Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › How to do: uitleg uitschakelen secundaire luchtinlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2008 om 22:09 #17208032
Bij deze een uitleg en de omtovering naar een How To Do!
De secundaire luchtinlaat zorgt er voor bij het starten dat je katalysator sneller op temperatuur is wat ‘beter’ voor het milieu zou moeten zijn.
Dan komen er dus sneller minder schadelijke deeltjes in de lucht. Alleen, zoals bij mij, maakte deze een hinderlijke herrie de tijd dat deze draaide….ik kon zo startbaan 4 bij schiphol op draaien.
Uitschakelen heeft verder geen consequenties voor de motor!!!Wat doet men om de secundaire luchtinlaat uit te schakelen:
1.
Men verwijdert de voorbumper:2.
Dan ga je dus naar de rechterkant van je auto, en op de knieën maar.3.
Indicatiefoto4.
De herrieschopper
5.
Stekker los trekken.
Veel succes, need help? u2u me maar!
Gr. Pastra
10 november 2008 om 03:59 #17448230krijgt ie geen foutmeldingscode op je motermanagenment lampje?
en heeft alleen de v6 dit of ook de 16v en 8v
10 november 2008 om 13:31 #17448231Geen melding via MM lampje, en geen storing in geheugen.
Deze pomp zijt bij alle X gecodeerde 16V en 24V motoren.
Willem
12 november 2008 om 23:12 #17448232en zorgt voor extra zuurstof bij je uitlaat lucht voor je kat om de waarde naar euronorm 4 te krijgen
15 november 2008 om 07:33 #17448233Toch knap als euro-4 pas in 2001 is ingevoerd dan een auto van ’97 deze waarde te laten halen.
Mijn Vectra-B van ’96 moest voldoen aan de E ’96 euronorm (Euro-3) volgens de boeken, deze heeft ook een secundaire luchtpomp.
en dit extra zuurstof is enkel gedurende de eerste 1 a 2 minuten van de motorloop, daar de motor dan erg rijk mengsel krijgt en de kat op bedrijfstemperatuur moet zijn om een volledige werking te hebben.
Willem
30 september 2009 om 17:17 #17448234hoi hoi, ook ik heb dit probleem gaat hier om een omega b2 x2.5xe v6 deze maakt enorme T… herrie bij het starten van koude motor,na ongeveer 1 minuut slaat hij uit,nu is mijn vraag of iemand een idee heeft wat zo,n ding kost en of dat hij van een vectra,calibra,astra het zelfde is? dan zou ik eerts f kunne kijke op de sloop bvd en groetjes kevin
30 september 2009 om 19:23 #17448235Gewoon los koppelen.
Stekker eraf en bij het voorste uitlaat spruitstuk het vacuumslangetje los trekken en afdoppen van dit potje (dunne slangetje):
Willem
1 oktober 2009 om 09:03 #17448236Wim, als dat slangetje niet afgedopt zit, kan dat dan een foutcode leveren?
Zoals je weet had ik veel problemen met mijn blok, het hoge toerental is opgelost(nieuwe dynamo deed wonderen)
Want ik heb dat slangetje niet losgehaald/afgedopt.
Alleen de stekker van de secundaire lucthinlaat…1 oktober 2009 om 16:44 #17448237zit deze op de zelfde plek bij mij ?in ieder geval bedankt voor de info:P groet kevin
1 oktober 2009 om 18:30 #17448238Levert geen foutcode op, maar de motor gaat brommend geluid maken omdat deze uitlaat gassen terug richitng de Sec. Luchtpomp duwt
Dit geld ook voor de X20XEV!!!
Willem
6 oktober 2009 om 17:54 #17448239wim weet jij mischien wat voor type lucht pomp of het type nummer wat er in een omega b2 bj 99 v6 2,5zit? want ik wilde hem toch gewoon vervange door een 2 de hans maar die gast waar ik het wil bestellen vroeg me daar om.
groetjes kevin6 oktober 2009 om 19:23 #17448240ik zou het niet weten, maar ze zijn voor alle omega’s met een X gecodeerde motor gelijk
Willem
6 oktober 2009 om 21:44 #17448241okies, bedankt voor de info ik zal het aan m door geven:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.