Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › klep actief koolstoffilter tbv brandstofdampafzuiging storin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2008 om 19:07 #17206773
1: pff wat een benaming, dit is een storing die wordt aangegeven bij een c20ne, wat houdt dit precies in, en wat kan je hieraan doen?
2: volgens de papieren hoort bij de gaskleppositiesensor bij stationair toerental het voltage tussen de 0 en 1.3 volt te zijn, en bij vol open, tussen de 3.9 en 5 volt.
nu is het zo dat hij bij stationair 3.9 aangeeft, en bij vol open 5 volt.
wat is hier het probleem? en wat kan je eraan doen?
3 verschillende gaskleppositie sensoren erop gehad allemaal van c20ne, maar elke keer dezelfde foutmelding??
iemand advies?
wat gebeurd er als je zonder koolstof filter rijdt?
8 maart 2008 om 06:29 #17394890niemand die dit weet.. waar zijn de experts:D
8 maart 2008 om 15:25 #17394891als je zonder aansturing van een actiefkoolstoffilter rijd dan gaan de dampen die hij opslaat stationair bij deellast worden ze dan niet naar de inlaat gevoerd en heb je kans je je filter opblaast
ff bedrading meten diode test, vanaf je gasklepsenor naar je stuurapparaat of er ergens geen onderbreking zit
wel de octaanstekker loshalen tempsensor en stekker van je lhm anders meet je de weerstan door die draden heen.
gasklepsensor staat op de zelfde draad als je lhm dus ff die draad bekijken is de bruin groene draad
heb zelf die storing ook gehad dus ik weer hoe irritant het kan zijn
succes
als je nog vragen heb hoor ik het wel
gr tom8 maart 2008 om 15:45 #17394892wat kan je doen om die storing te verhelpen?
er zit onder de injectorrails tussen de 3e en 4e injector van links naar rechts geteld, een rood stekkertje die daarvoor is geloof ik.
enig id wat ik daar op moet zetten of kan omzeilen?? of heb je misschien zelfs dat stekkertje voor me?8 maart 2008 om 16:02 #17394893heb het stekkertje niet voor je sorry daarvoor
je kan wel 2 losse stekkers erop zetten
maar ik zou ff de rooie stekker eraf halen en ff meten of je geen draad breuk heb
geeft ie spanning hoor of laag aan?.8 maart 2008 om 16:03 #17394894auto staat niet bij huis dus kan nu niet meten.
weet wel dat de spanning van de gasklepsensor te hoog was bij stationair draaien, 3.9 volt ipv 0 tm 1,3 volt8 maart 2008 om 16:12 #17394895ff uitlezen en dan kijken of hij spanning hoog aan geeft of spanning laag
8 maart 2008 om 16:12 #17394896hmm ben niet zo technisch lol:D k geef t wel door aan degene die het doet :D
8 maart 2008 om 20:02 #17394897okee hoor het wel
19 maart 2008 om 05:29 #17394898we zijn ff bezig geweest..
foutcode 12: volgens die jongen begin signaal dat ie de foutcodes door gaat geven.
dan foutcode 31 ( schijnt opgelost)
en foutcode 73, te lage spanning op lmm3 verschillende eraan gehad, en draad door gemeten.. zelfde resultaat:(
enig id?
19 maart 2008 om 20:36 #17394899heb je je draden door gemeten vanaf lmm naar stuurapparaat?
ook ff je draden van je gasklep door meten is namelijk de zelfde draad die ze combineerd20 maart 2008 om 05:17 #17394900een niet werkende gaskleppositiesensor wat het probleem..
hij heeft geen storing meer:D
dankjewel voor je advies, zo zijn we ook te werk gegaan..
20 maart 2008 om 14:53 #17394901beter dat ie het weer doet
graag gedaan
gr tom20 maart 2008 om 15:17 #17394902dankjewel:D:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.