Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › mijn ascona 400 project updateje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2007 om 18:46 #17206341AnoniemLid sinds:
1 January 1970he mensen heb toch maar weer de moeite genomen om het project terug te plaatsen
t was verdwenen door n schoonmaak actie:o:o:o:o:(
maar na n aantal verzoekjes nu dus terug:thumbup:thumbupff beginnen bij t begin
het was een 1,9 n toen ik hem voor 250 euro kocht met nieuwe apk
heb er eerst ff n poosje mee gereden
ook al n beetje veranderd
maar toen kwam toch het
“point of no return”
het ding ging uitelkaar
om een metamorfose te ondergaanzo was de auto toen ik hem kocht
enkel zat er ook nog zo,n jaren 80 emperiaal op
die ik na enig aandringen bij de verkoper mocht 8terlaten
al snel kreeg die n iets ander smoeltje en andere wieltjes
en natuurlijk een snelle biesheuvel raam sticker
hierdoor had ie maar zo 0,0 pk meer:Pintussen een ander front erbij gekocht
en gemonteerd
vanaf dit punt heb ik er niet lang meer meegereden
hij is vrij snel hierna naar m,n ouders gegaan
waar hij veel is verbouwddit is dus al bij hun 8ter m,n workshop
hier zit de volledige uitbouw der ff op
om de sparbordranden af te tekenen
ook is de motor reeds vertrokken
en licht er ff een “kapotte 16v”
voor in de plaats
deze motor had ik nog liggen in delen
het is niet de 16 v die der uiteindelijk inkomt
maar ging ook enkel om de maten;)
iemand die goed kijkt ziet een andere inlaat als bij n standaard hierover straks meerhier is de uitbou der alweer af en de randen eruit geslepen
beetje jammer want de vorige eigenaar had er achter net andere randen inlaten zetten
nu werd het tijd om echt te beginnen
heb intussen een spit gemaakt zodat
de bodum iets beter bereikbaar is
hier zitten achter de nieuwe verhoogde binnenschermen
der alweer in
kwam toch best nog veel roest tegen dus dat moest verdwijnen
de complete deurstijlen waren rot
dus die heb ik er nieuwe ingemaakt
ook onder de kap was het niet zo best
oa de accubak was vergaan
op deze foto is al te zien de versteviging die boven op het binnescherm zit
op de volgende foto
de onderste versteviging in het binnenscherm
dit alles maak ik na aan hand van de homolgatie papieren die ik heb van een groep 4 ascona 400hier zit de nieuwe accubak der ook weer in
deze was nergens meer nieuw te verkrijgen
dus bood gtw mij aan deze ff uit n vlakke plaat te kloppen:thumbup
nu eerts maar es ff de spatborden erop gehangen
en ff de kap der opgelegt
omt ekijken of de boel nog n beetje pastte na alle las werkzaamheden
op de foto zie je nog een stalen motorkap
met de “400”gaten
deze kap heb ik intussen verkocht
en zo,n zelfde maar dan van polyesther weer gekochtnu de motroruimte zover was was het tijd voor de achteras
ophanging
zoals sommige wel weten heeft de ascona / manta 400
een heel ander ophanging
dan de standaard ascona / manta
dus de meine moest dat ook hebben
daarvoor moesten er ander balken onder de auto komen
dus die heb ik maar ff gemaakt
hier liggen de balkjes al zo,n beetje te plek
zamen met de as
ook had ik al weer wat onderdelen verzameld
zoals de remschijven van een opel diplomat
hier te zien geventileerd op de achteras;):thumbup
op de volgende foto zitten de balkjes al op hun plek
is het grote gat boven het diff alweer dicht
en zit er aal een sleuf in de bodum
waardoor de bovenste reactiestangen straks naar binnen moeten.
bij een straat versie 400 blijven de bovenste armen onder de auto(dus niet DOOR de bodum)
dit heeft als voor deel dat er geen achterbank inpast:D
hier nog ff een plaatje van de nieuwe tunnel voor het diff
om de sleuven voor de bovenste reactie stangen
binnen in de auto dichttemaken
zijn ook hier nieuwe “tunnels” voor nodig
dus ook die maar ff gefabriceerd
tunnel op z,n plek
zoals je ziet hier geen achterbank weer:o:thumbup
ook waren de krik steunen verrot
dus ook daar maar 2 nieuwen voor besteld
voorzien van hun versteviging
en op hun plaats gelast
tot zover ben ik momenteel met de carresorie
hoop binnen kort weer tijd over te hebben
om verder te gaanben tussen kerst en nieuwjaar vrij
licht in m,n planning dan de bodumplaat zover af te krijgen
moet enkel nog de kofferbak bodum er weer inlassen
niet dat deze verrot was
maar bij een rally 400 was die nogal wat anders dan bij een standaard koets dus moest mein bodum ook wijken
hierover binnen kort meer………….intussen tijd heb ik gaandeweg het project nog wel het een en ander buiten de carresorie om gedaan
zoals:de remmen,
de voorste klaauwen komen van een volvo
en hebben 4 zuigers
de achterste komen van een diplomatdeze klauwen zijn gestraald en gepoedercoat
daarne opnieuw gemonteerd met revisie setjes voor alle rubbersook maar ff letters erop gespoten
dit ontwerp komt van gtw
brambo in plaats van brembo
en tja hier ging het ff fout
de spuitmalletjes zaten eigenlijk op de kop
als dit mij uiteindelijk stoort verzin ik er wel wat op
ook motorisch ben ik bezig geweest
der komt uiteraard een 16 v in
hier wou ik dubbele webers op zetten
dus moest er n ontseking komen van een d kadet gte
door n tip van een forum lid
ontdekte ik dat hier weer n verdelerkap van een peugeot 1,9 gti op past deze is verder gelijk aan de standaard kap
aleen dan haaks
dat scheel net weer wat ruimt en staat ook mooier
ik was op zoek naar een setje 45 er webers
maar kon die niet vinden
liep toen tegen een set 48er aan:o
of deze te groot zijn weet ik nog niet
de tijd zal het leren
wel zijn er nog een set “wildere”nokkenassen gekocht
en komen er nog grotere kleppen in de “coscast”kop
dus ook dit zal wel goedkomen
ook moet er een ander dashbord inkomen
hiervoor heb ik een grote toerenteller moeten zoekenen een inbou frame gemaakt
de metertjes komen nog andere in die der nu ff inzitten zijn enkle voor het plaatje
heb uiteraard nog veel meer onderdelen verzameld
maar die komen in een later stadium wel aan bodverder zoek ik nog steeds de windsplitters
daar is lastig aan te komen
wie me daar aan helpen kan
graag:thumbup:thumbup:thumbupff een plaatje voor de duidelijkheid
t gaat dus om de zwarte strippen die op de spatbord rand staan;)de kleuren die op deze auto zitten
zijn ook de kleuren die de meine moet gaan krijgen:thumbupom toch t max uit de motor te krijgen
gaat er n ander lichter vliegwiel in komen
dus dan ook aan de andere kant van de krukas denkenen heb ff uit aluminium poelies gedraaid
scheelt uiteraard geen bulten pk,s maar alle beetjes helpen
intussen zit der ook al n nieuwe bodum in de kofferbak
net ff anders als n standaard ascona:P;)
ook de tussenas is anders namelijk in 2 delen dus voor t tussenlager van die as moest ook n steun komen
ook voor de draagarm bevestiging moesten er 2 steuntjes bij komen
deze moeten nog wel ff doorgeboord worden;)
de auto gaat nu tijdelijk uit het spit
om de bodum aan de binnekant klaar te kunnen makenhier staat de ascona achter weer op de wielen
en ik heb hem meteen maar ff uitgelaten
toen een stukje voortrein der ondergeschroefd
onderblok van een 16v der ingehangen zamen met de 265 baktunnel uitgeslepen om ruimte te maken voor deze bak en om het tunnel gat te verplaatsen
onder de auto bleek inderdaad dat ik iets te ethousiast de bak ophanging had doorgelast
maar t valt nog mee
had al een aangepaste steun bij die 265 bak
(bak heeft eerder in een manta gezeten)kan de ophanging wel gebruiken zoals die der nu in zit;);)
heb voor de voor ophanging ook nog ff teflon bussen
gedraaid
(tervervanging van de rubbers daar waar de draagar aan het chassis komt) de rest is in pu wel verkrijgbaar
dus ga ik die niet zelf makenhier heb ik tijdelijk ff een onderblok +versnellings bak der ingehangen
om het nieuwe pook gat te kunnen positioneren;)
hiervoor heb ik een afdekplaat uit n manta(met 5bak) gebruikt omdat ik hem niet hoog genoeg vond heb ik het ding doormidden gesneden en +/-een cm er tussen gelast
toen het ding op de tunnelgeplaatst
ook heb ik alvast de steunen voor de kooi der ingelast
terhoogte van de b stijl
bestuurderskant
bijrijderskant
nu wordt het zolangsaam aan tijd om eens aan de kooi te beginnen
maar moet eerst maar es zien of ik geschikt aan een buigblok kan komenhier ging de ascona op transport naar onze nieuwe woning
we hebben namelijk een boerderij gekocht
hier is meer ruimte voor onze hoby,s
maar voor t zover is moet er eerst veel verbouwd worden
dus dit project gaat op n laag pitje:o
t goede nieuws is
ik heb hiero ruimte zat voor het bouwen van n flinke garage
tuin zou zelfs groot genoeg zijn om n meeting te organiseren
(15000m2):o:jerry:jerryff n plaatje bij t praatje
hier z,n “nieuwe” plekje
ook nog n setje nieuwe 285-40-15 op de kop getikt;):thumbup
ondanks dat er nu niet gek veel aan de ascona gewerkt wordt
gaat het opdoen van ideeen en verzamelen van onderdelen wel gewoon door
zoals een sper voor de b commodore as
had al wel n sper maar deze was voor een manta as en pastte dus niet in het commodore diffik had daar al wel n oplossing voor m
want het diff van n d of e rekord is van buitenkant redelijk gelijk aan die van n b commodore maar van binnen is t rekord diff huis kleiner (gelijk aan manta)
dus zou ik zo,n d rekord as ombouwen naar 5 gatsdit is nu dus niet meer nodig heb het diff al in c
de commo as:thumbup:thumbupheb de webers verkocht incl nokkenassen
ontsteking en inlaat spruitstukwant we gaan toch maar over op n turbotje:o;)
daar zijn al wat onderdelen voor verzameld
zoals te zien is aan t uitlaatje komt niet de standaard fohn er op maar 1tje die iets meer drukt:P:Pen zo staat hij der momenteel bij
in ruste;)
als er weer wat te melden is
doe ik dat hiero:thumbup:thumbup
9 december 2007 om 18:59 #17370204:o in 1 woord; wouw
9 december 2007 om 21:02 #17370205:wors:wors:wors:wors
Volgens mij stonden er vorige week windspliters orginel opel op ebay, kweet niet of je ze inmiddels al heb.
Ziet er allemaal goed uit ook je onderkomen ook.
gr Leo;);)9 december 2007 om 21:08 #17370206AnoniemLid sinds:
1 January 1970wel gezien en niet de juiste maat:o;):P
9 december 2007 om 21:32 #17370207:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors
toerbooooooooooh:vertag:D
10 december 2007 om 08:06 #17370208lekker hoor :thumbup , ik hoop dat je snel de tijd kan vinden om weer verder te gaan.
10 december 2007 om 08:24 #17370209Mooi project ! :thumbup
10 december 2007 om 12:21 #17370210Bekend uitlaat spruitstuk! Lijkt wel heel erg op die van mij zo die motor :) Ik heb ook een idee van jou overgenomen :o Moeten ze maar een keer naast elkaar zetten als ze beide klaar zijn ;)
10 december 2007 om 12:43 #17370211Netjes,maar wat een werk!!
10 december 2007 om 15:58 #17370212AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel gepost door Manta-aero
Bekend uitlaat spruitstuk! Lijkt wel heel erg op die van mij zo die motor :) Ik heb ook een idee van jou overgenomen :o Moeten ze maar een keer naast elkaar zetten als ze beide klaar zijn ;)lijkt me op zich n goed plan
maar weet niet of jij zoveel geduld hebt:o:o
spruitstukie was binnen de eu nergens te koop onder de 600 euro
de meine heeft dat lang niet gekost:o;):thumbup:thumbup
10 december 2007 om 16:07 #17370213wacht es effe 16klepper hier klopt iets niet:hmmz:hmmz
er staat boven ”ander front gekocht”
daaronder staat ”en gemonteerd”
maar meen dat dat front complete polyesther spatborden heeft.
en bij jou zitten er alleen de verbredingen op!hoe zit dat???:o:o10 december 2007 om 16:31 #17370214Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.
10 december 2007 om 17:17 #17370215:wors:wors
gewoonweg schitterend ik hoop hem ooit eens ergens live te zien als hij klaar is.10 december 2007 om 17:32 #17370216Dat brengt me op een goed idee!:thumbup
10 december 2007 om 17:49 #17370217Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Als ik die foto’s zie krijg steeds weer de kriebels om de mijne om te bouwen…:D10 december 2007 om 18:41 #17370218AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel gepost door corres
wacht es effe 16klepper hier klopt iets niet:hmmz:hmmz
er staat boven ”ander front gekocht”
daaronder staat ”en gemonteerd”
maar meen dat dat front complete polyesther spatborden heeft.
en bij jou zitten er alleen de verbredingen op!hoe zit dat???:o:oben je toch abuis alles wat er staat klopt:o:o:o:o
heb de verbredingen van die schermenafgehaald
waren dus gewoon stalen schermen met de verbredingen er
op enkel waren ze wel netjes glad afgewerkt (plamuur)voor de ascona 400 bestonden ook geen complete schermen die kwamen later pas toen de manta 400 uitkwam;);)
ik wou de meine monteren met de popnagels int zicht vandaar dat ik ze van de schermen afgehaald heb;);)
wel is dat verhaal n beetje achterhaald
want ik heb intussen voor de voorzijde ook nieuwe verbreders gekocht
tijdens het afgelopen 400treffen;);):thumbup10 december 2007 om 18:43 #17370219AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel gepost door Manta-aero
Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.ok :o:thumbup
ga je jou topic ook weer terug plaatsen????de setup van dit type as is voor je gripp in ieder geval wel veel beter:thumbup:thumbup
tenopzichte van de standaard manta as;)10 december 2007 om 18:46 #17370220AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel gepost door Makko
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Als ik die foto’s zie krijg steeds weer de kriebels om de mijne om te bouwen…:Dhahahaha
je zou kunnen beginnen met n stoel der bij in te zetten:jerry
zag t op je avater:P;)
10 december 2007 om 19:14 #17370221oke dan dan ben ik weer op de hoogte hahaaa
leek sprekend op zon compleet spatbord.
maar idd als het netjes geplamuurd is dan lijkt dat ook net zo he:hmmz
dacht dat er wel setten waren waarbij de spatborden en verbreding uit 1 stuk bestaan.
wel gaaf dat er een turbo inkomt zeg:wors:wors
hoorde je er eerder bij met een 2.0E later een 2.4.
toen was het heel wat als je er een 16v in had liggen en nu dan straks de turbo???
wat zal dat lopen zeg in een relatief lichte auto.
maarre louwe word zon replica niet een stuk zwaarder dan een gewone ascona?
ivb alle verstevigingen al dat materiaal wat er ingelast word etc.10 december 2007 om 19:23 #17370222Originally posted by louwe 16 klepper
Origineel gepost door Manta-aero
Bij mij komt er dezelfde achteras onder :angel En bij die van mij duurt het ook nog wel ff hoor. Maar blijf ermee bezig.ok :o:thumbup
ga je jou topic ook weer terug plaatsen????de setup van dit type as is voor je gripp in ieder geval wel veel beter:thumbup:thumbup
tenopzichte van de standaard manta as;)Ben alweer begonnen in het restauratie forum! Met ook wat foto’s van de 400 sper!
10 december 2007 om 19:25 #17370223AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah van 1 kant wordt ie uiteraard wel zwaarder
maar blijft ook wel weer t 1 en ander weg
komen enkel 2 kuipstoelen in;)meer ruimte is der ook niet;):thumbup
dus netto netto zat t niet gek veel schelen
maar denk dat als t ding klaar is hij wel redelijk van z,n plek gaat komen;)
over de uitbouw
zou heel goed kunnen dat er nu wel imitatie sets bestaan
of bestaan hebben
waarvan de voorschermen helemaal polyesther zijnenkel toendertijd dat de ascona 400 uitkwam niet;);)
10 december 2007 om 19:33 #17370224Ja de stoel is er maar nog geen onderstel aan die kant.
Dus wie er eentje nog heeft liggen laat het maar horen.
Heb nu even de originele stoel er weer in, dan kan er weer iemand zitten.:agent
10 december 2007 om 22:03 #17370225Louwe ‘t ziet er super uit! De Manta sper ligt hier nog steeds op zolder te wachten tot ie ‘n keer gebruikt gaat worden maar ik ben bang dat dat nog even duurt.
Heb je trouwens een set 400 wielen erbij gekocht of zijn dat de wielen van je (ook mooie) manta?10 december 2007 om 22:26 #17370226Dit is echt lekker gedaan…
Wou dat ik hetzelf ook allemaal kon… :o10 december 2007 om 22:47 #17370227AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel gepost door henkjan_80
Louwe ‘t ziet er super uit! De Manta sper ligt hier nog steeds op zolder te wachten tot ie ‘n keer gebruikt gaat worden maar ik ben bang dat dat nog even duurt.
Heb je trouwens een set 400 wielen erbij gekocht of zijn dat de wielen van je (ook mooie) manta?zijn inderdaad de wielen van de manta
manta komt volgend jaar heel waarschijnlijk niet uit de stalling
(ivm de verbouwing aan onze woning tijdgebrek)dus die staat tijdelijk op wielen met toch al slechte banden;)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘mijn ascona 400 project updateje’ is gesloten voor nieuwe reacties.