Forumindex › Forums › Techniek › Cih › voltage gele injectoren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2009 om 16:13 #17208780
hallo,
ik ben bezig met een projectje, en daarvoor moet ik de gele injectoren van een manta oid zelf opn kunnen zetten.weet iemand wat voor voltage ik moet doorsturen?
en weet iemand ook wat voor voltage er naar de koude start injector moet?
Groeten John
6 februari 2009 om 13:51 #17465231ik dacht dat dit gewoon 12 volt was
heb wel eens een koudstartinjector op de accu gedaan en toen ging ie open nooit problemen mee gehad6 februari 2009 om 17:50 #17465232ok. ik zal eens proberen.
ik d8 altijd dat het een veel lager voltage was, maar dat zal wel wat anders zijn geweest6 februari 2009 om 22:46 #1746523312 volt, puls gestuurd:vertag
7 februari 2009 om 23:54 #17465234Ja plus of min gestuurd
, dus via de plus of op massa….
Dacht dat ze allebei met vooschakel en zonder op 12volt constant met een geschakelde massa werkten , wel tegelijk inpsuiten via de ontstekingspuls, groene draad!8 februari 2009 om 08:13 #17465235ik ga ze gebruiken voor een mechanische inlectie, dus ze blijven constant open staan.
dus het maakt voor mij niet uit hoe ze geschakeld staan, als ik ze maar open kan zetten.9 februari 2009 om 12:57 #17465236whe?
hoe ga je dan doen dan gewoon een schakelaar ertussen?
wat voor project is dit dan?10 februari 2009 om 06:04 #17465237misscien met een schakelaar, of ik stuur ze aan dat ze open gaan als de bobine vonkt.
ik ben pas een K Jetronic injectie op de sloop tegengekomen, en die wil ik op m’n c rekord bouwen.
misschien nog met een turbotje of compreeortje er bij op :D10 februari 2009 om 06:04 #17465238origineel gepost door JohnSmith
misscien met een schakelaar, of ik stuur ze aan dat ze open gaan als de bobine vonkt.ik ben pas een K Jetronic injectie op de sloop tegengekomen, en die wil ik op m’n c rekord bouwen.
misschien nog met een turbotje of compressortje er bij op :D10 februari 2009 om 13:53 #17465239origineel gepost door JohnSmith
misscien met een schakelaar, of ik stuur ze aan dat ze open gaan als de bobine vonkt.ik ben pas een K Jetronic injectie op de sloop tegengekomen, en die wil ik op m’n c rekord bouwen.
misschien nog met een turbotje of compreeortje er bij op :DK jetronic is echt hels.
maat van me heeft een bmw e21 323i waar dat origineel inzat, is alleen leuk als je het iedere week even opnieuw af laat stellen door iemand die het al 50 jaar doet.
dus snel dat gare systeem eruit gerukt, en gewoon l-jetronic erop gegooit.
10 februari 2009 om 16:45 #17465240ik zie wel wat het word.
ik ga denk ik ook andere drukregelaars dan standaard gebruiken, dus misscien gaat het bij de mijne wat beter10 februari 2009 om 18:19 #17465241origineel gepost door robbyrood
Ja plus of min gestuurd
, dus via de plus of op massa….
Dacht dat ze allebei met vooschakel en zonder op 12volt constant met een geschakelde massa werkten , wel tegelijk inpsuiten via de ontstekingspuls, groene draad!op de bobine, is de inspuiting dan niet veel te laat?
10 februari 2009 om 19:26 #17465242ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.
en bij het K jetronic systeem spuit hij continu in, die injectoren werken net zo als een verstuiver in een oude diesel. dus ik weet niet hoeveel timing uitmaakt bij zo’n systeem als ik wil bouwen
11 februari 2009 om 07:13 #17465243origineel gepost door JohnSmith
ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.het mengsel moet er toch allang in zitten op het moment dat de compressie slag aan de beurt is, en op het moment dat hij ontsteekt dan is de compressie toch maximaal? Alleen bij een direct ingespoten injectie wordt er ingespoten bij maximale compressie?
ik niet helemaal bergrijp (het is nog vroeg;) )11 februari 2009 om 10:35 #17465244origineel gepost door 2000
origineel gepost door JohnSmith
ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.het mengsel moet er toch allang in zitten op het moment dat de compressie slag aan de beurt is, en op het moment dat hij ontsteekt dan is de compressie toch maximaal? Alleen bij een direct ingespoten injectie wordt er ingespoten bij maximale compressie?
ik niet helemaal bergrijp (het is nog vroeg;) )Je hebt het “wasted spark” principe he.
Je bougies vonken iedere omwenteling van je krukas, terwijl je maar eens in de 2 omwentelingen een arbeidsslag hebt.
Op deze manier zullen de injectors dus ook inspuiten op het moment dat je mengsel daadwerkelijk ontstoken word, en dan staan ze tegen een dichte klep aan te sproeien.
13 februari 2009 om 08:53 #17465245origineel gepost door Leen
origineel gepost door 2000
origineel gepost door JohnSmith
ontsteking is meestal voor bdp, dus ik denk wel dat het moment dan goed is, want de inlaatklep gaat meestal ook iets voor het BDP open, dus heb je de hele inlaatslag nog de tijd op in te spuiten.het mengsel moet er toch allang in zitten op het moment dat de compressie slag aan de beurt is, en op het moment dat hij ontsteekt dan is de compressie toch maximaal? Alleen bij een direct ingespoten injectie wordt er ingespoten bij maximale compressie?
ik niet helemaal bergrijp (het is nog vroeg;) )Je hebt het “wasted spark” principe he.
Je bougies vonken iedere omwenteling van je krukas, terwijl je maar eens in de 2 omwentelingen een arbeidsslag hebt.
Op deze manier zullen de injectors dus ook inspuiten op het moment dat je mengsel daadwerkelijk ontstoken word, en dan staan ze tegen een dichte klep aan te sproeien.
En ik maar denken dat ik alles al wist……:o
13 februari 2009 om 22:40 #17465246mijn id hoe ik het injectie systeem wil maken lijjkt wel een beetje op een simultaan inspuitsysteem.
dan spuit je per slag 1/4 van de benodigde brandstof in en als de inlaatklep losgaat zuigd hij het hele mengsel naar binnen.
en dan begind het weer opnieuw, per slag 1/4 van de benodigde brandstof inspuiten, en na 4 slagen gaat de klep weer los en is het mengsel compleet om naar binnen gezogen te worden.dit systeem bestaat, alleen regel ik de hoeveelheid benzine mechanisch af in de toevoer in plaats van electronisch met de openingstijd van de injectoren
13 februari 2009 om 22:54 #17465247Pak nou gewoon een Le jetronic van een 1800 Gsi of een Manta gsi, direct gestuurd alles tegelijk.
Heb je wat ze noemen een nat inlaat spruitstuk maar wel met een luchtmassa meter, dus een beetje betere mengsel afstelling.
Werk echt.Peugeot 205 1.9 Gti is ook zo’n systeem!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.