Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Schokken bij gas los en weer gas geven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2008 om 20:13 #17207032
Ik vroeg me af of het normaal is dat bij gas los en weer gas geven (file rijden bijvb) net normaal is dat de auto zo “springerig ” wordt.
Heb het gevoel of ineens het gas dichtgegooit wordt en ineens weer open. Je moet echt je best doen en een beetje met de koppeling spelen om niet als een kangaroo door het verkeer te gaan.
Motor is een x12xe. Is dit normaal ??? of zou er iets aan te doen zijn ??
9 mei 2008 om 11:02 #17401898ik rij met een x14xe maar als ik dit zo lees heb ik hetzelfde.met gas los en weer gas geven enz.
Ik heb er ook vooral last van als ik gewoon een bocht doorrij en hem dus in z’n 2 heb en gas los. Hou ik beetje gas erop dan heb ik het niet maar dat kan nou eenmaal niet overal, met gas erop door de bochten :)
heb jij ook wel dat je mm-lampje gaat branden op momenten dat je hem een beetje doortrapt(snelweg)?
heb ik ook soms namelijk, daardoor vermoed ik ook de egr..9 mei 2008 om 16:14 #17401899Nee ik heb nog geen brandende lampjes gezien en doortrappen op de snelweg komt toch wel voor ;)
(moet ook wel met een 1.2)9 mei 2008 om 19:47 #1740190011 mei 2008 om 14:14 #17401901oké hier had ik nog niet bij stilgestaan.. zou idd heel goed kunnen.
misschien is het ook wel een combinatie van beiden:o
bedankt iig
groeten
petroz7 januari 2009 om 11:30 #17401902puls gever achter op de tellerklok vervangen
petroz
22 april 2009 om 16:59 #17401903Wat kost zo een egr klep voor een corsa b 1.2 van eind ’99.
Gr Aart
22 april 2009 om 21:39 #17401904EGR klep gaat niet vaak kapot bij de X10XE Z10XE X12XE en Z12XE motoren.
Vaker gaan kapot:
Luchtmassameter (schokken)
Krukassensor (uitvallen bij warme motor)Willem
14 juni 2009 om 10:07 #17401905even inbreken hier…
heb zelf ook een x12xe. motortje start en loopt best,maar bij gas oppakken/loslaten en dan vooral in de 2 versn. wil hij even schokken, zich bedenken, en wat springen.
als ik de klachten hier zo lees, denk ik ook aan de lmm. is deze zelf door te meten? ik las iets in het wphb om zelf foutcodes uit te lezen. is dit het trucje met paperclip ofzo?
graag meer info, want zomaar vervangen vind ik nogal nutteloos. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.