Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › power filter cold air intake ERVARINGEN…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2008 om 18:10 #17207857
http://link.marktplaats.nl/201379757
gaat om de link hierboven.
is dit (in combinatie met een (c20ne) lexmaul inlaat) nou echt wat of is het nou gewoon leuk en geeft niets extra’s?
ben benieuwd naar de ervaringen die men hiermee heeft.
had op mn oude c20ne een lexmaul inlaat en spag spruitstuk 421, met open luchtfilter.. maar dit reed lekker.. zoog goed aan.. mooi geluid:P
maar als ik het alleen moet doen voor het geluid heb ik er niets aan het moet ook een toevoeging zijn op de setup die ik heb.
lexmaul inlaat, spag spruitstuk, en later een chip18 oktober 2008 om 22:43 #17445627niemand die deze ervaringen heeft?:o
18 oktober 2008 om 22:48 #17445628op mijn 16v calibra met snelle nokkenassen en geflowde kop had ik een airbox zitten en zoog lucht aan van voor de voorbumper en daar heb ik wel wat nm’s mee gewonnen.
maar dat heeft mischien juist meer te maken dat je zeker weten koude lucht aan zuigt?18 oktober 2008 om 22:49 #17445629Nog niet iig, ik heb ook zon apparaat…voor op de motorcarbjes.
Alleen mijne was 20 euro goedkoper, op een meeting gekocht.
Dr zit alleen geen aanzuigstukje bij, das dan jammer:P is wel een stukje mooier.
Hoop wat later dit jaar nog te weten hoe het rijd…..ga ook met een normaal luchtfilter proberen18 oktober 2008 om 22:50 #17445630koude lucht is beter dan warme lucht….
hij adverteert daar ook mee.. maar ben benieuwd wat de bevindingen zijn van de mede forummers.. of het echt wat extra’s geeft of dat het boulshit is.
18 oktober 2008 om 22:52 #17445631haha ben benieuwd fearless.. lijkt me dat je met die setup enigzins wel wat extra’s krijgt..
veel mensen denken dus bijvoorbeeld dat als je de kat er tussen uit haalt, en een open lucht filter plaatst dat je zo ff 8 of zelfs wel 10 (kroeg) pk’s wint.. vaak is het resultaat juist omgedraaid en dat je dus je vermogen verliest..
om dit dus te voorkomen:D wil ik dus weten wat je het beste kunt doen:D
18 oktober 2008 om 22:58 #17445632ik denk dat ik voor deze ga
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:VRI&item=36009831781419 oktober 2008 om 08:02 #17445633al een paar jaar lees ik steeds weer met verbazing hoe er weer van die friemeldingen worden uitgevonden die zeggen “lucht” te kunnen verkoelen en weet ik veel niet nog meer …….wisten jullie dat de lucht die we inademen in principe hartstikke vuil is ……….?het bestaat uit 21% zuurstof.en 79% stikstof ….wat zo’n ding doet is een beetje de warmte afbreken van én de zuurstof én de stikstof……eingenlijk geef je je blokkie een lekkere shot stifstof………………………………..heerlijk zeg:puke..de zuigertjes krijgen lekker dat gebroken stikstof op hun hoedje en ow wat vinden ze dat lekker.
19 oktober 2008 om 08:24 #17445634dus wat we het beste kunnen doen in jouw ogen is lekker de standaard filter behouden?
19 oktober 2008 om 08:37 #17445635zoiets zal je me nooit horen zeggen ;)maar als er zo’n frummel aangeschaft zou worden zou ik eerst eens kijken naar het “waarom” …het “hoe”…en wat het voor een nut heeft kijkende naar het waarom en hoe. waarom zou ik warme stikstof gaan afbreken ( dus de moleculen ) en waarom zou ik de zuurstof ( hoe weinig het al is ) gaan afbreken………die 21% is hartstikke goed maar die 79% stikstof zou ik kwijt willen en daar iets meer zuurstof voor willen hebben…..het is het zelfde als de vraag of er grotere intercoolers zijn wat ergens gevraagd werd …….”wat wil je precies en wat is je doel”? idd. de lucht koelen ( het IC verhaal heeft eigenlijk niet veel betrekking op deze topic maar is alleen ff ter vergelijking )er is een vraag…..en een antwoord maar diep het antwoord eens uit…lucht die wij inademen en dus je motortje ook….bestaat uit een aantal dingen………ga voor jezelf eens na bij een standaard motor wat ie dan vreten krijgt…..of ga je voor 100% stikstof :)
19 oktober 2008 om 08:40 #17445636:o, je moet autopsycholoog worden whahahaha
je hebt een heel mooi verhaal, ik wil alleen maar weten of dit relevant is ik snap geen hout van je stikstof verhaal..
19 oktober 2008 om 08:48 #17445637origineel gepost door opelkadetje
:o, je moet autopsycholoog worden whahahahaje hebt een heel mooi verhaal, ik wil alleen maar weten of dit relevant is ik snap geen hout van je stikstof verhaal..
da’s nou juist het punt waar een verkoper op verkoopt ;) lucht bestaat uit een aantal dingen.het is eigenlijk alleen een naampje wat eraan gegeven wordt ;)olie bestaat ook uit een aantal dingen en benzine ook……..
19 oktober 2008 om 08:49 #17445638ja.. daarom vraag ik ook op het forum hier aan de mensen die er wel wat van weten of dit relevant is met de setup die ik heb/ wil hebben.
dus simpel ja of nee volstaat:D:D:D
19 oktober 2008 om 08:52 #17445639geen idee…….wat ik wel weet is dat mijn 18oo turb heerlijk loopt met 32% zuurstof en68% stikstof ….:jerry
19 oktober 2008 om 08:53 #17445640en hoe kom je aan die 32% zuurstof? door zo’n filter? of wat anders?
19 oktober 2008 om 08:55 #17445641anders.
19 oktober 2008 om 08:56 #17445642zucht… je hebt last van je maandelijkse balwentelingen of je bent met je 2e puberteit bezig.. zeg nou gewoon hoe t zit.. dan kan ik er wat mee… heb niet zoveel zin om op deze morgen de oren van je hoofd te gaan vragen om een beetje info los te moeten krijgen:thumbup
19 oktober 2008 om 09:04 #17445643en terwijl ze bij kn kunnen bewijzen dat bij veel autotypes ze pk’s winnen met zo’n open filter.
snap jij het of snap ik het..19 oktober 2008 om 09:18 #17445644origineel gepost door opelkadetje
… heb niet zoveel zin om op deze morgen de oren van je hoofd te gaan vragen om een beetje info los te moeten krijgen:thumbupanderszijds heb ik nie zoveel zin om er over uit te weiden op deze vroege zondag;)
19 oktober 2008 om 10:30 #17445645ok… wat is nou beter een DICHTE kelk of eentje zonder behuizing ??
Ik ben zelf van plan om een dichte te maken met wat buizen en dan dat ie de lucht ook vanuit de voorbumper haalt..Iemand ervaring ??
20 oktober 2008 om 17:47 #17445646lijkt me een beetje weersafhankelijk ……in de winter open en in de zomer dicht…
22 oktober 2008 om 08:22 #17445647halloo
ik had hem bij mijn astra f ook in de bumper,winter en zomer, ben ben je dan verplicht om elke week het filter goed schoon te maken. deze zit vol met beestjes en troep:P ik had een x16xe en daar wekrte het goed bij, onderin de toeren liep hij flotter en hij klonk ook nog super. tussen zomer en winter zat weinig verschil,in de winter was hij wel wat feller,maar dat is ook schrale lucht.
succes met je zoektocht
grt sylvester
22 oktober 2008 om 14:49 #17445648In de theorie is gekoelde lucht beter maar de paar (2 ?) graden die zo’n apparaat kan uitmaken zal niet merkbaar zijn.
Bij de meeste auto’s zit er een luchtfilterbox met een inlaat al in de bumper of in de buurt ervan. De nono’s die hun K&N lampekap bovenop het motorblok hebben liggen zullen mogelijk wel iets meer merken want een lampekap op het motorblok geeft zeker geen +5 pk maar eerder -5pk.
25 oktober 2008 om 22:24 #17445649origineel gepost door Roelof
In de theorie is gekoelde lucht beter maar de paar (2 ?) graden die zo’n apparaat kan uitmaken zal niet merkbaar zijn.Bij de meeste auto’s zit er een luchtfilterbox met een inlaat al in de bumper of in de buurt ervan. De nono’s die hun K&N lampekap bovenop het motorblok hebben liggen zullen mogelijk wel iets meer merken want een lampekap op het motorblok geeft zeker geen +5 pk maar eerder -5pk.
+2 pk bij een 1,1 8v fiat. op de bank. met berekend uitlaatspaghettiespruitstuk + 22 pk.
warmte van je lucht zal je nauwlijks merken, het is de spoeling van je cilinders wat het verschil maakt, een goede spaghettie en een inlaat met de correcte lenge/weerstand geeft meer vermogen.
26 oktober 2008 om 00:26 #17445650Ik heb een k&n op me astra zitten, maar wel een toevoer richting filter gelegd zodat hij niet alleen lucht vanuit de motorruimte zelf aanzuigt. Ik merk geen verschil in vermogen, alleen klinkt hij was dikker.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.