Ik zit met het zelfde probleem.
Ik heb van de week met mijn tankdop los gereden, toen bleef de benzine naald wel stabiel.
Alleen was het in de auto niet te harden vanwege de benzine lucht.
Tankdop tijdens de rit weer dicht gedraaid, met als resultaat benzine lucht weg uit de auto en wederom een zenuwachtige benzine naald.
Met als gevolg dat de benzine naald eergisteren op de helft stond, en het vrouwtje met een lege tank langs de weg.
Net na het starten bleef de benzine naald op reserve staan, maar na een aantal seconden schoot deze door naar de helft, dus vrouw is gewoon gaan rijden.
Maar helaas na 10Km stond ze stil.
Vandaag bijna 300Km gereden en de naald geeft nu aan dat er nog 1 kwart tank benzine in zit.
Na dat de auto een uurtje stil heeft gestaan geeft de benzine naald dat de tank nog 3 kwart vol zit.
Na 5 minuten rijden staat hij weer op 1 kwart.
De tankontluchtingsklep onder de motorkap tik er lekker op los, dus denk ik dat ik er vanuit kan gaan dat deze werkt.
Nu heb ik pas ergens gelezen dat het mogelijk het koolstoffilter zou kunnen zijn.
Deze zou verzadigd zijn en moet dan vervangen worden.
Is dit te testen door het koolstoffilter te verwijderen, of kan ik de uitgaande kant van de tankontluchtingsklep tijdelijk even los te maken zonder enige gevolgen.
Ik zal Zondag eens kijken of de slangen aan de vul slang niet verstopt zitten.
Maar ik weet wel dat het een vervelend probleem is.
Hopelijk is er iemand met een gouden tip.