Forumindex › Forums › Modellen › Astra › How To
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2007 om 10:19 #17206326
heb je uitleg voor andere mensen ,aangaande tech oplossingen
post ze hier7 december 2007 om 10:24 #17369845Het aansluiten van een Kenwood radio aan de TID/MID.
Je hebt hier de CAW 877Gm nodig, helaas zijn die wel beperkt verkrijgbaar heb ik het idee (= Heb de kabel bestelt via 14XE). Kenwood kan hem niet meer leveren.
Ik heb via een Duits forum een handleiding gevonden om de CAW 877 na te maken.
7 december 2007 om 21:12 #17369846astra f, lampjes achter de draaiknoppen vervangen:
Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
1-> elk lampje een losse fitting,
2-> Alle lampjes in een grote houder.Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.
Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.
7 december 2007 om 21:12 #17369847deurpanelen loshalen astra f:
Er zitten dus twee schroeven onde je handgreep.
Als je geen electrische spiegels hebt, zit onder het kleine klepje (aan het einde van handgreep)nog een schroef. (kleppie wip je er zo uit)
Als je ook geen electrische ramen hebt, moet je hendeltje (om ramen te openen)er van afhalen.
Deze zit d.m.v. een U klemmtje direct achter het hendeltje geklemt.
Als je hendeltje klein beetje uittrekt en er vlak achter met platte schroeverdraaier langs gaat, wip je vanzelf klemmetje eraf.en onder het opberg bakje zie je ook nog schroeven zitten.
En dan is het puur questie van deurpanelen eraf trekken.
Voor de rest zit hij namelijk met drukkertjes vast.8 december 2007 om 20:03 #17369848middenconsole astra g verwijderen/vervangen
1: verwijder het kapje rond de sigarenaansteker,dat zit geklikt.
2: verwijder de schroeven bovende asbak.
3: denomteer het opbergvakje het zit ook geklikt.
4: nu is de radio aan de beurt verwijder hem met de slede erbij, aan de zijkant zie jee nu 2scroenven zitten haal ook die er uit.
5:de kachelbediening zit met vier klemmen vast aan het middenconsole 2onder en 2 boven haal deze ook los.
het middenconsole is nu los. Let er wel op dat de tid/mid nog vast zit met een stekker, deze kabel heeft niet veel bewegingsruimte dus let daar mee op.
succes met demonteren9 december 2007 om 13:23 #17369849radio stuurwielbediening inbouwen astra g
Benodigdheden.
Een sleepring die geschikt is voor stuurwielbediening.
De bedieningsknoppen+ een stuur die geschikt is voor het zaakje.
Je kunt overigens ook je standaard stuur verbouwen.
Je moet dan enkelt de gaten aan de zijkant van je stuur er met een scherp stanleymesje insnijden.
de gaten in het stuur om de bediening aan vast te schroeven zijn al voor geboord je moet enkelt het rubber doorprikken.Allereerst gaan we de accupolen loshalen, want we moeten de airbag gaan demonteren. wacht daarna 10 minuten zodat alle spanning kan weglopen uit de auto.
Dan zitten er achter het stuur 2torx schroeven die draaien we los.
nu kan de airbag uit het stuur genomen worden. De airbag zit vast aan het gele snoertje, haal deze ook los, en leg de airbag voorzichtig weg.
Doe dit vooral voorzichtig want het is en blijft een explosief.
De volgende stap is het wervijderen van het stuur. Deze zit met 1 bout vast op het stuurhuis, maar de bout zit wel goed vast door middel van locktite.
Dit kan dus enige krachtinspanning vergen.
Het volgende is het verwijderen van het stuurkolomhuis. Deze bestaat uit 2 delen een boven en een onderkap. De boven kap gaat eerst los,hij zit met 2schroeven vast.
Deze zitten aan de voorkant achter de zwarte afdekkapjes. Daarna is de onderkap aan de beurt. Deze zit aan de onderkznt met 3 schroeven vast geschroefd.
Als deze verwijderd zijn is de sleepring aan de beurt om verwijderd te worden. haal als eerst de stekker boven op de sleepring los.
Daarna mag de sleepring zelf gedemonteerd worden, deze zit met 4 klemmetjes vast.
Nu is alles gereed om weer opgebouwd te worden in omgekeerde volgorde
Verder hoeft er niets geprogrammeerd te worden.
Het is dus gewoon plug and play.
succes.9 december 2007 om 18:18 #17369850binnenverlichting met leeslamjes aanbrengen astra g
Het gaat om dit soort binnenverlichting.
Voor zover ik weet afkomstig uit een opc
Voor de gewone verlichting gebruiken we de bestaande kabels. De grijze en de rode met de stekkertjes.
Voor de leeslampjes moeten we het grote stekkerblok wat op het hemeltje ligt gebruiken.
1/2 is de bedrading voor het gewone licht wat op de deuren geschakeld staat is gewoon rood op rood en grijs op grijs.
3 zijn de draden voor de leeslampjes deze zijn rood en zwart, deze sluiten we aan op het stekkerblok nr4 op de foto.
Hier een schema van de verlichting.
aan je verlichtings armatuur met leeslampjes Zitten 8 draden, Daarvan neem je als eerste de rode en de grijze, die sluit je aan op de standaard bekabeling van je oude verlichting in je auto, Rood op rood en grijs op grijs.
Voor de leesverlichting neem je de rode en de zwarte draad. de rode draad an het armatuur zet je op de buitenste zwarte draad op het grote stekkerblok, En de zwarte draad Van het armatuur zet je op de buitenste rode draad van het stekkerblok. Let wel op dat er 2 rode draden aanwezig zijn, Dit zou je met een 9volt batterij kunnen uitzoeken welke je moet hebben. De rest van de kabels die er aan zitten zijn in principe loos.
Het kan zijn dat jouw auto dit stekkerblok niet heeft,Ik heb er al een aantal over gehoord die deze niet konden vinden.
Maar dan kun je altijd 2 draden van je leesverlichting bij de achterportieren wegtrekken en ze alsnog op de voor leesverlichting aansluiten.Benodigdheden zijn 4 kleine knijpstekkertjes
9 december 2007 om 23:10 #17369851Origineel gepost door j.pons
binnenverlichting met leeslamjes aanbrengen astra gunder construction
Heb ik vorige week gedaan :D Heb er nog wel foto’s van, wil eventueel wel een how to schrijven :P Neem aan dat jij nog leeslampjes in moet bouwen ?
Heb gister ook foto’s gemaakt tijdens het vervangen/repareren van me binnencirculatie klep, zal daar zoiezo wel een how to voor schrijven.. Misschien is het een idee om how to’s ergens overzichtelijk te gaan plaatsen…
Iemand een idee? Apart forum gedeelte ofzo.. noem maar iets…
Cor
15 december 2007 om 10:08 #17369852AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je Kamei grill aanpassen zodat je niet meer direct in je motorcompartiment kijkt
Zelfde gaas erachter plaatsen
16 december 2007 om 14:15 #17369853chromen deurhendels plaatsen astra g (overgenomen van astra friends.be)
eerst en vooral het beste is je deurpaneel van je auto te halen, zodat je alles op het gemak kan doen.
wat hebben we nodig : – de chromé hendeltjes en een punt tang
nu als je het deurpaneel er hebt afgehaald heb je normaal al de cover van de hendels erahgehaald maar hier laat ik je toch nog eens zien hoe je deze er het makkelijks afhaalt zonder al te veel beschadigingen
met een plate schroevendraaier stilletjes kracht zetten zodat het er uit klikt
en dan gewoon trekken, en terwijl de klink open houdenen het schuift er gewoon afdaarna nemen we een punt tang (en hier is wa geduld voor nodig) en trekken we het pinnetje er uit
al dit er uit is moet je opletten dat je het veertje (in het rood omcirkelt) niet verliest.
dan kan je de klink verwijderen en de nieuwe in de plaats zetten zelfde stappen in omgekeerde volgorde dan
pinnetje er terug in en klaar is keesresultaat :
17 december 2007 om 21:22 #17369854op deze engelse site staan ook veel “how to’s” :thumbup
17 december 2007 om 21:35 #17369855Origineel gepost door cors@
op deze engelse site staan ook veel “how to’s” :thumbupEerst ff lid worden :thumbup
22 december 2007 om 11:04 #17369856HOW TO: Recirculatie klep vervangen Astra G
Benodigdheden:
Klein ratelsetje met verschillende maten.
Torx schroevendraaier maat 23/25.Stap 1:
U maakt met de torx schroevendraaier de 6 schroeven los uit het dasboardkastje:
Trek deze er voorzichtig deels uit, en maak de kabel van de verlichting voorzichtig los. Deze zit helemaal links.
Stap 2:
Nu zie u hierachter de klep al zitten. Hier dienen 5 schroeven los gemaakt te worden. 2 van de klep zelf, en 3 van het motortje. De motor kan ook later gedaan worden omdat je er dan makkelijk bij kan, maar wegens gebrek aan ruimte om de klep eruit te halen, kan vooraf ook. De punten waar de schroeven zitten zijn aangegeven op onderstaande foto als punt 2 en 3:
De motor zit op deze punten vast:
Haal voorzichtig de motor eruit, en maak de kabel los die hieraan bevestigd zit.
Stap 3:
Open de motorkap, haal de grote plastic rand vlak onder uw ruit los ( deze hoeft er niet helemaal af zolang je maar bij de schroeven kan zoals op onderstaande foto) En maak dan onderstaand rooster los door de 4 lange bouten eruit te schroeven:
Haal het rooster eraf. De klep zit nu nog met 1 boutje vast. Deze zit een beetje verstopt. Achter dat rooster zit in de klep zelf nog een boutje. Schroef deze los:
Je kan nu de klep voorzichtig van binnenuit los trekken. Er zit overal op de onderdelen genoeg speling, dus een beetje kracht zetten kan nodig zijn, en kan geen kwaad.
Terugbouwen gaat op dezelfde manier alleen tegenover gesteld. Succes iedereen
Gr Cor
1 januari 2008 om 11:13 #17369857HOW – TO:
MIDDENCONSOLE
Benodigd heden :
2x platte schroefendraairs
1x Torx 20 bitje of schroevendraaierNu zal ik uitleggen hoe ik het gedaan heb!
Stap 1:
Haal eerst het bakje los onder de kachel bedienings knoppen ..
dit doe je door hem naar je toe te trekken en de 4 pinnen (2x onder en 2x boven) naar boven te duwen met een dunne platte schroefendraaier…
dan zie je dit:
Stap 2:
Haal nu je auto radio eruit inclusief je slede
(dit moet omdat je daar 2 schoeren moet uitdraaien)
nu kan je je slede eruit halen:
Stap 3:
Nu kan je de 2 schoefen (1x links en 1x rechts ) losdraaien:
dan ff dat klepje bij je asbakje naar beneden duwen en daarachter zie je
3x schroefen waarvan je alleen de buitenste 2 hoeft los te schroefen:
Stap 4:
Nu voorzichtig met een dunne platte schroefen draaier het kapje bij je sigarette aansteker los klikken:
dan zie je 1x een torx schroefje die je ook moet los draaien:
Stap 5:
Nu met 2 platte schroefen draaiers voorzichtig je ventilatie roosters verwijderen:
nu kan je de alarm schakelaar knopje rustig naar je toe trekken:
Stap 6:
Nu kan je voorzichten je kachel bedienings armatuur naar achteren drukken en terwijl je dit doet
moet je boven 2X en onder 2X die klippen naar boven duwen en dan laat je armatuur los van je middenconsole:
Stap 7:
Nu kan je voorzichtig je middenconsole naar je toe trekken…
trek niet al te hard want je TID-MID zit nog vast aan je console met 2 schroefen…
als je die ook los gedraaid heb kan je nu je nieuwe console inzetten en zie je dit:
Nu kan je weer beginnen met het inbouwen van je nieuwe middenconsole..
gewoon achterste voren weer de stappen doen en Voila!
:
1 januari 2008 om 19:43 #17369858Goede uitleg!!!:D
Zelf heb ik het zo gemaakt. Vind het er wel redelijk uitzien
22 januari 2008 om 20:09 #17369859Dagrijlicht relais aansluiten astra g
Underconstruction
31 januari 2008 om 17:04 #17369860Vervangen van de standaard lichtunits voor de Xenon OEM units in een Astra G
Wat heb je nodig :
– 2 stuks Xenon OEM units. Deze vindt je hier
– 1 Xenon conversieset met D2S lampen. Deze vindt je hier
– 2 H7 lampen voor grootlicht
– 2 Stadslampjes. De standaard lampjes geven een geel licht. Om dat te vermijden hebben wij de EU 2502W van Autostyle gebruikt
– 2 Ringen om de D2S lampen vast te zetten in de nieuwe units. Deze bestel je bij de Opel dealer onder GM nummer 12 18 146
– 2 lampjes voor in de richting aanwijzers. Let op, dit zijn aparte lampjes ! Deze bestel je bij de dealer onder GM nummer 20 98 013. Kosten rondt de 11 euro per stuk !
– 2 multistekkers. Via deze stekker voorzie je de overige lampen van spanning. Multistekkers zijn niet los te krijgen / bestellen. Deze stekkers worden in de Astra G / Vectra B gebruikt in de portieren om de elecktriche ramen en centrale vergrendeling te voeden. Wil je zeker zijn dat je de goede hebt, zoek dan op de sloop een Corsa C en haal ze daar van de koplampen af.Wat is wat
Voor een grotere versie klik hierDe multistekker
Dit is zoals een multistekker eruit ziet :
De pinbezetting van de multistekker is als volgt :
Ik heb de overige draden met krimpkous samen gebonden en de draden die ik nodig hebt gelabeld:
Demonteren van de voorbumper
In de wielkassen en onderaan de wielkassen bevinden zich aan iedere kant 2 torx schroeven.
Op de overige plekken zitten splitpennen, trek hiervan het bovenste gedeelte los, de rest komt dan vanzelf mee.Als je de voorbumper los hebt zie je dat de standaard units vastzitten met 3 schroeven, 1 onderop, 2 bovenop.
– Koppel de bedrading van de standaard units los.
– Demonteer de units.Als je naar de bedrading kijkt die in de auto zit zieje dat in iedere stekker een bruine draad zit.
Deze draad is de gemeenschappelijke min (massa). Deze komt op links bovenin op de multistekker. Waar je de min / massa vanaf haalt is niet belangrijk zolang je deze maar niet van de dimlichten afhaalt.– Verbind de overige draden van het grootlicht, stadslicht en de richtingaanwijzer met de draden van de multistekker. Ik heb ze dubbel gevouwen en gesoldeerd waardoor je ze zo in de orginele stekkers kan duwen. Natuurlijk kan je ook de stekkers eraf knippen (niet die van het dimlicht !) Zorg dat er geen water bij de verbindingen kan komen !
– Demonteer de hoogteregeling van de bestaande units. Deze draai je net zo los als het Dimlicht.
– Draai de stelmoer op de nieuwe unit los. Let op : Deze kan echt muurvast zitten ! Het wil helpen om de transportbeveilgingspennen er eerst uit te trekken.
– Als de moer los is, kantel deze er dan naar de zijkant uit. Deze moer heeft een kogeltje wat in een railtjes geschoven zit. Voorzichtig proberen dan komt hij zo los.
– Plaats de hoogteregeling van de oude units op de nieuwe. Denk ook nu weer aan het kogeltje wat in de rails moet komen. Tip : Steek 1 vinger in de houder waar het dimlicht / Xenon komt te zitten en trek deze iets naar je toe. Je ziet dan het railsje ook dichterbij komen.
– Plaats de lampen in de nieuwe units.
– Maak in de afdekdop van het dimlicht een klein sneetje waar het snoer van de D2S lamp doorheen kan.
– Plaats de nieuwe units in de auto
– Steek de multistekker in de nieuwe unit
– Steek de stekker van het dimlicht in de ballast.
– Sluit de Xenonlampen aan op de ballast
– Test of alle verlichting werkt.Wat als iets het niet doet
– Maakt de ballast een knetterend geluid, dan ziet de ballast de Xenonlamp niet, controleer de verbinding
– Gaat de ballast niet piepen en de lampen niet branden , draai dan de stekker die van het dimlicht naar de ballast gaat om. Wellicht zijn de + en – omgedraaid.
– Er brand buiten de xenon om helemaal niks van de nieuwe unit, controleer of de min / massa wel goed contact maakt.
– Stadslicht brand niet. Heb je ook van die led’s geplaats, draai dan het lampje eens om. Deze led’s hebben een + en -, wellicht is dit omgedraaid.Als alles naar behoren functioneert kan de voorbumper weer gemonteerd worden.
Het verschil tussen 6000K in Xenon OEM units en 8000K in de standaard units
Het eindresultaat :
Met dank aan :
JimNuman
JSGSI5 april 2008 om 11:46 #17369861niet echt ‘n how-to, maar ‘n tip voor iemand die andere tellerverlichting wil inbouwen of andere wijzerplaten (of ‘n hele andere tellerbak).
als je al je kapjes heb losgeschroefd en ook van je tellerbak de 3 schroefjes los hebt, is het makkelijk om eerst het voorste deel van je tellerbak los te maken, dus het deel met de plexiglas plaat erin. deze zitten geklikt op je tellerbak (2x boven en 2x onder). ook moet je eerst je pennetje van je dagteller er voorzichtig uittrekken.
op deze manier creeer je wat meer bewegingsvrijheid. je kan er anders aan de achterkant maar moeilijk bij om de km-kabel en de stekkers los te krijgen.
25 april 2008 om 02:25 #17369862Astra-G
Service melding onder de kilometerstand teller verwijderen:
Houd de reset-knop van de stand ingedrukt, terwijl je de auto op contact zet. Dan zal de melding knipperen en verdwijnen.
Jim
4 mei 2008 om 16:56 #17369863origineel gepost door Jim21
Service melding onder de kilometerstand teller verwijderen:Houd de reset-knop van de stand ingedrukt, terwijl je de auto op contact zet. Dan zal de melding knipperen en verdwijnen.
JimDe INSP melding verwijderen :
– Sleutel in contact met het contact nog uit,
– De terugstelknop van de dagteller ingedrukt houden,
– Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden)
– Na 10 seconden verschijnt : —-Knop los laten, en de INSP melding zal niet meer verschijnen !
6 mei 2008 om 03:14 #17369864origineel gepost door Juffer1
origineel gepost door Jim21
Service melding onder de kilometerstand teller verwijderen:Houd de reset-knop van de stand ingedrukt, terwijl je de auto op contact zet. Dan zal de melding knipperen en verdwijnen.
JimDe INSP melding verwijderen :
– Sleutel in contact met het contact nog uit,
– De terugstelknop van de dagteller ingedrukt houden,
– Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden)
– Na 10 seconden verschijnt : —-Knop los laten, en de INSP melding zal niet meer verschijnen !
Dat zeg ik, is minder als 10 sec volgens mij hoor.. Sleutel kan je ook wel pas in het contact doen als je knoppie al indrukt.. Maar goed zelfde idee
Jim
16 mei 2008 om 15:03 #17369865het vervangen van je interieur filter. waar deze zit en hoe te vervangen.
stap 1 ga op je bijrijders stoel zitten
stap 2 draai je dashboardkastje er uit.
stap 3 kijk nu in het gat wat er ontstaat
stap 4 nu zie jij links 2 koper kleurige schroeven scheeft boven elkaar, met daartussen een plastic plaatje van plus minus 2 cm en 20 cm hoog.
stap 5 draai dit plaatje er af en je ziet dan een soort stoffig ding zitten.
stap 6 trek nu voorzichtig de plaat er af.
stap7 trek dat ding er voorzichtig uit , is plus minus 40 cm lang. dus kijk niet raar op.
stap 8 herhaal voorgaande stappen in tegenover gestelde richting.hopelijk is dit duidelijk, vervang dit filter 1 x per 20 a 25 duizend km, LET WEL OP DIT IS VOOR ASTRA-G NIET VOOR F
20 mei 2008 om 22:55 #17369866LED verlichting ipv normale verlichting om je kenteken te verlichten.
Benodigd:
Gereedschap:
Kruiskopschroevendraaier
Schaar
Striptang
Tang
HamerMateriaal:
1x LED staaflampje
2x kabelschoentje man plat
2x kabelschoentje vrouw (plat ontvangend)
2x Stukjes 1 aderig draad (ik had rood en zwart)
1x Schroef 30mm x 4mm
1x Kentekenverlichtingunit originele Astra G achterbumper
1x Kentekenverlichtingunit Astra F GSI / CalibraMoeilijkheidsgraad: Easy
Tijdsduur: <30minVerwijder je unit uit de achterbumper door iets in de kleine opening te steken en naar je toe te trekken
Koppel de stekker los
Klik het heldere glaasje los
Verwijder het bajonet gloeilampje
Verwijder de oude fitting delen met een tang langs onder(gewoon trekken).
Nu heb je het zwarte lege omhulsel over
Langs onder gezien zie je naast het stekkerblok aan weerskanten twee soort vierkante “dingetjes” zitten, deze met een schroevendraaier en hamer doortikken.
Daarna met een schaar o.i.d. de gaatjes beetje vergroten, zo groot maken dat er een kabelschoentje doorheen past.Maak de kabelschoentjes aan de stukjes kabel vast (circa 5cm kabel benodigd ofzo).
We gaan nu verder met de verlichting van de Astra GSi of Calibra kentekenverlichting.
Verwijder het doorzichtige kapje.Verwijder normaal staaflampje
Knip met een schaar of snij met een mes de onderkant van de unit zo klein mogelijk, het is pas goed als de aangepaste unit vlak op de oude plastic fitting van je je Astra G kan liggen.
Als je zover bent sluit je de 2 draadjes aan met de vrouwtjeskant op de aangepaste Astra GSi of Calibra unit en je haalt de draadjes door de gaatjes die je met de schaar hebt vergroot. De mannetjes komen dus uit de unit.
De unit ligt nu vlak op de oude gloeilamphouder.Tussen de metalen pinnetjes waar het staaflampje in klemt zat bij mij een soort gaatje.
Als je nu een schroef door de oude stekker aansluiting steekt (waar je de oude fitting delen eerder hebt uitgehaald) kan je die zo in je nieuw gefabriceerde unit draaien om vast te zetten.LED lampje in de houder plaatsen.
Doorzichtige klepje erop en terug op je auto monteren maar!
Troubleshooting:
Mocht je LED verlcihting het niet doen draai dan even de 2 mannetjes om die je op je kabelboom aansluit!
Hier wat foto’s:
Unit is goed te zien zoals ie geplaatst moet gaan worden in je G unit.
Unit geplaatst!
Have fun!!
1 juni 2008 om 16:33 #17369867Das toch mooi?
Nou hier komt ie:
Je haalt de boel los, en je pakt onderstaand lager eruit:
Die haal je er uit (met iets diks, een dop ofzo, tik je hem er makkelijk vanaf de achterkant uit:
Vervolgens leg je het lager op de blauwe kegel:
En de veerschotel leg je er dan als volgt op:
En terwijl je deze naar beneden drukt moet de kegel om de schokbrekerstang vallen, net als het lager, deze gaat uiteindelijk niet verder omdat het bovenste gat kleiner is. Dan draait iemand anders even de moer er op.
En dan heb je dit als het goed is:
Dan onder de auto monteren, draag arm naar boven duwen en de schokbreker op zijn plaats zetten.
Dan die andere plaat er op en de nieuwe moer gebruiken.Jim
4 juni 2008 om 14:23 #17369868Vervangen van de tacho verlichting
Kapjes aan beide zijden weghalen en de schroeven demonteren (Torx20):
2 schroeven aan de bovenzijde demonteren en afdekkap wegnemen:
2 schroeven links en rechts onder van tellerunit demonteren:
Hendel overhalen naar links.. (zie rode pijl)
..en de unit (met beleid) uitnemen:
Tippie : Is de auto voorzien van een verstelbaar stuur, zet deze dan in de uiterste benedenstand
en trek het stuurwiel zover mogelijk naar je toe.Dit vergemakkelijkt het de- en monteren van de tellerklok.Gr. Arjan
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘How To’ is gesloten voor nieuwe reacties.