Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › astra g 1.8 16v motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2008 om 15:29 #17207943
hallo ik heb een astra g met een 1.8 16v, en als ik rijd en ik moet stoppen of terug schakelen dan valt mijn toeren tal even terug tot 500 en dat doet die een paar keer achter elkaar, en soms valt de motor uit. weet iemand wat dat kan zijn bvd
6 november 2008 om 18:56 #17446840Leg eerst eens een goede massakabel naar de motor.
>X18XE1 als dat niet helpt de gasklep reinigen met stappen motor en opboren van de carterventilatie pijpje in het gasklephuis.
>Z18XE als dat niet helpt de gasklep reinigen.
Willem
14 december 2008 om 21:19 #17446841Hallo ik heb ook zelfde probleem met mijn astra coupe en ik heb de wagen helemaal onderhouden olie filters bougies en al maar da helpt niet en zelfs dingens gedaan wat garage had gezegd maar toch nog altijd zelfde, op computer laten hangen zegt dat inorden is maar toch valt hij uit als je het weet kun je me iets laten weten aub ?
grts king:
14 december 2008 om 21:31 #17446842Bij een X18XE1 zoals wim-v6 zegt idd gasklep reinigen en opboren van de carterventilatie pijpje in het gasklephuis naar 2 mm dikte en heel belangrijk nieuwe software in de motor (laten) zetten anders loopt ie niet goed meer.
18 februari 2009 om 19:06 #17446843hallo,
vraagje: zijn jullie problemen reeds opgelost?
ik sta op dit moment voor hetzelfde euvel.
motor valt soms uit omdat het toerental te ver zakt .
dit gebeurt op het moment dat ik rijd en vervolgens rem en de koppeling indruk…gr.har
8 maart 2009 om 15:01 #17446844ik heb het nog niet opgelost omdat ik 1 jaar niet meer mag rijden:argue, dus de auto staat in de garage geschorst, maar ik wil er binnen kort aan beginnen zodat hij weer gord rijd als ik weer mag rijden:cool:
26 maart 2009 om 20:26 #17446845heey allemaal ik sluit me aan bij de club ik heb namelijk ook dit probleem maar ik ga van de week als ik tijd heb eens kijken of de tips die hierboven staan werken.
alvast bedankt groeten martijn
27 maart 2009 om 06:08 #17446846Hey jongens,
tot gister had ik hetzelfde probleem met me astra coupe.
ik heb de gasklephuis gereinigt en nieuwe bougies erin gezet; gisteravond een half uur rondgereden, vanochtend naar me we werk gereden, helemaal zonder problemen!!12 juni 2009 om 12:20 #17446847Hey jongens,
een tijd geleden had ik dit ook. Ik heb toen gasklephuis gereinigd en nieuwe bougies erin laten zetten.
Nu zijn we zo een twee maanden verder, en ik rijd nog steeds zondere problemen rond.13 juni 2009 om 11:20 #17446848:D
Willem
28 maart 2010 om 01:09 #17446849gasklephuis is ook mijn oorzaak geweest bij de astra g 1.8xe1
ik heb gewoon met een tandenborstel en spiritus alles schoongemaakt zonder te demonteren en hij lootp als een zonnetje !14 april 2010 om 21:50 #17446850origineel gepost door wim-v6
Leg eerst eens een goede massakabel naar de motor.>X18XE1 als dat niet helpt de gasklep reinigen met stappen motor en opboren van de carterventilatie pijpje in het gasklephuis.
>Z18XE als dat niet helpt de gasklep reinigen.
Willem
Hey Willem,
Even tussen de tentames door een kort vraagje:
Wat als de motor van een omega 2.2 automaat (bj 2003) afslaat? Dit vooral bij het optrekken voor een stoplicht of het gas-los in de bocht.
Zelfde oplossing? gasklephuis is al eens schoongemaakt, maar heeft kort geholpen… wat maakt hem zo snel vies? De auto rijdt op gas. (welke steeds overschakeld naar benzine zonder reden, moet dus nagekeken worden, maar lijkt me losstaand van gasklep)
Tis mijn leenauto voor de zomervakantie, vandaar :P
Alvast bedankt, groeten,
Robert
16 april 2010 om 17:50 #17446851jupzz zelfde oplossing, alleen kan het carterventilatie pijpje in het inlaat net onder de gasklep zitten.
Stappen motor zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn (Z22XE heeft Electrische gasklep namelijk)
Willem
16 april 2010 om 18:23 #17446852origineel gepost door jsgsi
Bij een X18XE1 zoals wim-v6 zegt idd gasklep reinigen en opboren van de carterventilatie pijpje in het gasklephuis naar 2 mm dikte en heel belangrijk nieuwe software in de motor (laten) zetten anders loopt ie niet goed meer.Hmm dit hoefde bij mij niet. X18Xe1 uit 1999.
Motor liep eerst slecht (eerste 10 kilometer) En nu loopt hij als een zonnetje.16 april 2010 om 18:37 #17446853origineel gepost door wim-v6
jupzz zelfde oplossing, alleen kan het carterventilatie pijpje in het inlaat net onder de gasklep zitten.Stappen motor zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn (Z22XE heeft Electrische gasklep namelijk)
Willem
Dank! :wors
27 juli 2010 om 11:32 #17446854Gewoon wimv6 alles laten doen dan ben je ervan af :) die weet precies hoe en wat haha ik heb ook nergens last van hij is wel vreselijk snel kan aan mij liggen maar een 2,2 is dat echt nog 2x zo sneller :S ?
12 oktober 2010 om 20:36 #17446855Ik had exact hetzelfde probleem..
Gasklephuis vervangen maar probleem niet opgelost (dus als iemand er nog 1 zoekt, hier ligt er nog 1)
Bij mij zit het nu waarschijnlijk in de ECU.. computer is opgestuurd en ben nu in afwachting wanneer die klaar is
13 oktober 2010 om 16:04 #17446856Vandaag ECU weer geplaatst en de foutmelding is weg!!
Ik hoop weer lang vooruit te kunnen, auto loopt weer goed
20 januari 2011 om 21:42 #17446857HELP HELP !!!!! Ik heb ook een astra coupe G X1.8XE1 motor en heb voor “mijn gevoel” grote problemen.
Om te beginnen in 2004 hebben ze onder coulance al eens de ecu vervangen, daarbuiten hebben ze ook 2mm uitgeboord en maak ik zelf om de 3 maanden mijn gasklephuis schoon.
Nu het volgende, het begon allemaal met het continue branden van het storingslampje halverwege vorig jaar na een hickup. als daarna het lampje weer uit ging kon je weer wachten op de volgende schok, waarna hij weer ging (gaat) branden. Op een gegeven moment reed ik op de snelweg en kon ik geen gas meer geven voor zo’n 5 seconden, dit gebeurde later ook bij verkeerslichten (motor slaat af, kan wel starten maar sloeg weer af, na 4x kon ik met veel gassen weer rijden).
Ik in paniek de auto weggebracht bij een bevriende monteur, daar uitgelezen en gaf hij (NOG STEEDS) de melding LUCHTMASSA METER / TEMPERATUUR.
PREVENTIEF REEDS VERVANGEN ZONDER OPLOSSING:
1. lambdasensor
2. luchtmassameter
3. temperatuursensor
4. nokkenassensorIk ben al het vertrouwen kwijt in mijn opeltje :(, wie o wie kan mij ECHT helpen ??????
Groetjes,
Roland
21 januari 2011 om 23:17 #17446858welke omgeving zitten we.
ik kan m helemaal doorlichten met de Op-com.
Willem
22 januari 2011 om 07:39 #17446859Denk dat je in je bedrading moet gaan zoeken aangezien je het meeste vervangen hebt.
8 februari 2011 om 14:56 #17446860[rquote=1847475&tid=96745&author=rolandk]HELP HELP !!!!! Ik heb ook een astra coupe G X1.8XE1 motor en heb voor “mijn gevoel” grote problemen.
Om te beginnen in 2004 hebben ze onder coulance al eens de ecu vervangen, daarbuiten hebben ze ook 2mm uitgeboord en maak ik zelf om de 3 maanden mijn gasklephuis schoon.
Nu het volgende, het begon allemaal met het continue branden van het storingslampje halverwege vorig jaar na een hickup. als daarna het lampje weer uit ging kon je weer wachten op de volgende schok, waarna hij weer ging (gaat) branden. Op een gegeven moment reed ik op de snelweg en kon ik geen gas meer geven voor zo’n 5 seconden, dit gebeurde later ook bij verkeerslichten (motor slaat af, kan wel starten maar sloeg weer af, na 4x kon ik met veel gassen weer rijden).
Ik in paniek de auto weggebracht bij een bevriende monteur, daar uitgelezen en gaf hij (NOG STEEDS) de melding LUCHTMASSA METER / TEMPERATUUR.
PREVENTIEF REEDS VERVANGEN ZONDER OPLOSSING:
1. lambdasensor
2. luchtmassameter
3. temperatuursensor
4. nokkenassensorIk ben al het vertrouwen kwijt in mijn opeltje :(, wie o wie kan mij ECHT helpen ??????
Groetjes,
Roland[/rquote]
Ook ik heb precies de zelfde problemen!! Weet iemand wat dit kan zijn?
Groetjes,
Jory
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.