Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › twijfel over wat voor blok ik er nu in heb
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2009 om 20:42 #17208761
hallo
Ik zat net op een site te kijken waar de verschillen werden uitgelegt tussen en c20ne en een c20seh.
Nu las ik daar het volgende:
Andere kleine verschillen
Bij de SEH loopt er een slang vanaf het thermostaathuis richting de inlaat, bij de C20NE niet.
De SEH heeft op het koelvloeistofreservoir 3 aansluitingen, de C20NE maar 2.Nu ging ik er altijd vanuit dat ik een c20ne in mijn astra gsi van 1992 had maar omdat ik namelijk een slang heb lopen vanaf de termostaathuis naar de gasklep ik nu denk dat ik een c20seh onder de kap heb
dit is de site: http://www.baarr.nl/2005/05/18/verschil-tussen-c20ne-en-20seh/
dit is mijn blok:
dus wat voor blok heb ik nu???????:hmmz
2 februari 2009 om 21:05 #17465094c20seh bestaat niet
tis een 20seh aangezien hij geen cat heeftkijk ff op rechts (als je er voor staat) op je cilinderblok en kijk wat daar staat (zeg maar onder bougie 4)
staat als het goed is C20NE of 20SEH
2 februari 2009 om 21:06 #17465095OKE THANKS:thumbup
die c er voor is automatisme denk ik maar hoort er idd niet voor:D
2 februari 2009 om 21:21 #17465096er zit in iedergeval een moterboom op van een c20ne
weird mijn c20ne had ook eerst 3 aansluitingen (na ff hobbyen niet meer)
en mijn 20seh heeft die slang daar niet lopen maja dingen zijn ook al 20 jaar oud ongeveer zal allemaal niet meer helemaal orgineel wezen.
2 februari 2009 om 21:28 #17465097Ik vraag me nu ook af waarom die slang daar zit:hmmz
Weet iemand dat toevallig3 februari 2009 om 03:45 #17465098ontluchting..?
3 februari 2009 om 17:34 #17465099dit is gewoon een c20ne…
helemaal in een astra gsi..Tevens ook aan de lmm te zien..
Type 1.5.2Dus nix van een 20seh…
20seh is alleen in en rond om 1987-1989 geleverd…
Die 3de slang zit ook echt op de c20ne is dikke bullshit dat dit alleen op de seh zou zitten..
Kun je zelf afsluiten of aankoppelen
en zorgt voor de automatisch ontluchting van je koelsysteem3 februari 2009 om 17:40 #17465100ik heb ook in mijn crosswagen een c20ne met die slang van de gasklep naar het thermostaathuis,maar voor het 100% zeker te weten kun je het beste inderdaad op het onderblok kijken of de kop er af trekken en naar de zuigers kijken.
is die slang trouwens niet voor de gasklep verwarming?3 februari 2009 om 17:48 #17465101ja officiëel wel, maar werkt ook direct als de onluchtingsslang, en ik voer hem direct naar het koelwater reservoir..
Want gasklep verwarming is zo jaren 80 hahahaha..Ik ben er 100% zeker van dat dit geen 20seh… Enigste wat men er aan verandert zou kunnen hebben is de 20seh zuigers erin plaatsen
Om dat te controleren zou je je blok uit elkaar moeten halenAan de andere delen is het gewoon 100% duidelijk te zien dat dit een c20ne is..
3 februari 2009 om 18:03 #17465102ja de gasklep verwarming gebruik ik ook niet meer bij de crossauto,dop het allemaal netjes af…
9 februari 2009 om 17:53 #17465103Even voor de duidelijkheid, als je gaat kijken naar de motorcode die onder bougie 4 zit, dan zal je ofwel 20LE zien ofwel 20SH
20LE is een C20ne (2l laag vermogen injectie)
20SH is een 20Seh.Veel plezier ermee! zijn leuke blokjes, als het nu een 20seh of c20ne is, het blijft leuk
9 februari 2009 om 19:16 #17465104Originally posted by BelgianAstrag
Even voor de duidelijkheid, als je gaat kijken naar de motorcode die onder bougie 4 zit, dan zal je ofwel 20LE zien ofwel 20SH20LE is een C20ne (2l laag vermogen injectie)
20SH is een 20Seh.Veel plezier ermee! zijn leuke blokjes, als het nu een 20seh of c20ne is, het blijft leuk
er is geen 20seh geleverd met deze kabelboom lmm en andere delen.. de kabelboom is namelijk voor een c20ne
en de c20seh bestaat niet……….
4 maart 2009 om 17:27 #17465105Dat verschil met die slangen was een verschil wat mij opviel bij mijn c20ne en seh. Blijkbaar is dat dus niet echt een verschil
Voor motortype gewoon hier kijken
http://www.baarr.nl/2005/05/18/motortype-op-8v/
Maar een SEH in een Astra ? denk ut niet. Op je kenteken staat het ook.
5 maart 2009 om 16:32 #17465106ik heb zelf ook wel een 20SEH op een C20NE M1.5.2 boom aangesloten.
kan je melden, dat loopt heerlijk.
stukkie vlotter als de NE op dezelfde boom.
dus om te kijken welke basis je hebt is kan je dat het beste aan de motorcode onder bougie 4 of op de rand tegen de bak (afhankelijk van bouwjaar van het onderblok) daar beneden zien.
Willem
5 maart 2009 om 17:26 #17465107bedankt voor de reactie maar het is me al duidelijk.
topic kan dichtking:
5 maart 2009 om 19:48 #17465108zie op de eerste foto dat er twee slangen van het gasklephuis naar het kleppen deksel gaan,die dunne heb ik niet daar zitten dat is bij mij open?gasklepkant gezien dus
5 maart 2009 om 20:11 #17465109dat had ik laatst ook gevraagt aan een kennis van mij en volgens hem is dit het nieuwe type c20ne en heeft dit met de uitstoot te maken.
Dat is mij vertelt maar misschien dat iemand het precies weet.Het “oude type” c20ne heeft idd maar 1 slang voor de karterontluchting.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.