Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Opel Kadett 2.0 16v GSi S
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2008 om 07:53 #17207692
Ik had een vraag ik ben net nieuw lid van dit forum en zit in de autocross. Hiervoor gebruiken we vaak motoren van een opel kadett GSI 16v. Nu had ik een vraagje aan jullie of beter een vraag!
Bestaat er een opel kadett 2.0 16v GSi S? Het gaat dan vooral om de S. Deze zou standaart 170 pk hebben.
Wie kan mij helpen en hier een antwoord op geven.
19 september 2008 om 08:24 #17429440Er zijn een paar oude motoren die 156 Pk leverden, maar die worden niet met een S aangeduid.
Ik persoonlijk vind het zonde dat ze allemaal de cross in gaan.
Dus als je de motor nou gewoon niet stuk rijdt en hem in een 1400 astra carroserie hangt dan blijven er nog wat kadettjes over.
19 september 2008 om 08:39 #17429441Ik weet dat er een paar zijn met 156 pk, maar zijn ze er ook met 170pk dat is meer de vraag.
19 september 2008 om 08:41 #17429442Nee die zijn er niet, wel als je gaat aanpassen/opvoeren.
mijn C20XE heeft 178 Pk en 224 Nm ;)
19 september 2008 om 08:43 #17429443haha jah
dan krijg je er met gemak 200 pk uit, maar ik vond op deze site info over die daarom.
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=39226
19 september 2008 om 15:07 #17429444150 zijn ze
170 zijn de c25xe (2,5 v6) blokjes
19 september 2008 om 15:52 #17429445als ik heel eerlijk ben heb ik niks concreets..
echter heb ik wel gehoord dat opel ooit aan de rally mee heeft gedaan met e kadettjes en om daar aan mee te hoeven doen had diezelfde moter standaard geleverd moeten zijn in de e kadett en daarom zouden er een stuk 160 stuks gemaakt zijn met 170 pk zodat ze met deze moter mee mochten doen aan de rally, of een bepaald soort race.
maar ik zelf heb hier een hard hoofd in als het al zo was waarom zouden ze die zeer beperkte 170 pk oplagen in nederland uitbrengen in niet in Duitsland..
en als het wel zo was wat zou er na 20+ jaar over zijn van die 160 stuks , van die S codering heb ik niks gehoord.
Edit: jou site bevestigd het en deze ook :http://carspector.com/car/opel/003590/
19 september 2008 om 20:49 #17429446wat ik niet snap hoe ze een auto kunnen bouwen met 170 pk en trommelremmen achter.
volgens mij zijn hier fouten gemaakt.
19 september 2008 om 22:51 #17429447een orginele 16v heeft schijf achter hoor
20 september 2008 om 09:49 #17429448origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
als ik heel eerlijk ben heb ik niks concreets..echter heb ik wel gehoord dat opel ooit aan de rally mee heeft gedaan met e kadettjes en om daar aan mee te hoeven doen had diezelfde moter standaard geleverd moeten zijn in de e kadett en daarom zouden er een stuk 160 stuks gemaakt zijn met 170 pk zodat ze met deze moter mee mochten doen aan de rally, of een bepaald soort race.
maar ik zelf heb hier een hard hoofd in als het al zo was waarom zouden ze die zeer beperkte 170 pk oplagen in nederland uitbrengen in niet in Duitsland..
en als het wel zo was wat zou er na 20+ jaar over zijn van die 160 stuks , van die S codering heb ik niks gehoord.
Edit: jou site bevestigd het en deze ook :http://carspector.com/car/opel/003590/
Dat klopt, daar heb ik ook wat over gehoord
20 september 2008 om 10:43 #17429449dat is de kadett superboss:D 170pk orgineel aleen ze zijn in zuid africa
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=133666
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://images.forum-auto.com/mesimages/3685/1vo7.jpg&imgrefurl=http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet379531-175.htm&h=480&w=640&sz=54&hl=nl&start=95&um=1&usg=__3DFvNRdJMdm_XKKrr-pxnBcsccM=&tbnid=wv7IA0LIaBAhJM:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3DKadett%2Bsuperboss%26start%3D90%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN20 september 2008 om 17:28 #17429450weer wat geleerd :)
20 september 2008 om 17:49 #17429451zo idd nooit geweten harstikke stoer, wat is er extra aangedaan dan voor 20pk extra?
20 september 2008 om 18:36 #17429452origineel gepost door jblfreak
een orginele 16v heeft schijf achter hoorweet ik, daarom ik heb de spec bekeken en daar staat toch echt dat die 16 v s trommels heeft achter.
20 september 2008 om 19:20 #17429453Weer iets geleerd, had er nog nooit van gehoord!!
20 september 2008 om 20:29 #17429454nok en chip op 785kg…..:thumbup:wub
21 september 2008 om 15:39 #17429455er zijn c20xe motoren geweest met meer dan die 156 pk, als je er meer van wil weten moet je Niels (rallyastra) ff vragen die wist er ook wel iets van, weet wel dat die motoren wel meer dan die 170 pk hadden en dat ze ook heeeeeeel zeldzaam zijn hehe
21 september 2008 om 16:18 #17429456origineel gepost door robbyrood
nok en chip op 785kg…..:thumbup:wubdus als je voor een c20xe in nederland een nok en computer besteld voor de superboss kadett 20 pk winst? als dat al leverbaar is?
geen andere zuigers of dergelijk?
edit: van een van de linkjes hierboven..
that is my dream car and i hope to own one… only 500 were ever made here and were specifically designed for group N racing.
waren er dus niet 160 maar 500..
jammer dat die niet in NL zijn geleverd22 september 2008 om 09:00 #17429457ik heb paar specificatie gevondenn van c20xes:D
http://www.topbuzz.co.uk/gallery/claudiotziranis.htm
http://www.opel-problemforum.de/f5-astra-kadett/t118939-opel-c20xes.html22 september 2008 om 10:07 #17429458Is er ook ergens in Nederland zo”n motor of meerdere?>
En welke computer moet je er achter hangen want we hebben heel wat types thuis te liggen. Met en zonder begrenser en dergelijke
22 september 2008 om 17:35 #17429459zo te zien al een flink dikker spruitstuk..
als dit tenminste origineel is..23 september 2008 om 11:03 #17429460interessant onderwerp
op deze site staat dat er 244 gemaakt zijn trouwens:
Ik las net ook dat ze turbo kadett’s/astra’s (204pk calibra moter) hebben gemaakt, maar dat ze daar vrij snel mee zijn gestopt ivm hitte problemen.
Wist ik allemaal niet, erg interessant allemaal.
23 september 2008 om 13:36 #17429461origineel gepost door Caravan-E
interessant onderwerpop deze site staat dat er 244 gemaakt zijn trouwens:
Ik las net ook dat ze turbo kadett’s/astra’s (204pk calibra moter) hebben gemaakt, maar dat ze daar vrij snel mee zijn gestopt ivm hitte problemen.
Wist ik allemaal niet, erg interessant allemaal.
idd astra 200ts jammer dat er hier in nl geen type goedkeuring voor is.
28 september 2008 om 07:51 #17429462Nog een vraagje welk type nok en computer moet er achter?
Die van de calibra?
28 september 2008 om 19:37 #17429463nok Schrick, chip algemeen,DDV Mathijssen, EDS, Vmax,etc etc..en 3bar peut!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.