mijn ascona 400 project updateje

Forumindex Forums Modellen Ascona mijn ascona 400 project updateje

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 241)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206341
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      he mensen heb toch maar weer de moeite genomen om het project terug te plaatsen

      t was verdwenen door n schoonmaak actie:o:o:o:o:(
      maar na n aantal verzoekjes nu dus terug:thumbup:thumbup

      ff beginnen bij t begin

      het was een 1,9 n toen ik hem voor 250 euro kocht met nieuwe apk
      heb er eerst ff n poosje mee gereden
      ook al n beetje veranderd
      maar toen kwam toch het
      “point of no return”
      het ding ging uitelkaar
      om een metamorfose te ondergaan

      zo was de auto toen ik hem kocht
      enkel zat er ook nog zo,n jaren 80 emperiaal op
      die ik na enig aandringen bij de verkoper mocht 8terlaten

      al snel kreeg die n iets ander smoeltje en andere wieltjes


      en natuurlijk een snelle biesheuvel raam sticker
      hierdoor had ie maar zo 0,0 pk meer:P

      intussen een ander front erbij gekocht

      en gemonteerd

      vanaf dit punt heb ik er niet lang meer meegereden

      hij is vrij snel hierna naar m,n ouders gegaan
      waar hij veel is verbouwd

      dit is dus al bij hun 8ter m,n workshop
      hier zit de volledige uitbouw der ff op
      om de sparbordranden af te tekenen
      ook is de motor reeds vertrokken
      en licht er ff een “kapotte 16v”
      voor in de plaats
      deze motor had ik nog liggen in delen
      het is niet de 16 v die der uiteindelijk inkomt
      maar ging ook enkel om de maten;)


      iemand die goed kijkt ziet een andere inlaat als bij n standaard hierover straks meer

      hier is de uitbou der alweer af en de randen eruit geslepen
      beetje jammer want de vorige eigenaar had er achter net andere randen inlaten zetten


      nu werd het tijd om echt te beginnen
      heb intussen een spit gemaakt zodat
      de bodum iets beter bereikbaar is

      hier zitten achter de nieuwe verhoogde binnenschermen
      der alweer in

      kwam toch best nog veel roest tegen dus dat moest verdwijnen

      de complete deurstijlen waren rot
      dus die heb ik er nieuwe ingemaakt
      ook onder de kap was het niet zo best
      oa de accubak was vergaan

      op deze foto is al te zien de versteviging die boven op het binnescherm zit
      op de volgende foto
      de onderste versteviging in het binnenscherm

      dit alles maak ik na aan hand van de homolgatie papieren die ik heb van een groep 4 ascona 400

      hier zit de nieuwe accubak der ook weer in
      deze was nergens meer nieuw te verkrijgen
      dus bood gtw mij aan deze ff uit n vlakke plaat te kloppen:thumbup

      nu eerts maar es ff de spatborden erop gehangen
      en ff de kap der opgelegt
      omt ekijken of de boel nog n beetje pastte na alle las werkzaamheden

      op de foto zie je nog een stalen motorkap
      met de “400”gaten
      deze kap heb ik intussen verkocht
      en zo,n zelfde maar dan van polyesther weer gekocht

      nu de motroruimte zover was was het tijd voor de achteras
      ophanging
      zoals sommige wel weten heeft de ascona / manta 400
      een heel ander ophanging
      dan de standaard ascona / manta
      dus de meine moest dat ook hebben
      daarvoor moesten er ander balken onder de auto komen
      dus die heb ik maar ff gemaakt

      hier liggen de balkjes al zo,n beetje te plek
      zamen met de as
      ook had ik al weer wat onderdelen verzameld
      zoals de remschijven van een opel diplomat
      hier te zien geventileerd op de achteras;):thumbup

      op de volgende foto zitten de balkjes al op hun plek
      is het grote gat boven het diff alweer dicht
      en zit er aal een sleuf in de bodum
      waardoor de bovenste reactiestangen straks naar binnen moeten.

      bij een straat versie 400 blijven de bovenste armen onder de auto(dus niet DOOR de bodum)

      dit heeft als voor deel dat er geen achterbank inpast:D

      hier nog ff een plaatje van de nieuwe tunnel voor het diff

      om de sleuven voor de bovenste reactie stangen
      binnen in de auto dichttemaken
      zijn ook hier nieuwe “tunnels” voor nodig
      dus ook die maar ff gefabriceerd

      tunnel op z,n plek

      achterbank.jpg

      zoals je ziet hier geen achterbank weer:o:thumbup

      ook waren de krik steunen verrot
      dus ook daar maar 2 nieuwen voor besteld
      voorzien van hun versteviging
      en op hun plaats gelast

      tot zover ben ik momenteel met de carresorie
      hoop binnen kort weer tijd over te hebben
      om verder te gaan

      ben tussen kerst en nieuwjaar vrij
      licht in m,n planning dan de bodumplaat zover af te krijgen
      moet enkel nog de kofferbak bodum er weer inlassen
      niet dat deze verrot was
      maar bij een rally 400 was die nogal wat anders dan bij een standaard koets dus moest mein bodum ook wijken
      hierover binnen kort meer………….

      intussen tijd heb ik gaandeweg het project nog wel het een en ander buiten de carresorie om gedaan
      zoals:

      de remmen,
      de voorste klaauwen komen van een volvo
      en hebben 4 zuigers
      de achterste komen van een diplomat

      deze klauwen zijn gestraald en gepoedercoat
      daarne opnieuw gemonteerd met revisie setjes voor alle rubbers

      ook maar ff letters erop gespoten
      dit ontwerp komt van gtw
      brambo in plaats van brembo
      en tja hier ging het ff fout
      de spuitmalletjes zaten eigenlijk op de kop
      als dit mij uiteindelijk stoort verzin ik er wel wat op

      ook motorisch ben ik bezig geweest
      der komt uiteraard een 16 v in
      hier wou ik dubbele webers op zetten
      dus moest er n ontseking komen van een d kadet gte
      door n tip van een forum lid
      ontdekte ik dat hier weer n verdelerkap van een peugeot 1,9 gti op past deze is verder gelijk aan de standaard kap
      aleen dan haaks
      dat scheel net weer wat ruimt en staat ook mooier
      ik was op zoek naar een setje 45 er webers
      maar kon die niet vinden
      liep toen tegen een set 48er aan:o
      of deze te groot zijn weet ik nog niet
      de tijd zal het leren
      wel zijn er nog een set “wildere”nokkenassen gekocht
      en komen er nog grotere kleppen in de “coscast”kop
      dus ook dit zal wel goedkomen

      ook moet er een ander dashbord inkomen
      hiervoor heb ik een grote toerenteller moeten zoeken

      en een inbou frame gemaakt
      de metertjes komen nog andere in die der nu ff inzitten zijn enkle voor het plaatje

      heb uiteraard nog veel meer onderdelen verzameld
      maar die komen in een later stadium wel aan bod

      verder zoek ik nog steeds de windsplitters
      daar is lastig aan te komen
      wie me daar aan helpen kan
      graag:thumbup:thumbup:thumbup

      ff een plaatje voor de duidelijkheid

      t gaat dus om de zwarte strippen die op de spatbord rand staan;)

      de kleuren die op deze auto zitten
      zijn ook de kleuren die de meine moet gaan krijgen:thumbup

      om toch t max uit de motor te krijgen
      gaat er n ander lichter vliegwiel in komen
      dus dan ook aan de andere kant van de krukas denken

      en heb ff uit aluminium poelies gedraaid

      scheelt uiteraard geen bulten pk,s maar alle beetjes helpen

      intussen zit der ook al n nieuwe bodum in de kofferbak
      net ff anders als n standaard ascona:P;)



      ook de tussenas is anders namelijk in 2 delen dus voor t tussenlager van die as moest ook n steun komen

      ook voor de draagarm bevestiging moesten er 2 steuntjes bij komen
      deze moeten nog wel ff doorgeboord worden;)

      de auto gaat nu tijdelijk uit het spit
      om de bodum aan de binnekant klaar te kunnen maken

      hier staat de ascona achter weer op de wielen
      en ik heb hem meteen maar ff uitgelaten

      toen een stukje voortrein der ondergeschroefd
      onderblok van een 16v der ingehangen zamen met de 265 bak

      tunnel uitgeslepen om ruimte te maken voor deze bak en om het tunnel gat te verplaatsen
      onder de auto bleek inderdaad dat ik iets te ethousiast de bak ophanging had doorgelast
      maar t valt nog mee
      had al een aangepaste steun bij die 265 bak
      (bak heeft eerder in een manta gezeten)

      kan de ophanging wel gebruiken zoals die der nu in zit;);)

      heb voor de voor ophanging ook nog ff teflon bussen
      gedraaid
      (tervervanging van de rubbers daar waar de draagar aan het chassis komt) de rest is in pu wel verkrijgbaar
      dus ga ik die niet zelf maken

      hier heb ik tijdelijk ff een onderblok +versnellings bak der ingehangen
      om het nieuwe pook gat te kunnen positioneren;)
      hiervoor heb ik een afdekplaat uit n manta(met 5bak) gebruikt omdat ik hem niet hoog genoeg vond heb ik het ding doormidden gesneden en +/-een cm er tussen gelast
      toen het ding op de tunnelgeplaatst

      ook heb ik alvast de steunen voor de kooi der ingelast
      terhoogte van de b stijl
      bestuurderskant

      bijrijderskant

      nu wordt het zolangsaam aan tijd om eens aan de kooi te beginnen
      maar moet eerst maar es zien of ik geschikt aan een buigblok kan komen

      hier ging de ascona op transport naar onze nieuwe woning
      we hebben namelijk een boerderij gekocht
      hier is meer ruimte voor onze hoby,s
      maar voor t zover is moet er eerst veel verbouwd worden
      dus dit project gaat op n laag pitje:o

      t goede nieuws is

      ik heb hiero ruimte zat voor het bouwen van n flinke garage

      tuin zou zelfs groot genoeg zijn om n meeting te organiseren
      (15000m2):o:jerry:jerry

      ff n plaatje bij t praatje

      hier z,n “nieuwe” plekje

      ook nog n setje nieuwe 285-40-15 op de kop getikt;):thumbup

      ondanks dat er nu niet gek veel aan de ascona gewerkt wordt
      gaat het opdoen van ideeen en verzamelen van onderdelen wel gewoon door
      zoals een sper voor de b commodore as

      had al wel n sper maar deze was voor een manta as en pastte dus niet in het commodore diff

      ik had daar al wel n oplossing voor m
      want het diff van n d of e rekord is van buitenkant redelijk gelijk aan die van n b commodore maar van binnen is t rekord diff huis kleiner (gelijk aan manta)
      dus zou ik zo,n d rekord as ombouwen naar 5 gats

      dit is nu dus niet meer nodig heb het diff al in c
      de commo as:thumbup:thumbup

      heb de webers verkocht incl nokkenassen
      ontsteking en inlaat spruitstuk

      want we gaan toch maar over op n turbotje:o;)

      daar zijn al wat onderdelen voor verzameld


      zoals te zien is aan t uitlaatje komt niet de standaard fohn er op maar 1tje die iets meer drukt:P:P

      en zo staat hij der momenteel bij
      in ruste;)

      als er weer wat te melden is
      doe ik dat hiero

      :thumbup:thumbup

      #17370204
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :o in 1 woord; wouw

        #17370205
        kadettgte@freeler.nl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 March 2005

          :wors:wors:wors:wors
          Volgens mij stonden er vorige week windspliters orginel opel op ebay, kweet niet of je ze inmiddels al heb.
          Ziet er allemaal goed uit ook je onderkomen ook.
          gr Leo;);)

          #17370206
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            wel gezien en niet de juiste maat:o;):P

            #17370207
            voederbiet
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 May 2006

              :wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors

              toerbooooooooooh:vertag:D

              #17370208
              tonnie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 February 2006

                lekker hoor :thumbup , ik hoop dat je snel de tijd kan vinden om weer verder te gaan.

                #17370209
                bascona1
                  Lid sinds:
                  26 April 2005

                  Mooi project ! :thumbup

                  #17370210
                  Manta-aero
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Bekend uitlaat spruitstuk! Lijkt wel heel erg op die van mij zo die motor :) Ik heb ook een idee van jou overgenomen :o Moeten ze maar een keer naast elkaar zetten als ze beide klaar zijn ;)

                    #17370211
                    geert666
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 December 2004

                      Netjes,maar wat een werk!!

                      #17370212
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Origineel gepost door Manta-aero
                        Bekend uitlaat spruitstuk! Lijkt wel heel erg op die van mij zo die motor :) Ik heb ook een idee van jou overgenomen :o Moeten ze maar een keer naast elkaar zetten als ze beide klaar zijn ;)

                        lijkt me op zich n goed plan

                        maar weet niet of jij zoveel geduld hebt:o:o

                        spruitstukie was binnen de eu nergens te koop onder de 600 euro

                        de meine heeft dat lang niet gekost:o;):thumbup:thumbup

                        #17370213
                        corres
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 April 2006

                          wacht es effe 16klepper hier klopt iets niet:hmmz:hmmz
                          er staat boven ”ander front gekocht”
                          daaronder staat ”en gemonteerd”
                          maar meen dat dat front complete polyesther spatborden heeft.
                          en bij jou zitten er alleen de verbredingen op!hoe zit dat???:o:o

                          #17370214
                          Manta-aero
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.

                            #17370215
                            Peter i200
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              :wors:wors
                              gewoonweg schitterend ik hoop hem ooit eens ergens live te zien als hij klaar is.

                              #17370216
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Dat brengt me op een goed idee!:thumbup

                                #17370217
                                Makko
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 July 2007

                                  Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
                                  Als ik die foto’s zie krijg steeds weer de kriebels om de mijne om te bouwen…:D

                                  #17370218
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Origineel gepost door corres
                                    wacht es effe 16klepper hier klopt iets niet:hmmz:hmmz
                                    er staat boven ”ander front gekocht”
                                    daaronder staat ”en gemonteerd”
                                    maar meen dat dat front complete polyesther spatborden heeft.
                                    en bij jou zitten er alleen de verbredingen op!hoe zit dat???:o:o

                                    ben je toch abuis alles wat er staat klopt:o:o:o:o

                                    heb de verbredingen van die schermenafgehaald
                                    waren dus gewoon stalen schermen met de verbredingen er
                                    op enkel waren ze wel netjes glad afgewerkt (plamuur)

                                    voor de ascona 400 bestonden ook geen complete schermen die kwamen later pas toen de manta 400 uitkwam;);)

                                    ik wou de meine monteren met de popnagels int zicht vandaar dat ik ze van de schermen afgehaald heb;);)

                                    wel is dat verhaal n beetje achterhaald
                                    want ik heb intussen voor de voorzijde ook nieuwe verbreders gekocht
                                    tijdens het afgelopen 400treffen;);):thumbup

                                    #17370219
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Origineel gepost door Manta-aero
                                      Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.

                                      ok :o:thumbup
                                      ga je jou topic ook weer terug plaatsen????

                                      de setup van dit type as is voor je gripp in ieder geval wel veel beter:thumbup:thumbup
                                      tenopzichte van de standaard manta as;)

                                      #17370220
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Origineel gepost door Makko
                                        Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
                                        Als ik die foto’s zie krijg steeds weer de kriebels om de mijne om te bouwen…:D

                                        hahahaha

                                        je zou kunnen beginnen met n stoel der bij in te zetten:jerry

                                        zag t op je avater:P;)

                                        #17370221
                                        corres
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 April 2006

                                          oke dan dan ben ik weer op de hoogte hahaaa
                                          leek sprekend op zon compleet spatbord.
                                          maar idd als het netjes geplamuurd is dan lijkt dat ook net zo he:hmmz
                                          dacht dat er wel setten waren waarbij de spatborden en verbreding uit 1 stuk bestaan.
                                          wel gaaf dat er een turbo inkomt zeg:wors:wors
                                          hoorde je er eerder bij met een 2.0E later een 2.4.
                                          toen was het heel wat als je er een 16v in had liggen en nu dan straks de turbo???
                                          wat zal dat lopen zeg in een relatief lichte auto.
                                          maarre louwe word zon replica niet een stuk zwaarder dan een gewone ascona?
                                          ivb alle verstevigingen al dat materiaal wat er ingelast word etc.

                                          #17370222
                                          Manta-aero
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            Originally posted by louwe 16 klepper

                                            Origineel gepost door Manta-aero
                                            Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.

                                            ok :o:thumbup
                                            ga je jou topic ook weer terug plaatsen????

                                            de setup van dit type as is voor je gripp in ieder geval wel veel beter:thumbup:thumbup
                                            tenopzichte van de standaard manta as;)

                                            Ben alweer begonnen in het restauratie forum! Met ook wat foto’s van de 400 sper!

                                            #17370223
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              tjah van 1 kant wordt ie uiteraard wel zwaarder

                                              maar blijft ook wel weer t 1 en ander weg
                                              komen enkel 2 kuipstoelen in;)

                                              meer ruimte is der ook niet;):thumbup

                                              dus netto netto zat t niet gek veel schelen

                                              maar denk dat als t ding klaar is hij wel redelijk van z,n plek gaat komen;)

                                              over de uitbouw
                                              zou heel goed kunnen dat er nu wel imitatie sets bestaan
                                              of bestaan hebben
                                              waarvan de voorschermen helemaal polyesther zijn

                                              enkel toendertijd dat de ascona 400 uitkwam niet;);)

                                              #17370224
                                              Makko
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 July 2007

                                                Ja de stoel is er maar nog geen onderstel aan die kant.
                                                Dus wie er eentje nog heeft liggen laat het maar horen.
                                                Heb nu even de originele stoel er weer in, dan kan er weer iemand zitten.

                                                :agent

                                                #17370225
                                                henkjan_80
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 December 2006

                                                  Louwe ‘t ziet er super uit! De Manta sper ligt hier nog steeds op zolder te wachten tot ie ‘n keer gebruikt gaat worden maar ik ben bang dat dat nog even duurt.
                                                  Heb je trouwens een set 400 wielen erbij gekocht of zijn dat de wielen van je (ook mooie) manta?

                                                  #17370226
                                                  tabula
                                                    Lid sinds:
                                                    25 July 2006

                                                    Dit is echt lekker gedaan…
                                                    Wou dat ik hetzelf ook allemaal kon… :o

                                                    #17370227
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Origineel gepost door henkjan_80
                                                      Louwe ‘t ziet er super uit! De Manta sper ligt hier nog steeds op zolder te wachten tot ie ‘n keer gebruikt gaat worden maar ik ben bang dat dat nog even duurt.
                                                      Heb je trouwens een set 400 wielen erbij gekocht of zijn dat de wielen van je (ook mooie) manta?

                                                      zijn inderdaad de wielen van de manta

                                                      manta komt volgend jaar heel waarschijnlijk niet uit de stalling
                                                      (ivm de verbouwing aan onze woning tijdgebrek)

                                                      dus die staat tijdelijk op wielen met toch al slechte banden;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 241)
                                                    • Het onderwerp ‘mijn ascona 400 project updateje’ is gesloten voor nieuwe reacties.