Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › 20SEH in Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2007 om 20:27 #17206263
Hallo,
Ik zit al een gehele tijd te denken aan het inbouwen van een 2 liter in mijn corsa B. Heb nu namelijk een 1.4 16v en wil eigenlijk toch wel wat meer.
Nu kan ik van een maat van me een 20SEH irmsher overnemen. Mijn vraag is nu of ik deze motor zonder problemen in mijn corsa kan plaatsen.
Ik heb namelijk verhalen gehoord dat een SEH zonder lamda werkt waardoor mijn corsa niet meer door de keuring komt i.v.m. onjuiste CO2 uitstoot?
Klopt dit? En zo jah is dit dan op een of andere manier te omzeilen?
Computer NE? Katalysator?Alvast bedankt
19 november 2007 om 20:30 #1736865220seh irmscher?????
bedoel je een gewone 20seh of heeft deze ook nog een irmscher inlaat gemonteert.. want een 20sehi is nooit geleverd standaard.verder nee kun je niet zo inbouwen.
haal je de emisie eis niet.. zelfs niet met kat. je hebt die lambda sonde nodig dus zul je een kabelboom en ecu van een c20ne moeten nemen icm met een kat..als je op het forum rondneust zul je genoeg info hebben
heb er jaren mee gereden namelijk.. en dan een c20sehi ;)Dus combinatie van een c20ne met 20seh en een irmscher inlaat icm met een 324 graden nokkenas is een corsa b.. :o;)
19 november 2007 om 20:44 #17368653Het is een 20Seh met een irmsher inlaatspruitstuk erop.
Kun je de kabelboom i.c.m. de ecu van een c20ne dan zomaar zonder problemen op een seh aansluiten? Heeft dit verder geen gevolgen voor de prestatie van de motor? Hiermee bedoel ik dan eigenlijk of de motor dan nog wel het vermogen levert wat die hoort te leveren? Of werkt de kabelboom van een ne als een soort begrenzer waardoor een seh in gaat houden?
In ieder geval al bedankt voor de snelle reactie
19 november 2007 om 20:46 #17368654tja 130 pk zul je niet hebben.. zal iets lager zijn ook door de kat.. maar komt nog steeds goed van zijn plek af..en doordat dat blok ook al op leeftijd zit…
Of je moet het blok volledig revsieren.. dan zul je weer richting de 130 pk gaan :vertag (op de krukas)
19 november 2007 om 20:52 #17368655Een volledige revesie zit er zowiezo al in. Als ik er aan begin wil ik het wel in een keer goed doen.
Maar wat zal een SEH gecombineerd met een irmscher inlaat en kabelboom + ecu van een ne ongeveer aan vermogen leveren dan? Je hebt het namelijk over ietsjes lager, praten we dan over 10 pk verlies o.i.d.?
en wat levert de irmscher inlaat eigenlijk aan extra pk’s?
19 november 2007 om 21:16 #17368656irmscher inlaat levert met een standaard nokkenas en verder orginele motor naar mijn idee niet zo heel veel extra.. hooguit 2-3 pk ofoz.. je zult wel je gehele schutbord weg moeten zagen anders past het trouwens niet..
Want de inlaat is ong 4 cm langer en past dus niet fatsoenlijk in een corsa b..
Uitspraken over vermogen vind ik gevaarlijk.. Denk als je je motor netjes reviseerd dat je toch wel rond de 125 pk moet uit kunnen komen icm met die inlaat een ne ecu en een katalysator..23 november 2007 om 07:24 #17368657Het wegzagen van het gehele schutbord klinkt mij minder leuk in de oren. Kun je dit zomaar weghalen? Heeft dit verder geen gevolgen voor de stevigheid van de auto?
Is dit met een standaard inlaat ook nog steeds noodzakelijk? Anders kan ik er eventueel voor kiezen om de irmscher inlaat te vervangen door een standaard, zodat ik mijn schutbord wel kan laten zitten.
Ik heb gister trouwens nog even nagevraagd maar dr blijkt ook al een snelle nokkenas in te liggen, ze weten alleen niet hoeveel graden die is. Maar ik denk dat ik daar dit weekend wel achter kom.
Corsaboy ik zag dat jij met een zeer extreme nokkenas rond rijd (324 graden) waarbij de auto eigenlijk niet meer geschikt is voor dagelijks gebruik.
Wat is ongeveer het maximaal aantal graden qua nokkenas wat je kunt monteren waarbij de auto nog wel geschikt is voor dagelijks (confortabel) gebruik?23 november 2007 om 09:40 #17368658292 is nog wel te doen maar wordt al aardig bokkig.
sw hier van het forum rijdt met ik meende een 272 graden, das een hele leuke stok voor daily.schutbord, het is eigenlijk het stukje dekplaat voor je ruitenwissermotor enzo, dit maakt niks uit voor de stevigheid, zou er zowiezo een vorm uithalen en geen recht toe recht aan flex/knip werkstuk van maken.
snelle nokkenas ben je zo achter, klepdeksel eraf en kijken of er GM in staat, staat dat erin issie orgineel en bedoelen ze waarschijnlijk dat de seh nok standaard een iets andere duratie heeft, het nummer wat erop staat kunnen we hier wel natrekken om te kijken wat het echt is.
en tsja je blijft met die co/4gas meting zitten
groeten
23 november 2007 om 12:45 #17368659Ik had gewoon een 16V erin gelegd ipv een 8V als ik jou was.
23 november 2007 om 13:24 #17368660Origineel gepost door seh power
292 is nog wel te doen maar wordt al aardig bokkig.
sw hier van het forum rijdt met ik meende een 272 graden, das een hele leuke stok voor daily.schutbord, het is eigenlijk het stukje dekplaat voor je ruitenwissermotor enzo, dit maakt niks uit voor de stevigheid, zou er zowiezo een vorm uithalen en geen recht toe recht aan flex/knip werkstuk van maken.
snelle nokkenas ben je zo achter, klepdeksel eraf en kijken of er GM in staat, staat dat erin issie orgineel en bedoelen ze waarschijnlijk dat de seh nok standaard een iets andere duratie heeft, het nummer wat erop staat kunnen we hier wel natrekken om te kijken wat het echt is.
en tsja je blijft met die co/4gas meting zitten
groeten
sw rijd met 292 graden stok :)
M-tech verkoopt die 272 graden nokkenas. die dr ook zo in kan zonder aanpassing van klepstoters./klepveren enz.
ps ik hem meshien wel belang bij je irmscher inlaat!~
groeten sebas
23 november 2007 om 17:53 #17368661Origineel gepost door seh power
292 is nog wel te doen maar wordt al aardig bokkig.
sw hier van het forum rijdt met ik meende een 272 graden, das een hele leuke stok voor daily.ik rij met 292gr hoor! maar vind het niet echt aan te raden voor daily
stationair moet je er bij blijven anders wil ie nog wel is uitvallen.
heb hem nu op 1100/1200rpm stationair staan zodat ik er nog bij vandaan kan lopen zonder dat ie half uitvalt :Pmaargoed ik heb de corsa voor daily/sprint/circuit dus beetje comfort inleveren dan maar :D boeit mij niet zoveel, als ik boven de 3000toeren kom gaat ie als een gekke door tot de begrenzer, en dat geeft iedere keer weer een kick!
23 november 2007 om 22:38 #17368662he ik meende toch echt dat het een 272was.
maar dan nog ik vind die 292 niet vreselijk hoor kwa gedrag.
een bbg gendt houd je vervelende kop is een keer, met je 16v geleuter, als hij 16v wou vroeg ie dat wel.
groeten
23 november 2007 om 22:58 #17368663Origineel gepost door seh power
maar dan nog ik vind die 292 niet vreselijk hoor kwa gedrag.
nee zolang je loopt te trappen niet nee :P
door de stad rijden laag toerig in zn 2 lukt bijna niet……
maar ach…:)
24 november 2007 om 07:53 #17368664Originally posted by bbg_gendt
Ik had gewoon een 16V erin gelegd ipv een 8V als ik jou was.onderbouw dat nou eens dan.. Waarom.
Een gekietelde 8v rijd super. En mijn 8v was sneller als een 16v en was ook nog eens goedkoper qua aanschaf en onderhoud.. Dus niet meteen schreeuwen om 16v’sMet de orginele inlaat hoef je niets aan het schutbord te doen. Die kun je dan laten zitten. En met die 324 graden nokkenas reed ik ook wel gewoon op de weg hoor. Ging perfect.. Af en toe bij de stoplichten ging ie mopperen maar dat went wel..
24 november 2007 om 15:31 #17368665Ik heb zojuist de kleppendeksel eraf gehaald om te kijken wat voor een nokkenas er nu precies in ligt.
Alles wat op de nokkenas staat geschreven heb ik genoteerd en is als volgt:
-GWC EP92 of CWC EP92
-F14
-C1Mijn vraag aan jullie is nu wat voor een soort nokkenas dit precies is.
Daarnaast heb ik nog een vraagje. Wat betekenen de coderingen FP, FH, FF, en GG op de ecu?
Alvast bedankt
25 november 2007 om 10:53 #17368666Zoals al vaker gezegd, gaat het niet alleen om het aantal graden. Ik rij zelf met een SEH (iets gevlakt), C20NE (Motronic 1.5.2) inspuiting, Irmscher inlaat en een Lexmaul groep A uitlaat incl spruitstuk. Nokkenas is de 298 graden uit de D-GTE. Er komt nog een keer een andere chip in, maar op dit moment kan ik niet zeggen dat ie slecht loopt. Ik ben wel nog aan het inrijden, omdat ik het blok compleet opnieuw opgebouwd heb, dus nu nog een beetje voorzichtig :cry. Stationair loopt ie vrijwel normaal, dat doet ie ook tot zo’n 2500 rpm, daarna komt er een heel lekkere roffel in en het schijnt (ik ben er nog niet geweest) dat deze combi boven de 4000 rpm (nokkenas/inlaat/uitlaat) als een beest tekeer gaat. Ik ben benieuwd wat ik ervan kan zeggen als het blok goed los is. O ja, wel moet ik even erbij zeggen dat ik zondet kat rij, maar wel met een origineel luchtfilter. Dit alles in een Kadett D (dus met emissie-eisen wordt niet zo nauw gekeken).
Groeten,
Mischa25 november 2007 om 13:21 #17368667Origineel gepost door corsaboy
Originally posted by bbg_gendt
Ik had gewoon een 16V erin gelegd ipv een 8V als ik jou was.En mijn 8v was sneller als een 16v en was ook nog eens goedkoper qua aanschaf en onderhoud..
Aangepast jah. Maar zo kan iedereen wel beginnen
25 november 2007 om 13:29 #17368668Dat schutbord, daar waar je accu achterstaat heb ik zelf ook helemaal weggehaald bij de Corsa B.
Je moet alleen het koelvloeistof tankje anders monteren, en het tankje voor remvloeistof rechtstreeks op rempomp.
IK weet alleen nog niet hoe het uitkomt met de ruitenwisser motor.Ik heb hem weggehaald omdat er een nieuwstukin gelast moest worden (was al een stuk uitgehaad voor een 2 liter), nu heb ik het dus helemaal weggehaald, afgelast en in de plamuur gezet. Zo heb ik straks genoeg ruimt voor de motorcarbu’s
25 november 2007 om 21:59 #17368669Origineel gepost door bbg_gendt
Origineel gepost door corsaboy
Originally posted by bbg_gendt
Ik had gewoon een 16V erin gelegd ipv een 8V als ik jou was.En mijn 8v was sneller als een 16v en was ook nog eens goedkoper qua aanschaf en onderhoud..
Aangepast jah. Maar zo kan iedereen wel beginnen
ja maarja jij perste toch ook weet ik het hoeveel pk uit een 16v met msd stickers?
feit is gewoon dat de 8v hufterproof is en de 16v wat fragieler.
feit is ook dat het koppel van een 8v eerder en leuker ingrijpt als dat van een 16v en dat het eerder hoger ligt op een lager toerental.
tsja en iedereen heeft een voorkeur voor een bepaalde motor, ik hoef geen atmo 4 cilinder meer maar iedereen die wel atmo 4cilinder wil rijden krijgt als hij dat vraagt netjes antwoord op hoe en wat diegene vraagt en dan ga ik ook niet lopen blaten joh als ik jou was smeet ik er een 6cilinder in en het liefst een v6.
groeten
25 november 2007 om 22:16 #17368670Origineel gepost door seh power
feit is ook dat het koppel van een 8v eerder en leuker ingrijpt als dat van een 16v en dat het eerder hoger ligt op een lager toerental.Het is alleen jammer dat het maar relatief kort duurt voordat het koppel van de 16v hoger is als dat van de 8v. Ze kruisen namelijk vrij vroeg in de kromme.
Ik ben overigens zeer tevreden met mijn 8v, alleen al vanwege de sound die veel mooier is als die van een 16V. In combinatie met de Irmscher inlaat komt er ook nog eens een mooie roffel bij.
Mischa
25 november 2007 om 22:22 #17368671dat bedoel ik met voorkeur voor iets hebben.
zo kan ik de vergelijking leggen met mijn auto`s de een is 12v de ander 24v, ik vind nogaltijd het koppel van de 12v lekker rauw erin beuken terwijl de 24v het heel smooth uitsmeerd maarja als die erin komt is het helemaal feest, maar das ook te wijten aan de rest van het blokkie.
groeten
26 november 2007 om 07:59 #17368672Jongens blijkbaar heeft iedereen zijn eigen redenen om voor een 8v of een 16v te kiezen. Ik denk dan ook dat we hier lang over door kunnen praten.
Maar even terugkomend op mijn vraag. Kan iemand mij hiermee verder helpen?Origineel gepost door ecotech
Ik heb zojuist de kleppendeksel eraf gehaald om te kijken wat voor een nokkenas er nu precies in ligt.Alles wat op de nokkenas staat geschreven heb ik genoteerd en is als volgt:
-GWC EP92 of CWC EP92
-F14
-C1Mijn vraag aan jullie is nu wat voor een soort nokkenas dit precies is.
Daarnaast heb ik nog een vraagje. Wat betekenen de coderingen FP, FH, FF, en GG op de ecu?
Alvast bedankt
26 november 2007 om 08:06 #17368673maak eens wat leuke foto’s zou ik zeggen ;)
26 november 2007 om 10:17 #17368674kwam op een poolsachtig forum uit waarop niet veel duidelijkheid verkregen kon worden, het is een standaard as of een 395graden tenminste daar ging het verhaaltje over.
maar anders moet iemand met een standaard nok ffe snel kijken wat die erop heeft staan, zijn de codes vrijwel gelijk issie standaard.
groeten
26 november 2007 om 12:07 #17368675Er stond in ieder geval geen GM op, dus het lijkt mij niet de orginele. Zou het dan om een imitatie nokkenas kunnen gaan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.