Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2004 om 16:02 #17206120
Nu ik en m’n broer bezig zijn met de ombouw om er een 2.0 16V erin te lepelen, zonder M-tech kit, plaats ik ff dit topic.
Misschien dat 1.4XE hem dan ff wil toppen, want mijn bedoeling is om alle info wat men wil vragen, hierin te vragen.
Zo houden we het tenminste goed overzichtelijk.Goed dan, ik zat dus laatst met Max op msn.
En kreeg een tekening, voor het inkorten van de dikke aandrijfassen (2.0 aandrijfassen).Nu heb ik deze tekening ff uit laten tekenen in Autocad.
Maar is dit nu goed?
(Wie weet dat andere mensen er ook wat aan hebben?)(sorry voor de grootte, maar het is ter verduideling)
De schuine kanten (van de schets) heb ik niet meegerekend, maar als er langsheen wordt gelast, wil ik dit nog iets nabewerken, zodat het een schuine lijn, richting de aandrijfas wordt.
Dus voor de mensen die ook vragen hebben, omtrend de ombouw naar c20xe in een Corsa A, vraag ze dan hier.
22 december 2004 om 16:09 #17300375stelt niet tveel voor dit die assen soortgelijke assen maken we dagelijks op het werk van rvs tot alu koperenzv
22 december 2004 om 16:13 #17300376FF ter verduideling, dit zijn bussen die je over de Assen heen monteerd.
Zogenaamd inkorten.
Dus dit zijn geen assen, maar bussen die erover heen komen. :vertag22 december 2004 om 16:46 #17300377sorry erwin bedoelde ik ook maar die bussen zijn simpel om ff te draaien ,
p.s zet je er niet bij welk materiaal je gebruikt zal wel makkelijk zijn voor de gene die ze wil maken
22 december 2004 om 16:51 #17300378Als er gelast moet worden aan die dingen, lijkt het me nogal logisch welk materiaal je gaat gebruiken.
:D:P
En nee, het is geen Alu. :afro
22 december 2004 om 16:52 #17300379er zijn hier van die studentjes die weten dat geen eens dus vandaar
ik het 10 jaar ervaring met alle soorten materaail .
Ik zeg het maar voor de gene die dat niet weet.22 december 2004 om 16:54 #17300380ik noem maar een voorbeeld automaten materiaaal met of zonder lood nauw ik denk niet dat ze weten.
voor een 2.0l zal maar goed materiaal gebruiken en gene pissbakkenstaal22 december 2004 om 16:56 #17300381Das waar Raymond. ;)
Maar je aandrijfas is van staal, dus maak ook een bus van staal.Als je de bus wilt monteren, doe dit b.v. met een gasbrander, en maak de bus (monteren in de bankschroef) warm, de as aftekenen op de lengte, en daarna de as in de bus steken.
Als het begin er maar in zit, rest ervan kan je met de pers doen.Zo goed Nijverdal? :P
22 december 2004 om 16:57 #17300382oke beter maak mij niks uit ik snap je wel maar miscchien sommig niet vandaar
22 december 2004 om 17:00 #17300383We komen er wel. :thumbup
22 december 2004 om 17:37 #17300384Originally posted by GSi Twente
Das waar Raymond. ;)
Maar je aandrijfas is van staal, dus maak ook een bus van staal.Als je de bus wilt monteren, doe dit b.v. met een gasbrander, en maak de bus (monteren in de bankschroef) warm, de as aftekenen op de lengte, en daarna de as in de bus steken.
Als het begin er maar in zit, rest ervan kan je met de pers doen.Zo goed Nijverdal? :P
leg je assen een nachtje in de vriezer dan krimpen ze ook nog wat.
Zorg dat je bij de gelaste delen een mooie ronde overgang hebt van dik naar dun. Bij een scherpe overgang kunnen je assen sneller breken door kerfwerking bij het dunne deel. Door het lassen wordt het materiaal naast de las al iets zwakker dus als je de overgang dan ook nog extra scherp maakt vergroot je het risico alleen maar.
Cheers :afro:P:afro
22 december 2004 om 19:32 #17300385Welke veerpootbrug heb ik trouwens nodig als er een 2.0 16V ingaat?
Die van een normale GSi, of was het die van een 1.3 GT?
Weet het niet zeker meer. :hmmz22 december 2004 om 23:30 #173003861.3 GT maar dan alleen in combinatie met een SFI vervanger.
GSI past helemaal niet.
Mtech heeft er 1 speciaal voor de C20XE.
Met een beetje creatieviteit kan je er zelf ook een maken.
Cheers:afro:P:afro
23 december 2004 om 17:00 #17300387En dan straks gaan lopen zeiken dat de assen breken :P
Niet gewoon de assen van m tech bestellen weet je zeker dat het goed blijft :D
En de veerpoot brug moet je zelf maken!
Of bij m tech halen :)
Gr.kerni23 december 2004 om 17:02 #17300388Originally posted by KERNI
En dan straks gaan lopen zeiken dat de assen breken :P
Niet gewoon de assen van m tech bestellen weet je zeker dat het goed blijft :D
Gr.kernisorry kerni maar dit ben ik niet met je eens. En max denk ik ook niet.
Ken er trouwens nog wel meer die het er niet mee eens zijn maar goed :(23 december 2004 om 17:07 #17300389Als me de assen zouden breken (wat ik hoogstwaarschijnlijk echt niet verwacht).
Dan weet ik tenminste dat het aan de eigen constructie ligt.Maar ik heb nu al een paar lui gesproken die ze dezelfde manier hebben ingekort.
Dus ik verwacht geen trammelant! :D
Enne, SFI vervanger komt erop, dus dan een GT veerpootbrug aanschaffen. :thumbup
23 december 2004 om 17:13 #17300390goed topic:thumbup
eneh die veerpoot brug he, waarom een bats geld uitgeven als je het zelf ook kan doen?
naja ik heb een hele lieve broer die in de rvs werkt :angel
mooi gepolijstking:
ps. ik ga de assen ook zo inkorten;)
23 december 2004 om 17:14 #17300391Voor ongeveer 50 euro ex, valt het wel mee.
En deze kun je nog mee pieluh. :P23 december 2004 om 17:19 #17300392ooh haha jah 50 euro valt nog wel mee….
maar k heb toch liever een gepolijste/WEL verstelbare:agent23 december 2004 om 22:29 #17300393ik heb ook zo´n GT stang en doet al jaren zijn werk!!
ik heb ook geen assen van mtech en ik er nog nooit 1 gebroken of verhoerd. ook niet met sprinten op slicks of 10 rondjes Zandvoort
23 december 2004 om 22:39 #17300394Originally posted by KERNI
En dan straks gaan lopen zeiken dat de assen breken :P
Niet gewoon de assen van m tech bestellen weet je zeker dat het goed blijft :D
En de veerpoot brug moet je zelf maken!
Of bij m tech halen :)
Gr.kerniBij mij zijn M-tech assen helaas al een keer kapot gegaan. Dus dat wil niet garanderen dat het goed blijft, is uiteindelijk wel opgelost.
Cheers :afro:P:afro
24 december 2004 om 21:32 #17300395gewoon deassen bestellen weet je zeker dat het goed isen heb je garantie en kan je niks verder kapot gaan oja en de veerpootbrug past zeker want die zit er bij mij ook op ole
op sommig e ding en moet je niet zuinig zijn en datr lassen is niet altijd goed blijt een zwak punt
maar Enter je moe thet zelf weten is jou crosssa24 december 2004 om 21:41 #17300396die assen zijn er niet voor jan lul
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en met veel vermogen met gelaste assen nauw succes met die bussen blijft een zeer zwak punt25 december 2004 om 12:57 #17300397de mathijssen assen zijn ook gewoon gelast en ik 2 vrienden mit 2.0 8kleppers die al 3 assen hebben gebroken samen,dit zijn dus de assen mit kadett bak homokineet en corsa wielzijde, het probleem is dus ook bij mathijsen dat langs de las het materiaal warm wordt en bij afkoele hard wordt en de assen breken allemaal op hetzelde punt net langs! de verdikking in het midden van de as, mathijssen laat er volgens mij ook gewoon een bus omheen lassen en draaidt daarna het geheel af, ik weet niet of de 16 klepper assen beter zijn, het beste is dus niet lassen, maar de assen schuin doormidden zagen en dan een bus er omheen perssen en mischien ligt vastprikken. dus met de verstek zaak aan je as , ps hoe krijg ik fototje van mijn corsa langs me reply
fonzz
25 december 2004 om 13:01 #17300398ps ik ken iemand die de assen bij een motoren revisie bedrijf heeft laten in korten en de naven enzo heeft laten afdraaien voor kadett homokineete en men dat de kosten 175 euro waren en dan de motorsteunen volgens de website van corsa-novatuning gemaakt kost ook gen 10 euro en dan ben je toch goedkoper uit dan mathijssen en je hebt toch meer zelf gedaan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.