Paar SEH vraagjes

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Paar SEH vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206730
    Jaydeem
      Lid sinds:
      14 January 2007

      Hey luitjes,

      Ik heb mijn 2.0 seh gereviseerd en die is zo goed als klaar….. nu wil ik nog wat dingen weten.

      Het blok komt straks in mijn c-kadett, en heb de ontsteking voorop het blok gebouwd. Dit is een ontsteking met hall gever, maar dat ga ik niet gebruiken, gebruik gewoon het stuur signaal van de computer.

      – Hoeveel graden vooronsteking moet ik instellen? omdat de verdelerkap normaal niet verdraaibaar is, en nu wel.

      – Werkt de seh nog met een speciale bobine? Of kan ik een bobine van een 1.8e gebruiken?

      – Ik wil geen oliekoeler gebruiken, zal dat problemen geven?

      – Er komen sr tellers in, dus ook olie druk, kan de standaard oliedruk zender deze meter aansturen?

      – Op de brandstof rail zit een druk regelaar, moet er verder in de toevoer nog een druk regelaar zitten? Of kan de pomp rechtstreeks naar de rail?

      Deze info heb ik alleen nog nodig :) doe voor mijn werk alleen diesel motoren, dus ff mijn benzine kennis opvijzelen :P
      ik zal nog wel een appart topic openen met foto’s van mijn bling blokje!

      Mzlllll

      #17394177
      Oly
        Lid sinds:
        30 August 2006

        Ik weet niet alles maar:

        De timing doet je computer en niet de stroomverdeler lijkt me. Het enige dat telt is dat de verdelerkap goed staat tov de rotor.

        Een oliekoeler lijkt me niet nodig.

        Het lijkt me dat de 18E bobine het wel kan doen.

        Ik ben zelf bezig met een 20SE uit een Omega en wil uiteindelijk een DIS module van een X14SZ oid gebruiken met wat extra electronica.

        Henk

        PS:kewlpics

        #17394178
        Jaydeem
          Lid sinds:
          14 January 2007

          origineel gepost door Oly
          Ik weet niet alles maar:

          De timing doet je computer en niet de stroomverdeler lijkt me. Het enige dat telt is dat de verdelerkap goed staat tov de rotor.

          PS:kewlpics

          ja dat is het probleem dan, hoe weet ik dat de verdelerkap goed staat ;) zie niks aan merktekens ofzo.

          Gr wouter

          #17394179
          Oly
            Lid sinds:
            30 August 2006

            Voor de 1800 natuurlijk.

            Henk

            #17394180
            Jaydeem
              Lid sinds:
              14 January 2007

              hey cool thx, die merktekens heb ik idd op de ontsteking zitten. Heb je misschien ook nog een foto van het merkteken op de krukaspoelie (van de SEH)? Ik zie namelijk nergens een merkteken zitten op mijn seh :S. Hoe kan ik nu precies mijn BDP bepalen?

              Gr Wouter

              #17394181
              Oly
                Lid sinds:
                30 August 2006

                Hoe heb je dan de riem goed gezet?

                #17394182
                Jaydeem
                  Lid sinds:
                  14 January 2007

                  gemeten wanneer zuiger 1 bovenaan staat, maar is dat nauwkeurig genoeg?

                  #17394183
                  Oly
                    Lid sinds:
                    30 August 2006

                    Ik heb nog even in de Kadett E vraagbaak gekeken bij de 20SEH. Er moet een merkteken zitten aan of bij de krukas pully.
                    Zuiger 1 op het BDP is goed maar in de compressieslag… Één tandje verkeerd is al teveel.

                    #17394184
                    Ronaldo
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door Oly
                      Ik heb nog even in de Kadett E vraagbaak gekeken bij de 20SEH. Er moet een merkteken zitten aan of bij de krukas pully.
                      Zuiger 1 op het BDP is goed maar in de compressieslag… Één tandje verkeerd is al teveel.

                      er zit een merkteken op de krukaspoelie en een merkteken op de afdek-kap van de distributie. het lullige is dat je de kap eerst moet monteren voor het stellen….maar dan je weer niet bij de riem. ………..dus.dan kijken we naar het punt op de kap waar die tegenoverstaat op de oliepomp. …….dan zal je zien dat daar een soort van plat deeltje zit wat eigenlijk lijkt op een punt waar een boutje ingedraaid zou kunnen worden maar wat niet gaat omdat het dicht zit. .dit is het punt waar bij de meeste 1800e motoren een scherpe PUNT op zit gegoten die voor ‘t afstellen van de krukaspoelie gebruikt wordt ….maar bij de NE/SEH pompen zit dat puntje er niet meer

                      #17394185
                      Jaydeem
                        Lid sinds:
                        14 January 2007

                        kijk nu wordt het wat duidelijker, de ouwe blokken hebben een vaste aanduiding ingegoten (zag ik bij het revisiebedrijf), en op de seh zit dat niet meer.
                        Ik zal zo de afdekkappen eens bekijken op zolder, ik wil ze er niet opzetten, alleen gebruiken voor het afstellen van de dis riem :)

                        Nu blijven er nog 2 vragen over, moet ik de oliedruk zender nog vervangen, of komt daar al een analoog signaal uit voor de druk meter? (zitten wel 2 aansluitingen op)

                        en moet ik de benzine druk voor de rail nog regelen? Heb hier wel een instelbare drukregelaar en een drukmeter liggen :), en wat is de druk normaal 2,5 bar?

                        Morgen berg ik het blok op, en ga ik aan het schoonmaken van de bak beginnen. Zal vanavond foto’s posten (naar werkje is dat).

                        #17394186
                        Oly
                          Lid sinds:
                          30 August 2006

                          Een standaard oliedruk zender heeft een analoge uitgang voor het metertje en een aan / uit contact voor het lampje.

                          #17394187
                          robbyrood
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 February 2006

                            Je had effe moeten checke aan de achterkant omdat daar ook een streepje staat voor rotor en kop,
                            Verder regelt de motronic het wel zelf!
                            de omega heeft een van de makkelijste blokken wat dit betreft!!
                            geen Hallgever = blok rotor verdeelkap krukassensor klaar!

                            #17394188
                            Jaydeem
                              Lid sinds:
                              14 January 2007

                              oke nu weet ik alles op de brandstofdruk na :P, ben net weer bij het revisie bedrijf geweest voor de laatste onderdelen, en ze kunnen niet vinden welke onderdelen bij deze ontsteking horen (dis riempje en kap + rotor), ze zoeken daar op auto type….. dus wie kan mij zeggen in welke opel een 1.8e zat met deze ontsteking? Ik dacht een manta?

                              Gr Wouter

                              #17394189
                              Jaydeem
                                Lid sinds:
                                14 January 2007

                                ow zie het al, rekord e :)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.