.
Ja vooruit kleppendekselboutjes maar dat komt niet zo precies.5 februari 2009 om 13:42 #17465267origineel gepost door 2000
origineel gepost door corsaracer
gaat die van 0 tot 210 Nm of begint hij ergens bij 50 ofzo??De meeste beginnen rond de 25nm, maar mocht het nodig zijn dan koop ik er een kleintje bij. De sleutel zal hoofdzakelijk gebruikt worden om de motor op te bouwen
130Nm zou al ruimschoots zwaar genoeg zijn.
7 februari 2009 om 10:21 #17465268k heb er 3 liggen
van 4 tot 300 nm :P
7 februari 2009 om 16:30 #17465269Maar de bout van de krukaspoelie moet op 250NM !!
7 februari 2009 om 16:35 #17465270origineel gepost door Orang-pinda
Maar de bout van de krukaspoelie moet op 250NM !!lucht sleutel……
belachelijk hoog aandraaimoment:sleeping:sleeping:sleeping
7 februari 2009 om 16:49 #17465271Ja die dingen doe ik ook altijd met de luchtsleutel hoor, evenals de asmoeren op de homokineet.
Heb zelf zon momentsleutel van mannesman in de schuur.
van 10 tot 200nogwat.
Gebruik hem alleen voor cilinderkoppen vastdraaien.(die sleutels staan wel op marktplaats te koop voor weinig)
Altijd terugdraaien he die sleutels, anders gaat de rek uit de veer en klopt het moment niet meer!
7 februari 2009 om 17:59 #17465272origineel gepost door Orang-pinda
Maar de bout van de krukaspoelie moet op 250NM !!Zet jij die met het juiste moment vast dan?
Dan ben je de eerste die ik tegenkom die dat doet, ver uit de meeste gebruiken de luchtsleutel.8 februari 2009 om 09:46 #17465273Ik wou het wel op 250NM zetten, dan 45 graden natrekken. Alleen het moment is echt zo hoog, dat het allemaal niet zo makkelijk gaat.
Ik ga het dan ook wel met de luchtsleutel doen, heb nu voor het eerst een motor vanaf kaal weer opgebouwd(c20let) dus voor mij zijn veel dingen ook weer nieuw!
8 februari 2009 om 12:20 #17465274Het probleem is dat je het haast niet kunt tegenhouden om het voldoende vast te kunnen draaien, dus de luchtsleutel is al snel je enige optie.
9 februari 2009 om 16:38 #17465275k heb de mijne op 250 vast gezet met sleutel en zonder moeite
gewoon blok in de steun en vliegwiel blokkeren dmv een strip op t vliegwiel te monteren
9 februari 2009 om 18:31 #17465276origineel gepost door jblfreak
k heb de mijne op 250 vast gezet met sleutel en zonder moeitegewoon blok in de steun en vliegwiel blokkeren dmv een strip op t vliegwiel te monteren
Ben je dan niet bang dat het krukas enigzins tordeerd? Want die bout zit echt vast
15 februari 2009 om 22:51 #17465277jupzz van mijn vectra-B V6 ook netjes (met nieuwe bout) op moment vast gezet (250Nm + 15 graden) dan wel in de auto..
Willem
19 februari 2009 om 19:04 #17465278origineel gepost door 2000
origineel gepost door jblfreak
k heb de mijne op 250 vast gezet met sleutel en zonder moeitegewoon blok in de steun en vliegwiel blokkeren dmv een strip op t vliegwiel te monteren
Ben je dan niet bang dat het krukas enigzins tordeerd? Want die bout zit echt vast
denk dat eerder 2 boutjes m6 de geest geven ipv een krukas
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.