@Mightnight black en Opeltje17, De garage denkt niet dat het de klepseals zijn omdat de bougies normaal zijn. Dus niet onder de zwarte rotzooi.
@Corsa_GSi, Ze hebben inderdaad een compressie test gedaan en die was dik in orde namelijk op alle 4 de cilinders gelijk 12bar. Na de compressie test hebben ze Forte oil Fortifier flesje toegevoegd
aan de olie was een flesje van 400ML. Dit hebben ze gedaan omdat ze ook vermoeden dat het de olieschraapveren zijn. Met deze Forte oil Fortifier hebben ze zelf goede ervaringen mee
bij andere auto's. Helaas heeft het bij mijn blok niks uitgemaakt. Ik weet het ook echt niet meer. De auto rijdt geweldig. (heerlijk soepel met flink vermogen) Alleen mijn
uitlaat is van de binnenkant helemaal zwart en het olie verbruik is om te huilen. :shock:
Heb ook van internet allerlei testjes uitgevoerd;
Gewoon even een paar trucjes:
Zorg ervoor dat je motor op bedrijfstemperatuur is (rij een lekker blokje om).
Laat hem stationair draaien. Draai de olievuldop los en laat hem op het gat liggen.
Begint hij te stuiteren dan wijst dat op compressie lekkage naar het oliecarter. (Olie dop bleef netjes liggen).
Blijft hij stil liggen, til dan de oliedop op:Als er veel damp te zien is dan wijst dat op onvoldoende carterluchtafvoer,
is er weinig damp te zien dan wijst het op een probleempje met je klepsteelrubbers. (Helemaal niks te zien).
Dop weer plaatsen. Laat iemand gas geven en kijk of er blauwe rook uit de uitlaat komt (wijst op zuigerveren). (komt een lichtzwart wolkje uit).
Zet je motor uit en start hem weer na ongeveer 5 minuten, als er dan blauwe rook uit de uitlaat komt wijst dat op lekke klepsteel rubbers. (komt geen blauwe rook uit).