Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › (CTC) 5chaap2k – Corsa-B Project (14-11-2009 The End!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2008 om 14:20 #17206948
Na maanden zoekwerk de moed maar opgegeven en ga dus even heel snel alles opsommen…
Copy/paste uit diverse andere forums
Het begon zo onschuldig..
lichtelijk aangestoken door wat halfords-tuning aan mn eerste corsa-b x10xe 1.0 12v (1999)alu. ruitewissertjes, sportantennetje.. veel te dure radio erin…
Alleen sja.. dat tempo kon ik maar niet aan wennen dus nog binnen een jaar heeft deze plaatsgemaakt voor een 2 jaar oudere B in de kleur rood met het welbekende GSI blok erin (x16xe)
hier heb ik eigenlijk maar kort standard mee gereden…
alsnel zaten er m3 spiegels op, een verlagingssetje onder, heldere koplampen op, booskijkertjes, andere grille en veerpootbrug..met als uiteindelijke look:
t ging allemaal harder als bedoeld was…
mjah.. en toen kon ik ineens van iemand een powerbox overnemen en toen ik daar eenmaal mee gereden had :ruk:wilde ik meer!
dus nokkenasjes, powerboostvalve, mantzel chip
hoppa 155,04 pk op de krukas met een enorme aso powerband (trekt op volvermogen naar de begrenzer op 7850rpm)
dikke pret op 1/4 en 1/8 mile races waar mn beste tijden 15,4s / 10,00s waren
en ook op de ring was het dikke fun!
maar helaas kwam hier in november een domper in, witte rook, geen vermogen meer… herrie uit t luchtfilter…
na demontage van de cylinderkop bleek de schade:
-koppakking
-ingesmolten cylinderkop
-gepolijste zuigerwanden
-krassen op de zuigersmet 120.000km op de teller ben ik toen begonnen aan een volledige revisie maar even voor de kerstdagen kreeg ik een telefoontje met een verleidelijk aanbod op een recent gereviseerde c20xe welke al in een corsa-b hing :mmm:
ik heb toen voor een selecte groep mensen de 1600 onderdelen te koop gezet en warempel was ik binnen 2 weken tijd al 70% van de spullen kwijt! en had ik de kosten van de c20xe eruit!
Mijn kerstkadotje aan mijzelf was dan ook:
Eind vorig jaar gereviseerde c20xe, wat is er toen allemaal gebeurd:
- Nieuwe krukaskeringen
Toplager en drijfstanglagers nieuw
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe oliepomp
Kleppen opnieuw ingeslepen
Kop gevlakt
Nieuwe koppakkingsset
Nieuwe waterpomp
Nieuwe distributieset
Alles negelopen en alles weer gemonteerd met nieuwe pakkingen
Nieuwe dynamoSinds dien ongeveer 7500 km gelopen.
Extra’s:
- SFI vervanger
Stuurbekrachtiging
82 graden thermostaatDit alles zit momenteel in een Corsa B, je krijgt alles erbij om hem zo in je Corsa te hangen, dat houdt in:
- Mtech motorsteunen
Speciale stuurbekrachtigingssteun Mtech
Dikke assen met 2 liter homokineten
2 liter naven
Computer is origineel
Bak en schakelmechaniek aangepast
Kabelboom aangepast
F20 bakdeze maand ga ik me voornamelijk bezig houden met het uitbouwen van de 1600 restanten, airco en het inlassen van chassisverstevigingen
Verder ben ik druk bezig met het voorbereiden van de daadwerkelijke ombouw, dingen als homokineten enzo zijn soms best lastig te vinden..
maar aangezien ik zo nu en dan in de donorauto rijd kan ik opzeker zeggen dat t een vet projectje word met vele mogelijkheden :love:
De Ombouw:
blok is er helemaal uit nu, homokineten zijn binnen en onderweg (miste er nog een is nu onderweg naar hier via de post)airco / sb enz maakte t wel ff wat meer werk.. ook de uitbouw van t blok omdat ik de auto rijdend wilde houden voor een sleeptocht naar de lasser voor de chassisverstevigingen
de chassisverstevigingen zitten er nu in, binnenkort ff afwerken uiteraard
motortakeltje:
voor het gemak ga ik toch maar ff een andere regellen haha deze past niet in de garagebox!
overzichtsfoto (groenne buis moet weg.. ligt klem tussen blok en veerpoot..)
hier nog ff slangetje voor fixen:
aangepaste radiateurven ivm spruitstuk:
Filmpje testrit warme motor na ombouw
Corsa-B C20XERemmenupgrade/Onderstel
Stabistangspacers
stukken netter en beter als die dingen van de donorcorsa16v klauwen
Ferodo DS2500 blokjes:
Weitec schroefset:
Remmerij verder afgemaakt:
Remcylinders van de 2l klauwen schoonmaken.. verschil zie je meteen :)
wat spulletjes.. een beetje van dpt en een beetje van opel :)
het truukje van honza om het rubber erin te krijgen werkt goed!
al snel lagen ze er alle2 zo bij:
met het nodige schoonmaakwerk, nieuwe remleidingen, blokjes, schijven, nippels boutjes en moertjes ziet t er wel erg netjes uit nu!
ingredienten:
Sandtler serie-S remschijven (geen gaatjes en groefjes.. gevaarlijke onzin..)
Goodridge teflon rvs-belegde remleidingen (ook achter)
ferodo ds2500 blokken
en een fris remklauwen setje van een 2l16v (gestraald, gecoat, gereviseerd)Nieuwe plaatjes
Mocal oliekoeller
– mocal 13 rijen extra dikke oliekoeller
– mocal geperste heavy duty leidingen
– mocal oliecoollerthermostaat (Aangepast door freddycane om te passen in een corsa met c20xe)Eerste vermogensmeting (Zonder chip/tuning)
P-Norm : 124,5 kW (169.3 PS) DIN70020
P-Mot : 124,0 kW (168,6 PS)
P-Wiel : 96,5 kW (131,2 PS)
P-Loss : 27,5 Kw (37,4 PS)
Max vermogen bij 163 km/h (6060 rpm)Koppel : 206 Nm
Max. koppel bij 141 km/h (5250 rpm)Max CO 5,16%
Luchtdruk 1012bar
luchttemp 22gr C
OlieTemp 91gr CTuning / Onderhoud
met veel dank aan Xedrah voor het lastige werk en de uitleg!– Distri, rollen en waterpomp vervangen
– kleppendekselpakking en nokkenaskeringen vervangen
– olie filter enz ververst
– koelwater ververst
– andere inlaatnokkenas geplaatst :onzeker:En hij rijd weer TOP! beter zelfs!
nette foto’s van een zeer smerig werkje (het is nu een stuk schoner uiteraard :P
ding trekt nu als een beest en is stationair zelfs iets rustiger gaan lopen :)
Bij de eerste run bleek al meteen dat het plaatsen van een andere benzinedrukregellaar bij nokken + chip onzin was.. de boel verzoop als de nete.. gelukkig had ik de originele 2,5bar nog bij me. die erop gezet en weer verder..
overigens had ik maarliefst 7 veerwegbegrenzers per kant nodig om de bank op te geraken :D en dan nog scheelde t een halve mm met de rol (zie foto’s)
maar na een paar runs en opnieuw testen van wat setups liegt het resultaat er niet om :)
183,5 PK , koppel kon helaas niet ivm een defect in de apperatuur.
filmpje van de run voor de laatste afstelling (180 pk toen)
http://stage6.divx.com/user/5chaap2k/video/1861324/wat fototjes van de dag opzich (AST is niet de chipper overigens, de ex-mantzel chipper gebruikt gewoon alleen hun rollerbank.)
Toen nog even langs de nieuwe place to be nu mantzel is overgenomen door een echte Arscloch (hier zijn de goede mensen van mantzel heen verhuisd)
Nieuwe velgen (OZ SuperLegera 16 inch)
oja pics (nokiapics)15 april 2008 om 14:28 #17399930Laadtijd topic:
Niet janken.. topic laad hier op me werk netjes in 1 minuut en 35 seconden..
dus klikken, kopje koffie halen.. prima te doen :afro
15 april 2008 om 14:40 #17399931en aan je avatar te zien krijgt ie nu ook een nieuw jasje?
15 april 2008 om 14:44 #17399932:jerry
15 april 2008 om 15:13 #17399933Mooi om te zien hoe het allemaal is begonnen.. :D
15 april 2008 om 15:39 #17399934Mooi gedaan, een “simpel” Corsa’ke B omtoveren naar een echt RaceMonster king:
15 april 2008 om 15:54 #17399935Netjes hoor johan..
Blijft een nette wagen :thumbup:thumbup:thumbup15 april 2008 om 16:49 #17399936Is erg netjes geworden. :thumbup
15 april 2008 om 20:09 #17399937origineel gepost door 5chaap2k
Laadtijd topic:Niet janken.. topic laad hier op me werk netjes in 1 minuut en 35 seconden..
dus klikken, kopje koffie halen.. prima te doen :afro
Hier laadt hij zelfs over GPRS sneller dan 1 minuut 35 dus het valt allemaal nog wel mee ;) Mijn ADSL ligt er vandaag uit omdat mijn abonnement wordt omgezet en tja, je moet toch wat he.
Mooi werk allemaal, ben je hem nu een nieuw kleurtje rood aan het geven?
15 april 2008 om 20:26 #17399938bedankt allemaal :)
velgjes staan m echt goed.. wel ff wennen
15 april 2008 om 22:21 #17399939heb ‘t altijd al een verassend bakkie gevonden :thumbup ( mooie repo ;))
16 april 2008 om 05:14 #17399940hier laadt hij binnen 40 seconden :D
Ziet er allemaal goed uit :thumbup, whats next ? TB’s ?
16 april 2008 om 15:46 #17399941Hehe toch gelijk eronder gezet? :afro
16 april 2008 om 16:11 #17399942mooie repo Johan!!!
dit seizoen ook weer rijden op drachten??
16 april 2008 om 16:20 #17399943vette corsa man, goed aangepakt:thumbup:thumbup
veel succes verders.
groeten nick
16 april 2008 om 22:02 #173999448 juni 2008 om 12:33 #17399945t is lekker stil nu maar die kat moet er snel tussen uit haha
knijpt een beetje maar ! :Pals ik ooit de tijd heb ga ik de oude velgen opknappen, dempers losslijpen van de roestpijpen.
zooitje te koop zetten
maar eerst komende week:
– sportkat omlassen naar katvv met mooie verloopjes
– schroefset omhoog en uitlijnen
– met die gasten van S&G naar de demperstelling kijken (schokdempertestbank) :Pkomend weekend nurburgring weekend! (CTC)
wat plaatjes van de werkzaamheden (leedvermaak?) :P
schade, 1 kapot vingertoppie (er worden erg onhandige bevestings klemmetjes met de simons uitlaat meegeleverd. na mn duim erop kapot gedrukt te hebben zijn die ook in de oud ijzer bak beland (is toch nutteloos)
alleen die kat moet er snel onder vandaan haha.. wat houd dat in man
8 juni 2008 om 12:39 #17399946Netjes systeem. :thumbup
8 juni 2008 om 16:48 #17399947Mooi corsatje, zal wel lekker rijde :agent
10 juni 2008 om 08:07 #17399948tnx, morgen een katvv bakken, daarna nog ff met de schroefset afstelling spelen en op naar de ring! :angel
10 juni 2008 om 08:36 #17399949Mooi uitlaatsysteempje! :thumbup
11 juni 2008 om 17:14 #17399950netjes johan
waar komt het uitlaat systeem vandaan11 juni 2008 om 20:16 #17399951van verbocht :)
simons groep A RVS corsa-b
17 juni 2008 om 18:46 #17399952gaaf hoor
ik wil ook me corsa b c20ne een beetje gaan kietelen maar weet nog niet met wat ik moet beginnen
gr tom18 juni 2008 om 20:29 #17399953Originally posted by corsatuning!!!
gaaf hoor
ik wil ook me corsa b c20ne een beetje gaan kietelen maar weet nog niet met wat ik moet beginnen
gr tomhoeveel wil je uitgeven.
Heb zelf al met diverse setups gereden..
voeg me maar toe op msn..
@Johan hoe was het op de ring.. kon je een beetje knallen? -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘(CTC) 5chaap2k – Corsa-B Project (14-11-2009 The End!)’ is gesloten voor nieuwe reacties.