Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 8v opvoeren tot 16v vermogens
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2008 om 11:22 #17207257
Hallo,
Ik ben bijna 18 nu en ik krijg binnen een paar maandjes een calibra ter beschikking:thumbup.
Het slechte hierbij is is dat het een 8v is en dan nog eens automaat :cry .Ik denk dat deze nog eens een goede 2 seconden trager is van 0 naar 100 t.o.v. een handgeschakelde. Als ik zelf een auto koop moet ik verzekering/benzine/tax allemaal zelf betalen dus dit lijkt mij niet zo’n goede oplossing.
Nu heb ik al heel wat opgezocht over het sneller maken van een 8v motor maar het ziet er vrij uitzichtloos uit als ik zie hoeveel geld je erin moet steken voor een paar pk’tjes.
Ook moet ie nog voldoen aan de belgische wetgeving waardoor alles nog moeilijker is en engineswaps dus al uitgesloten zijn :argue . Ook carbs/TB’s zijn dan niet mogelijk.
Aan wat voor budget zou ik moeten denken om de 16 kleppers te kunnen evenaren en welke mods zouden hiervoor nodig zijn ? (CAI,nokkenas,inlaat/kopbewerking,uitlaat,…)
Alvast bedankt !3 juli 2008 om 11:41 #17414507er word hier op het forum een c20ne aangeboden die het vermogen van een 16v evenaart.
kost 800 euro maar heb je ook wat.
zie dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=88930
3 juli 2008 om 11:50 #17414508Ik denk niet dat je in belgie er een andere motor in mag leggen dus dit is niet echt een optie :( .
3 juli 2008 om 12:20 #17414509origineel gepost door westcoast
Ik denk niet dat je in belgie er een andere motor in mag leggen dus dit is niet echt een optie :( .Ook niet als het dezelfde motor is?
Gr. Diederik
3 juli 2008 om 12:41 #17414510lijkt me erg sterk dit dit niet mag. gezien het dezelfde type moter is alleen wel met andere bak,
dan hangt het er natuurlijk van af of je de automaat dr achter blijft of niet.
maar ja…. als je het echt zelf zou willen gaan doen, zou je meschien met dezelfde aanpassingen kunnen gaan rijden als met het blok van opelkadettje
alleen denk ik dat je goedkoper en beter af bent met dat blok. alleen moet er nog een chipje op maat in van ddv. en wellicht dat hij dan vergelijk baar met gekitelde 16v motoren :)
3 juli 2008 om 15:25 #17414511je mag wel andere motor plaatsen,zolang het maar dezelfde is.
ik zit ondertussen aan mijn 3 de motor:o
3 juli 2008 om 16:17 #17414512Begin eens met een setje seh zuigers.
je verhoogt hierdoor je compressie en dus ook je vermogen iets.verder zou ik op zoek gaan naar een irmscher inlaat, die lijkt super veel op de orginele..
Een kenner ziet wel het verschil maar dan moet je 3 keer goed kijken..Verder een goed uitlaat systeem, niet te groot niet te klein.
Een goed uitlaatspruitstuk, eventueel die van een 16v pakken en deze omlassen,dan misschien een chip.. dan heb je een leuke motor..
Wil je echt meer vermogen zit je aan een andere nokkenas, maar ik heb geen idee hoe je automaat daarmee overweg gaat, want dan wil je de toeren in.. ik reed voorheen tot 8300-8400 rpm..das was echt feest.. maar begin eens met de eerst genoemde punten.
hoeft niet vel te kosten als je zelf handig bent, en goed zoekt..succes
6 juli 2008 om 10:56 #17414513Als je PK’s wil moet je helaas wel betalen. Heb nu ook een ascona gekocht met een seh in en gaat lekker vooruit, maar denk ook aan de volgende punten om hem toch nog net iets vinniger te maken:
Andere inlaat, uitlaatspruitstuk, andere nokkenassen en een chipke in zijn gat :-), vliegwiel wat afdraaien…
Maar dat kost, zoals je zelf wss al ondervonden hebt wel geld.Veel succes ermee!
6 juli 2008 om 11:36 #17414514ach een c20ne is best snel hoor, hoeveel weegt een calibra nou eigenlijk? In mijn vectra haalde dat blokkie al de top met 4 mensen erin en nog redelijk snel ook.
Maare andere inlaat en uitlaat spruitstuk kun je in feite makkelijk zelf veranderen en je motor reageerd daardoor ook al een stuk anders. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.