Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2007 om 07:08 #17206279
nou zoals topic al zegt :)
ik heb nu een astra station 1.8i CD uitvoering.
nu staan er al redelijk wat km’s op (260000) misschien wel meer.
nu ben ik al een beetje rond aan het kijken voor ander blokje en zat te denken aan een 2.0 gsi blok.
Is alles plug en play en waar moet ik aan denken en wat mag het ong. kosten?
En wat voor een motorcode heb ik nu en welke kan erin ? :D
23 november 2007 om 12:09 #17368797Dat kan C18NZ zijn. Staat op plaatje onder je motorkap of op je kenteken.
Motoren kan van alles in. Als je een 8V erin hebt denk het wel zo te zien moet je ook een 16V brandstofpomp in je tank monteren. De rest is hier overal op het forum te vinden, ff zoekfunctie gebruiken;)
23 november 2007 om 13:40 #17368798Origineel gepost door FoZ
nou zoals topic al zegt :)ik heb nu een astra station 1.8i CD uitvoering.
nu staan er al redelijk wat km’s op (260000) misschien wel meer.
nu ben ik al een beetje rond aan het kijken voor ander blokje en zat te denken aan een 2.0 gsi blok.
Is alles plug en play en waar moet ik aan denken en wat mag het ong. kosten?
En wat voor een motorcode heb ik nu en welke kan erin ? :D
domme vraag maar een cd… staat die d voor diesel????
of zit er een benziene moter in?
er past in princiepe alles in wat er in een astra (gsi) geleverd is
hangt er alleen van af wat je nu al hebt en dus nog moet gaan aanpassen?
als het een astra f 2 is na 1995 dan kan het volgens mij zijn dat er ook een(c18xe 16v in zit in dat geval kan het zijn dat je al een multipoint brandstof pomp hebt die voldoet bij een ombouw naar gsi moter.
zoal hier boven al staat als het een 18nz is i het een monopoint pomp (interne pomp) om deze te upgraden naar multipoint zijn 2 mogenlijkheden of een pomp van de eerste beste eco tech moter pakken (op de sloop bijvoorbeeld) en deze pas maken voor de interne brandstofpomp. of een pomp van een astra gsi!
of een complete tank plus pomp van een kadett gsi dit is een externe pomp
ik zelf heb een komplete kadett gsi gekocht die rot was voor 225 euro en heb toen alles overgezet. voordeel hiervan is je weet zeker dat je alles hebt en je kan de moter horen lopen.
als je alleen losse onderdelen wilt kopen moet je ff kijken!
ik denk dat je je huidige bak wel kan gebruiken! aangezien die ook op een big blok van opel zitvan de motersteunen ben ik niet zeker maar denk het wel! dat je daar ook de huidige van kan gebruiken
als je nog dingen zoals arico hebt of stuurbekrachteging moet je wel ff kijken of dat met multiriem gedaan is en of je nieuwe moter dat ook heeft.
je huidige assen kan je denk ik ook wel gebruiken
remmerij of je die moet aanpassen hangt dr van af wat dr nu in zit c18nz wel aanpassen c18xe zijn al betere remmen! meen ik.
correct me if i,m wrong!
groeten sebas
23 november 2007 om 13:49 #17368799Bedankt voor reacties.
CD staat dacht ik voor Luxe uitvoering, een diesel is het zeker niet :)
Motorcode = C18nz (’92)
Omdat ik denk dat er toch een keer een ander blok in moet ga ik gelijk voor een upgade naar 2.0 :)Of is het slimmer om 1.8 te blijven rijden?
Ik kon trouwens niet echt wat vinden met de “search” functie, die werkt trouwens ook heel traag :P
23 november 2007 om 14:37 #17368800er zijn ook gewoon astratjes geleverd met de motren die jij wilt.
ik zelf wou perse mijn cabrio houden omdat er amper roest op zit relatief hard is en goed in de lak staat en mooi beige leren interieur in zit
daarom van 1600 naar 2.0
maar als die van jou niet zo heel veel bizonder is dan zou ik gewoon voor de makkelijkste stap doen. een gsi kopen!
23 november 2007 om 14:41 #17368801een gsi station? help jij mij zoeken ;)
Vind de station gewoon een vette wagen en ruimte is makkelijk voor het gezinnetje :)
23 november 2007 om 15:20 #17368802Gewoon deze houden.. sloop gsi opel zoeken is wel zo makkelijk dat klopt wel..heb je alles bij elkaar..dump je daarna de carosserie weer op de sloop.
Je zegt 2.0 gsi wil je dan de 8V of 16V?
23 november 2007 om 16:29 #17368803wat is het verschil en de + en – punten bij het inbouwen?
hoeft niet gelijk super snel te gaan maar een lekkere rappe gezinsauto :D
24 november 2007 om 08:43 #17368804De ene vergt wat meer aanpassingen dan een ander.
een 2.0 16v mag best als je een beetje trekkracht wil.24 november 2007 om 13:13 #173688058v is 125 pk
16v is 150 pkals er nu een 1.8 8v in zit zou ik voor de 2.0 8v gaan.
scheelt een boel met ombouwen en de 8v blokken zijn oersterk !!!suc6 met de ombouw ;)
24 november 2007 om 22:37 #17368806ok, thnx!
eerst deze maar ff op rijden :)
wat mag een 2.0 8V kosten (rond de 160000km)24 november 2007 om 22:51 #17368807Origineel gepost door FoZ
ok, thnx!eerst deze maar ff op rijden :)
wat mag een 2.0 8V kosten (rond de 160000km)gereviseerd of niet gereviseerd ?
25 november 2007 om 07:48 #17368808Beide.
ik weet dat het nogal verschilt per blok.
maar moet gewoon een goed blokje zijn, geen flauw id wat die dingen kunnen lopen maar des te minder de km’s des te beter natuurlijk.Wil niet een fortuin uit gaan geven :angel
27 november 2007 om 15:27 #17368809Origineel gepost door astraC20XE
zou ik voor de 2.0 8v gaan.
scheelt een boel met ombouwenDat maakt niks uit kwa ombouwen, net zoveel werk.
28 november 2007 om 03:12 #17368810alleen motorblok evenveel werk….
maar bij de 16V moet je natuurlijk denken aan remmen
28 november 2007 om 04:04 #17368811Origineel gepost door astraC20XE
8v is 125 pk
16v is 150 pkals er nu een 1.8 8v in zit zou ik voor de 2.0 8v gaan.
scheelt een boel met ombouwen en de 8v blokken zijn oersterk !!!suc6 met de ombouw ;)
8v is 115 pk…..
ik persoonlijk zou voor een 8v gaan, heeft meer koppel onderin dan een 16v, een 16v komt rond de 4000 toeren….
8v is makkelijker in onderhoudt.. zijn hele sterke blokken.. mijne heeft nu ruim 260.000 gelopen en rijdt als het zonnetje… zonder revisie blaast ie gewoon elke x weer door mits natuurlijk goed warm rijden maar neem aan dat dat voor zich spreekt… geld ook voor 16v die als kwaal heeft te gaan tikken bij vaak koude start.
het is gewoon in het belang van het blok dat je hem lekker warm rijdt de 1e 10 km onder de 3000 toeren blijft (doe ik tenminste, ook als ik snelweg rij)
daarbij mocht je dis riem breken bij een 8v dan leg je er een nieuwe op en gaan (c20ne, 20ne, c18nz, c16nz) deze motoren lopen vrij.
bij 16v heb je bijna zeker altijd schade en dan heb je de boel krom.
qua verbruik.. het ligt er een beetje aan hoe je zelf rijdt.. ik heb eerst ook c18nz gereden… en nu 20ne, 90 pk tegenover 115 en je merkt gewoon degelijk verschil lekker fel onderin…qua verbruik is dit een beetje hetzelfde ik rij 1:13.528 november 2007 om 07:19 #17368812Opelkadetje : je hebt me overtuigt! :thumbup
8V it will be.
Waar moet ik nu precies naar op zoek? (vul lijst ff aan aub)
*Blok C20NE + kabelboom en computer
*Brandstofpomp (C20XE?)
*Welke bak? gewoon die op mijn C18nz zit?
*?
*?28 november 2007 om 21:00 #17368813Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door astraC20XE
zou ik voor de 2.0 8v gaan.
scheelt een boel met ombouwenDat maakt niks uit kwa ombouwen, net zoveel werk.
Bij een 16v zou je toch weer andere motorsteuenen moeten hebben?
die 1800 is het zelfde als een 2liter 8v:thumbup
1800 powerrrrrrr:jerry28 november 2007 om 22:14 #17368814als je nu een ” ik zeg ‘t ff crue “… inpandige …schakelnaaf hebt ( wellicht heb je een kat onder de auto ) dan is alles 1 op 1 over te zetten….mocht je een onder liggende naaf hebben ( eentje die dus onder de auto doorloopt dan zul je aan moeten passen …voor de rest is alles zo over te zetten.
28 november 2007 om 23:03 #17368815Waarom het schakelmechaniek aanpassen ronaldo?
1800 motor heeft toch een f16 std?
Dus die zou kunnen blijven zitten toch?
gr28 november 2007 om 23:06 #17368816Origineel gepost door stoppelflieger
Waarom het schakelmechaniek aanpassen ronaldo?
1800 motor heeft toch een f16 std?
Dus die zou kunnen blijven zitten toch?
grheb ook wel eens een std astra met een std f16 met inpandige schakelnaaf in de loods gehad …’t gaat dan om de motorsteun die ook overgezet moet worden….of kan worden …..;)
1 december 2007 om 10:06 #17368817Origineel gepost door Fearless
Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door astraC20XE
zou ik voor de 2.0 8v gaan.
scheelt een boel met ombouwenDat maakt niks uit kwa ombouwen, net zoveel werk.
Bij een 16v zou je toch weer andere motorsteuenen moeten hebben?
die 1800 is het zelfde als een 2liter 8v:thumbup
1800 powerrrrrrr:jerryNee, is gelijk.. de ophangpunten aan het blok maken niks uit.
6 december 2007 om 18:10 #17368818Heb een c ascona met een 1.8nv blok met 311.000 km op de teller en het loopt nog perfect. Heb laatst het carter eraf gehad en heb de lagers nagekeken en die zijn nog perfect. Gewoon door blijven rijden met wat je nu hebt. Je blok kan nog 50.000 km mee.
8 december 2007 om 02:13 #17368819Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door Fearless
Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door astraC20XE
zou ik voor de 2.0 8v gaan.
scheelt een boel met ombouwenDat maakt niks uit kwa ombouwen, net zoveel werk.
Bij een 16v zou je toch weer andere motorsteuenen moeten hebben?
die 1800 is het zelfde als een 2liter 8v:thumbup
1800 powerrrrrrr:jerryNee, is gelijk.. de ophangpunten aan het blok maken niks uit.
:jerry zelfs in de 18e serie heb je twee verschillende onderste steunen………………………..
12 december 2007 om 22:28 #17368820sorry ron maar dat zijn dan wel verschillen in astra kadett sferen als ik me niet vergis.
groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.