Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › gas keuring met niet originele motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2008 om 18:47 #17207613
Hoe zit het met de gas keuring als ik myn oldtimer auto aan bied waar niet de originele motor inzit.
De keuring gaat alleen maar om het gas, dus zou logischerwys alleen maar naar de gasinstallatie moeten worden gekeken.
Echter logischerwys en rdw/regelgeving gaat niet samen.En nee, de motor kan niet zo op kenteken gezet worden, want het betreft een d-kadett 1.2s op kenteken.
Wordt voorzien van de welbekende C20XE 2.0 16v motor.6 september 2008 om 17:08 #17421385:agentafkeur en inname kenteken of je laat gelijk het blok keuren. maar als je het laat doen door een lpg inbouw station hoef je niet langs de rdw en krijg je het ook op kenteken
7 september 2008 om 10:53 #17421386AnoniemLid sinds:
1 January 1970zoiets was ik al wel bang voor ja
zit zelf met n zoortgelijk “probleem”:hmmz:hmmz
en even op gas keuren met n andere motor is me teveel werk;)
8 september 2008 om 14:31 #17421387GAS is om op te koken en een diesel voor op het land:P:P:P:P
Benzine is om me te racen8 september 2008 om 19:56 #17421388AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door cuupi
GAS is om op te koken en een diesel voor op het land:P:P:P:P
Benzine is om me te racenja eigenlijk heb je gelijk
maar m,n werkpaard
5.7 v8 chevy van drinkt zowat meer benzine als ik bier:o:o:odas toch best wat aan de gekke kant
m,n manta krijgt wel lekkere benzine uiteraard:thumbup
8 september 2008 om 22:10 #17421389origineel gepost door cuupi
GAS is om op te koken en een diesel voor op het land:P:P:P:P
Benzine is om me te racennou dan wil ik met m’n gasbak wel eens tegen je “racen” :jerry
@folky : je hebt u2u
1 februari 2009 om 09:05 #17421390ik werk bij een LPG inbouwstation.
Wij hoeven nergens aan te geven welke motor er in een auto zit.
Natuurlijk hebben ook wij regelmatig een steekproef.
Nog een nooit een keurmeester gehad die de motorcode controlleerd laat staan als de originele motor in een auto zit.
nummertjes van onderdelen des te strenger (lekker belangrijk), maar zet je een bv tank met 1 bout vast dan zouden ze dat niet zien.
Ik mag aannemen dat keuring bij RDW gelijk is.maar goed, ambtenaren he.
( je kunt ze natuurlijk niet allemaal over één kam scheren, maar toch)succes
1 februari 2009 om 18:11 #17421391AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Van het Ende Customs
ik werk bij een LPG inbouwstation.
Wij hoeven nergens aan te geven welke motor er in een auto zit.
Natuurlijk hebben ook wij regelmatig een steekproef.
Nog een nooit een keurmeester gehad die de motorcode controlleerd laat staan als de originele motor in een auto zit.
nummertjes van onderdelen des te strenger (lekker belangrijk), maar zet je een bv tank met 1 bout vast dan zouden ze dat niet zien.
Ik mag aannemen dat keuring bij RDW gelijk is.maar goed, ambtenaren he.
( je kunt ze natuurlijk niet allemaal over één kam scheren, maar toch)succes
helaas is het bij t rdw ff anders
tenminste van horen en zeggen
als t aantal cilinders niet kloptmaar de gas inbouw is verder wel in orde
is de kans groot dat je kenteken wordt ingenomen :o:o:o
of je moet ook de keuring van motorwissel ondergaanen das niet altijd even simpel;)
1 februari 2009 om 21:59 #17421392klopt niet, ik was bij rdw voor een lpg keuring met een net verse apk en ze begonnen te zeuren over de trekhaak :P het was dat ik de andere keurmeester kende, dat het uiteindelijk geen probleem werd
2 februari 2009 om 07:39 #17421393war raar, nooit gewten.
2 februari 2009 om 10:40 #17421394toevallig heb ik er 2week geleden met een rdw steekproef controleur over gesproken, en hij zei dat als je de auto netjes voor elkaar hebt, en alle certificaten voor de installatie en appendage’s enz hebt, de leiding op juiste plek, dat het dan geen probleem moet worden. .
En ik ben afgelopen week bij het rdw keuringsstation in Heerenveen geweest (waar de auto dan gekeurd wordt). En de keuringsman daar bevestigde ook dat ze niet naar het motorblok kijken.
8 februari 2009 om 23:12 #17421395En wat zijn de kosten van het kenteken met een G erop ?
9 februari 2009 om 09:01 #17421396afgelopen vrijdag was bij ons ook een steekproefcontrolleur ( wij zijn een een LPG inbouwstation)
Hij zei mij letterlijk(ongeveer dan): Bij een keuring bij RDW keuringstation moeten we
verder kijken dan onze neus lang is en moeten wij in dit
geval het kenteken innemen om niet meer af te geven.mochten wij zo’n auto aangeboden krijgen voor inbouw, dan hoeven wij hier geen rekening mee te houden.
dusssss, suc6 met je keuring.
ik hoop dat het goed komt.19 februari 2009 om 09:28 #17421397Hoe zit het als ik zelf een oud type gas installatie inbouw, wat moet ik dan laten zien om een G op kenteken te krijgen ?
Waar moet ik op letten bij de inbouw ?
19 februari 2009 om 10:38 #17421398dat je aan alle eisen voldoet.:hmmz
iig moet je tankcertificaat hebben en alle gasvoerende delen moet 67-R01…. keurmerrk hebben.
ik weet niet als het om G3 gaat, maar dan heb je ook een G3 verklaring nodig.successss
26 april 2009 om 07:51 #17421399origineel gepost door freek corsa
En wat zijn de kosten van het kenteken met een G erop ?€42,-
Deze week nog geweest met totale andere motor dan origineel.
Grondige inspectie, maar het is hun niet eens opgevallen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.