Vectra april 2005 Z1.9DT E3 120PK = 8 of 16 klepper??

Forumindex Forums Techniek Ecotec Vectra april 2005 Z1.9DT E3 120PK = 8 of 16 klepper??

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207593
    markjohan
      Lid sinds:
      31 August 2008

      Hallo Iedereen,

      Ik ben sinds een week eigenaar van een mooie Opel Vectra Z1.9DT E3, ik zou graag willen weten of ik een 8-klepper of een 16-klepper heb gekocht, de dealer zegt dat het volgens hem een 16-klepper is alleen ik wil dit zeker weten, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan controleren? Het schijnt dat er op een gegeven moment een tekort was aan 8-kleppers, en dat er toen dus een gedowntunde 150 in zou zijn geplaatst… Het lijkt mij dat dit ergens aan te herkennen is.

      Bij voorbaat dank voor alle reacties!

      Groet,
      Mark

      #17420999
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        zou een 2kleppen per cilinder moeten zijn.

        ik weet alleen niet of de motor er anders uitziet, heb alleen maar de 150pk en de V6 diesel onder de kap gezien.

        Willem

        #17421000
        markjohan
          Lid sinds:
          31 August 2008

          Dat zou dan niet echt slim zijn geweest van de dealer…. Heb voor de aankoop een aantal malen gevraagd of dit wel een 16 zou zijn.. zei vertelden mij dat het een 16 zou zijn.. kan je het niet horen of iets dergelijks???

          Vr. Gr.
          Mark

          #17421001
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            dat hoor je niet zomaar denk ik.

            makkelijkste manier is om hem eens naast een 110kw versie te zetten.

            Willem

            #17421002
            markjohan
              Lid sinds:
              31 August 2008

              Bedankt Willem, misschien kan ik daar eens een poging voor doen. Het volgende stond op de advertentie: z1.9 (cdti) sw comfort 88kw V-line. Zit er ook een nadeel aan de 8 of 16 klepper? Bedankt.

              gr. Mark

              #17421003
              jsgsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Z19DT (of een Z19DTL) is een 8 Klepper 100% zeker.

                Z19DTH of Z19DTJ zijn 16 kleppers.

                Je kunt het zien aan de plek van de olievuldop.
                Zit deze links onder dan 8V
                Zit deze helemaal rechts onder dan 16V .

                De 16V hebben waak problemen met de wervelkleppen hele spul breekt af waardoor het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden klusje van zeker een uur of 6 waarbij ook de distributie vervangen moet worden.
                Dus liever een 8V minder problemen mee!!

                #17421004
                markjohan
                  Lid sinds:
                  31 August 2008

                  Dank je wel Jsgsi

                  Dan komt nog de ham-vraag, hoe zit het met het vermogen, hiervoor had ik een auto die minder zwaar was maar 136 pk had… en nu dus maar 120 pk. wat kan ik hier nog aan doen?

                  Ook wil ik graag Xenon inbouwen, heb je een goede tip voor een goede set??

                  Bij voorbaat dank.

                  Vr. Gr.
                  Mark

                  #17421005
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    origineel gepost door jsgsi
                    Z19DT (of een Z19DTL) is een 8 Klepper 100% zeker.

                    Z19DTH of Z19DTJ zijn 16 kleppers.

                    Je kunt het zien aan de plek van de olievuldop.
                    Zit deze links onder dan 8V
                    Zit deze helemaal rechts onder dan 16V .

                    De 16V hebben waak problemen met de wervelkleppen hele spul breekt af waardoor het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden klusje van zeker een uur of 6 waarbij ook de distributie vervangen moet worden.
                    Dus liever een 8V minder problemen mee!!

                    Bij ons op de zaak 300.000km probleemloos gereden met een 110KW (Z19DTH) Vectra, zo ook met de 3,0 CDTi (Z30DT)

                    schijnen naar zeggen bijde probleem blokken te zijn.

                    Willem

                    #17421006
                    markjohan
                      Lid sinds:
                      31 August 2008

                      Over de Oliedop…. Rechts of links, hoe moet ik dat zien,

                      Rechts = rechter kant van de auto?
                      Links = Linker kant van de auto??

                      Op naar de 300.000km

                      Nog adviezen over aantal pk? oftewel tuning?
                      en Xenon kits, welke is goed?

                      Gr.
                      Mark

                      #17421007
                      Nick-GSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door jsgsi
                        Z19DT (of een Z19DTL) is een 8 Klepper 100% zeker.

                        Z19DTH of Z19DTJ zijn 16 kleppers.

                        Je kunt het zien aan de plek van de olievuldop.
                        Zit deze links onder dan 8V
                        Zit deze helemaal rechts onder dan 16V .

                        De 16V hebben waak problemen met de wervelkleppen hele spul breekt af waardoor het complete inlaatspruitstuk vervangen moet worden klusje van zeker een uur of 6 waarbij ook de distributie vervangen moet worden.
                        Dus liever een 8V minder problemen mee!!

                        helemaal mee eens collega.

                        Heb nu al 3 inlaatspruitstukken vervangen. Ben dus blij dat me pa een Z19DT rijd :D

                        Als je voor de auto staat en doet de kap los dan zie je d gele olie dop:

                        Zit die dan links ( bij distributie kant ) dan is het een 8V
                        Zit die dan rechts ( Aan de versnallingsbak kant) dan is het een 16v

                        Xenon van pilot is goed, let wel op dat je hem moet programmeren

                        #17421008
                        Nick-GSI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Z19DTH: 16V

                          Z19DT 8V:

                          #17421009
                          markjohan
                            Lid sinds:
                            31 August 2008

                            Bedankt Nick!

                            Heb dus een 8v, Prima.

                            Over die Pilot, hoezo programmeren? kan je hier iets meer over zeggen?
                            kan je nog iets doen met de pk’s of slechte zaak…

                            bvd!

                            Groet
                            Mark

                            #17421010
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Bij plaatsen van Xenon in een auto met Canbus heb je speciale adapterkabels nodig voor de set die je koopt.

                              Daarnaast voor info over deze motoren kan je ook op Fiat, Alfa Romeo forums nalezen, daarkomen ze vandaan namelijk.
                              Had hetzelfde blok, maar dan 105pk 1.9 8v in me Alfa 147.

                              #17421011
                              markjohan
                                Lid sinds:
                                31 August 2008

                                Wat is Canbus??

                                bedankt voor je reactie.

                                Vr. Gr.
                                Mark

                                #17421012
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Can-Bus is een Digitaal regelsysteem voor de verlichting.

                                  als deze een verkeerde waarde meet schakeld hij het betreffenbde circuit uit.

                                  de waarden van Xenon zijn anders als Halogeen, kan dus complicaties geven.

                                  Willem

                                  #17421013
                                  Corsa_GSi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Oude auto’s hebben voor elke functie een draad, bij canbus gaat er diverse informatie over 1 draad.

                                    Bijv. remlichtinfo en knipperlichtinfo.
                                    Vroeger dus 2 draden, nu dus nog maar 1.

                                    #17421014
                                    ZafirB
                                      Lid sinds:
                                      18 July 2010

                                      Mensen rijden een 150 pk diesel motor als een omaatje van 85 jaar.. Je moet tegenwoordig elke moderne diesel (met veel vermogen) een beetje stevig rijden. Je hoeft dan niet als een idioot te rijden, maar ga aub niet 100 km/u in 6e versnelling rijden. Regelmatig lage stukken boven 3000 toeren rijden. Daarmee voorkom je dat je problemen krijgt met EGR, wervelkleppen e.d.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.