Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › welke webers op een ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2009 om 19:46 #17208495
Hallo allemaal, ik heb een ascona b 2.0s met de welbekende varajet carb. Deze is dus overleden en nu ben ik op zoek naar een vervanger, nu kan ik een setje dcoe 40 webers kopen. Nu is mijn vraag zijn deze goed voor een 2.0 of moet ik dcoe 45 webers hebben. Er zit nu alleen een groep a uitlaat onder, in de loop van de tijd wil ik er nog een snelle nokkenas in leggen.
Of zijn er nog andere manieren om uit dit blok een 150 pk te halen.alvast bedankt
mvg richard7 januari 2009 om 20:16 #17460842voor een 2 liter zijn 40 zat, maar of er dan 150 pk uitkomt ?
maar met 45 op dezelfde motor gaat dat dan ook niet lukken
en 150 pk is best mogelijk, maar dan zal er toch een en ander aan vastgespijkerd moeten worden7 januari 2009 om 20:30 #17460843Alleen met de webers zal dat niet lukken, dat weet ik.
Alleen met een snelle nokkenas, de kop laten bewerken, de webers en de groep a inclusief spaghettie uitlaat zal ik toch wel in de buurt komen als de boel goed afgesteld staat denk ik.7 januari 2009 om 21:17 #1746084440 mm webers zijn ideaal voor een 2.0s
22 maart 2009 om 21:42 #17460845volgens het OHF gaan 40’ers TOT 150pk. dus als je eroverheen gaat heb je al 45’ers nodig.
zo staat geschreven. op zich een interssant topic omdat ik uiteindelijk ook rond de 150pk uit mn 2.0E dan wel wil halen met webers.22 maart 2009 om 22:21 #17460846Ik ken toch echt iemand met 40ers en 185 pk ?
23 maart 2009 om 07:15 #17460847zou best kunnen hoor, heb het ook maar ergens gelezen :P
23 maart 2009 om 16:15 #17460848AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Jigsaw
volgens het OHF gaan 40’ers TOT 150pk. dus als je eroverheen gaat heb je al 45’ers nodig.
zo staat geschreven. op zich een interssant topic omdat ik uiteindelijk ook rond de 150pk uit mn 2.0E dan wel wil halen met webers.zet je 45ers op n vrij standaard motor dan stikt die in z,n benzine
dus moet je er al kleinere sproeiers inzetten
wil je der wat mee kunnendat je met 40ers tot 150 pk zou kunnen maar verder niet klopt inderdaad niet
is best wat meer uit te krijgen
maar dan hebben we het over motoren die verre van standaard zijn;)reken er maar niet op als je n gewone oude 2.0 hebt
dat als je daar een set oude webers aanhangt
dat je dan ineens een top vermogen hebt;);)23 maart 2009 om 16:40 #17460849tja ik heb het ook maar van anderen gehoord ;)
heb me er verder nog niet in verdiept
maar wilde eigenlijk weten met wat voor setup je een 2.0E tot 150pk+ kunt krijgen
-welke kopbewerking
-welke nokkenas
-welke webers
etc23 maart 2009 om 18:14 #17460850De ascona heb ik inmiddels verkocht, maar hetzelfde vraag ik mijn nu af voor mijn c kadett. Ik heb n.l. de gele kadett van joep gekocht, hier ligt een 2.4 in met een bewerkte 2.0l kop met snelle nokkenas. Hij haalt uit dit blok met een kms systeem 160 pk:afro. Alleen heeft hij het kms systeem eraf gehaalt, hiervoor wil ik twee webers voor in de plaats. Alleen is de vraag welke, de een zegt dat het lukt met 40 ers en de andere zegt van niet.
Ik zal binnenkort eens gaan informeren wat het beste is.mvg richard
23 maart 2009 om 18:53 #17460851beter 45ers nemen, kun je de venturie altijd nog verkleinen mocht ie toch te groot zijn
25 maart 2009 om 19:42 #17460852Er is op het forum een filmpje van slalom in lelystad en daar komt een gele ascona in voor. Daar ligt een 2,4 in met 40mm Webers en hij loopt echt goed.
26 maart 2009 om 22:08 #1746085340-ers op een 2.4 gaan prima!
Heb zelf een hele tijd met 40 mm dell’orto carbs op m’n 2.4 rondgereden.
De specificaties van toen: 2.4 motor, bewerkte 2.2 kop, kent OP244 nokkenas, supersprint groep a uitlaat met spaghetti-spruitstuk, 40 mm carbs met 32 mm venturi’s.
leverde zo’n 140 pk aan de wielen bij 5400 toeren, max koppel was bij 4200 toeren, maar de exacte waarde weet ik niet meer.
Vermogen zakte niet in tot aan de 6000 in ieder geval!
op de site van pumaracing staat o.a. een tabel met venturi afmetingen en het MAXIMUM vermogen wat daar doorheen te trekken valt. http://www.pumaracing.co.uk is zowiezo een zeer interessante site, is wel in het engels.
26 maart 2009 om 22:09 #17460854origineel gepost door Jigsaw
tja ik heb het ook maar van anderen gehoord ;)heb me er verder nog niet in verdiept
maar wilde eigenlijk weten met wat voor setup je een 2.0E tot 150pk+ kunt krijgen
-welke kopbewerking
-welke nokkenas
-welke webers
etc26 maart 2009 om 22:12 #17460855Als je dezelfde set-up op een 2.0 loslaat en dan met een bewerkte en gevlakte 2.0E kop is 150 pk wel te halen, maar wel hoog in de toeren denk zo dat het topvermogen bij 6500 vrijkomt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.