Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Jeffrey's vec 2000 4×4–>weer iets wijzer geworden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2008 om 22:29 #17207256
vanavond heb ik voor het eerst met mijn vec a 4×4 16 klappert gereden en ik moet zeggen dat het echt super rijd :D de stoelen zijn ook zeer relaxt omdat je helemaal de steun in je rug kunt instellen enzo, en super veel extra opties gewoon :P ik ga morgen verbreed staal erop zetten en even kijken of ik een mooi foto’tje kan maken van de vectra ;)
3 juli 2008 om 04:18 #17414308:kewlpics
3 juli 2008 om 06:45 #17414309:kewlpics:jerry
3 juli 2008 om 08:07 #17414310is idd leuk spul, nu hopen dat het heel blijft….
center
3 juli 2008 om 15:46 #17414311Ja dat rijdt wel ja! Kijk je wel uit met die banden, dat ze wel van gelijke omtrek zijn (profieldiepte) anders ga je je 4×4 slopen. Of is deze al uitgeschakeld? Veel plezier met je nieuwe wagen!
3 juli 2008 om 16:36 #17414312Veel plezier ermee, ennuh….
3 juli 2008 om 17:08 #17414313ja ik ga straks de auto pas wassen :P ben bezig geweest met de velgen en de verlagingsveren schoonmaken en invetten enzo, best nog wel een klusje moet ik zeggen :o want moest ook weer de oude velgen op mijn groene vectra zetten :P ik heb alleen wel even een adresje nodig van de KW fabriek want er is 1 veer gebroken :( (scheelt denk ik toch gauw 8 cm lager dan wat de anderen al verlaagd zijn , er is met een band van 195/55/16 wel normaal mee te rijden want de veer zit nog verder wel op het veerpunt vast.
Eerst even eten en dan de auto wassen en dan de foto’s ;)3 juli 2008 om 18:19 #17414314origineel gepost door opel-devil
ja ik ga straks de auto pas wassen :P ben bezig geweest met de velgen en de verlagingsveren schoonmaken en invetten enzo, best nog wel een klusje moet ik zeggen :o want moest ook weer de oude velgen op mijn groene vectra zetten :P ik heb alleen wel even een adresje nodig van de KW fabriek want er is 1 veer gebroken :( (scheelt denk ik toch gauw 8 cm lager dan wat de anderen al verlaagd zijn , er is met een band van 195/55/16 wel normaal mee te rijden want de veer zit nog verder wel op het veerpunt vast.
Eerst even eten en dan de auto wassen en dan de foto’s ;):o ik ga er vanuit dat je zekering 19 heb verwijderd??
3 juli 2008 om 18:24 #17414315origineel gepost door meangreen
origineel gepost door opel-devil
ja ik ga straks de auto pas wassen :P ben bezig geweest met de velgen en de verlagingsveren schoonmaken en invetten enzo, best nog wel een klusje moet ik zeggen :o want moest ook weer de oude velgen op mijn groene vectra zetten :P ik heb alleen wel even een adresje nodig van de KW fabriek want er is 1 veer gebroken :( (scheelt denk ik toch gauw 8 cm lager dan wat de anderen al verlaagd zijn , er is met een band van 195/55/16 wel normaal mee te rijden want de veer zit nog verder wel op het veerpunt vast.
Eerst even eten en dan de auto wassen en dan de foto’s ;):o ik ga er vanuit dat je zekering 19 heb verwijderd??
dat wilde ik net zeggen, verlagen is al funest voor een 4×4 (als je niet voorzorgs maatregelen neemt) en als er verschillende wielen onder zitten is al helemaal dodelijk
3 juli 2008 om 21:14 #17414316Tenzij je natuurlijk die centreer bussen gebruikt, zou het moeten kunnen toch ?
3 juli 2008 om 21:50 #174143173 juli 2008 om 22:16 #17414318Heej ik ben jou welleens tegengekomen bij de c1000 hier in Heemskerk..
Ik rij in de blauwe vec B caravan met die bbs rs’en eronder..Maar wat ze bedoelen met dat verlagen.. opels 4×4 is niet zo heel errug best.. en met verlagen help je em nogal snel om zeep…
3 juli 2008 om 22:22 #17414319Ja zou wel goed kunnen ;) ik kom uit beverwijk en zie jou ook wel eens ja.
enne ik kom er wel achter dat het heel wat met zich mee brengt nog evengoed zo’n 4×4 (zou een normale vec2000 dan niet beter zijn?), ik heb ook af en toe het gedoe dat het 4×4 lampje brand. Drukbol probleem of iets dergelijks zeker, maar ik heb ook 1 andere band nu en staat ie iets scheef, zou ook nog kunnen daardoor.
Eerst maar even de veer vervangen en ook de verbreed staal eronder en dan weer verder kijken.
Wil hem niet om zeep helpen.3 juli 2008 om 22:27 #17414320als je gaat verlagen gaan de achterwielen schuin staan
daardoor veranderd de rolomtrek van de wielen
daardoor veranderd de draaisnelheid van de wielen tussen voor en achter
daardoor komt er te veel wrijving tussen voor en achter
daardoor is het gauw afgelopen met de 4×4 ivm kapotte tussenbak
het is belangrijk even grote wielen en banden voor als achter te hebben en de originele Camber aan te houden.
Door zekering 19 eruit te trekken schakel je de 4×4 uit.
Willem
3 juli 2008 om 22:28 #17414321Zekering 19 gaat er dus zeker weten uit voor de zekerheid :hmmz
Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten bij een 4×4? Extra weetjes zijn altijd mooi meegenomen ;)
En als ik trouwens alles even hoog op de veren het staan en alles nieuwe banden heeft zou er in feite niets aan de hand zijn neem ik dan hieruit op, of heb ik dat fout?Ik moet trouwens ook wel zeggen dat mijn c20ne in die groene vectra ook niet echt onder doet, is eigenlijk qua optrekken iets sneller, maar de 16 klepper is zeker wel sneller zodra die beetje op toeren komt terwijl de c20ne in lage toeren wel lekker op trekt.
4 juli 2008 om 04:17 #17414322is algemeen bekend:D
dikke velgen trouwens:D:kewlpics
4 juli 2008 om 06:07 #17414323ik wil mijn c20ne ook graag houden :P maarja is wel ietsje duur 2 auto’s, of ik zit eraan te denken om de auto gewoon te schorsen en weg te zetten om er een opknap bakkie van te maken. Als er nog mensen zijn die een vec c20ne willen?
Plaatwerk van de auto en de bodem zijn nog in zeer goede staat dus lijkt mij perfect auto’tje voor een leuk project.
En zouden jullie iets meer uitleg willen geven over de centreerbussen?4 juli 2008 om 10:36 #17414324Het verlagen geeft een schuinere wielstand achter, waardoor de rolomtrek achter anders wordt dan voor. Rondom 4cm verlagen is dus nog steeds funest omdat je wielen achter schuiner komen te staan! Excenter bussen kun je kopen bij Hennie Boomkamp in Lobith of Walter Hurlimann in Zwitserland om de wielstand achter bij verlaging te corrigeren. Met deze bussen blijven de wielen recht staan, dan maakt het niet uit hoeveel je verlaagt. En denk eraan: ieder jaar of 20.000 km de olie van de 4×4 bak vervangen en iedere 6 jaar of 90.000 km de drukbol vervangen! Die olie van de bak is echt iets wat je gewoon moet vervangen bij aankoop van een 4×4! De drukbol kun je ook eens bekijken, als het er 1 is met een witte rand is het nog 1 van de oude serie en waarschijnlijk de laatste tijd niet vervangen, dus ook vervangen dat ding.
Een 4×4 systeem vergt wat meer aandacht en onderhoud, maar als je het goed onderhoud heb je er lang plezier van!
Als ik jouw verhaal zo lees, moet je voor nu zekering 19 er zeker uithalen en zo snel mogelijk de olie en drukbol vervangen en zorgen dat je wielomtrek gelijk is!
4 juli 2008 om 14:07 #17414325Mooie wagen … ik zeg NIKS meer aan doen :wors
4 juli 2008 om 16:08 #17414326origineel gepost door sjouke
Mooie wagen … ik zeg NIKS meer aan doen :worsjawel :P eerst even originele achterlichten erin en natuurlijk ff een goeie beurt geven , opknappen die bak natuurlijk ;) en zsm even vervangende veren zoeken voor de achterkant. Morgen laat ik de auto aan de onderkant checken , vond zelf al ergens een gat in de bodem en wordt even een nieuw stuk plaat gelast.
En bekijk deze link even >>linkje<<
Daar staat de vec die ik nu heb , er staat dat er op 12-07-2006 de pakkingen vervangen zijn en de distrubitie riem etc.etc. ik vond het blok er ook nog goed uitzien.
De vering is geplaatst door mantzel in oberhausen maar die zouden dan toch heel goed moeten weten dat verlaging niet goed is voor een 4×4 :o? Of hebben ze toevallig wel geplaatst hoe het hoort, want dat neem ik dan eerder aan zegmaar.
Want de achterwielen staan ook niet echt scheef vind ik maar recht in de wielkasten anders zou het verbreed staal niet eens passen.hmm ik zie nu ook dat mantzel speciaal met koni samen die set voor een 4×4 hebben , dan zal et wel goed zijn denk ik?:wtf
Wat voor olie gaat er trouwens in de bak?4 juli 2008 om 18:51 #17414327Maare even voor de duidelijkheid: je hebt een vectra 2000 4×4!!
mooie wagen, heb er tot een jaar terug ook één gereden, toch 6 jaar plezier mee gehad.
Ik zie dat er trouwens best wel veel opel gekken uit de buurt komen, beverwijk, heemskerk……kom jullie alleen nooit tegen (in bruisend velsen nerd ;) )4 juli 2008 om 18:58 #17414328Ik kom ook nooit op NL treffens ofzow.. ben een Duitsland junk :P .. en werk in IJmuiden.. (ben ook eigenlijk een IJmuidenaar)..
Dus hier in de buurt rij ik eigenlijk nooit rond..
Maar nou ga ik een beetje -offtopic4 juli 2008 om 19:32 #17414329Nou ik toch -offtopic bezig ben.. dit is mn 22e post in 4,5 jaar opelforum.. best een prestatie :angel
4 juli 2008 om 21:07 #17414330:jerry op naar de 25 … dan ook meteen een feestje of niet :P
4 juli 2008 om 21:10 #17414331ja ligt er maar net aan of je opeens ergens druk bezig mee bent en er niet zoveel van snapt nog :P dan gaan de posts wel snel :D
Ik heb vandaag allemaal mailtjes gestuurt naar verschillende bedrijven voor een nieuwe veer, nu maar afwachten welke goedkoop is.
Morgen misschien even de rest laten fixen aan de auto zoals nieuw draagarmpie voor en een klein plaatje laten lassen op de onderkant omdat er een klein gaatje begint te roesten in de ophanging en dat moet natuurlijk wel dicht king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.