De verkopers zijn opgeleid om je op allerlei manieren tevreden te stellen met hun antwoorden.... Dikwijls klopt hun uitleg ook niet. Een voorbeeld...mijn dodehoeklampen gedragen zich als een discobar. Dikwijls tegelijk oplichten of dikwijls apart. Nooit iets in de dodehoek te zien. Dat brengt dikwijls gevaarlijke situaties met zich mee. Je gaat dan wel eens remmen wanneer je wil indraaien, maar er is niks.... Niet fijn voor de achterligger wanneer deze bijna in uw wagen rijdt doordat je remt om iets wat er niet is... Antwoord wat ik kreeg..... dat is normaal want er wordt ook gereageerd op palen of bomen ....???? iedere gezonde mens weet dat dit niet klopt. Toch maar eens het handboek er bij genomen en..... inderdaad.... het systeem reageert niet op palen of bomen. met een kluitje in het riet sturen of zoiets..... Wanneer het systeem op palen,.... zou reageren dan zouden die lampjes constant oplichten of zelfs blijven branden want het staat vol met palen langs de wegen. Mijn dealer deed zijn best maar weet zelf geen raad meer, kreeg geen steun van OPEL (PSA) en daar sta je dan. Met een 35000 euro mooie maar niet functionerende vierwieler. De dealer zegt dat OPEL moet tussenkomen want zij produceerden de wagen, waar ik volledig mee akkoord ga. Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen. April 2022 naar de rechtbank (waarschijnlijk niet de laatste keer).
Mijn lijst met mankementen staat hier ergens onder een topic vermeld, Floki. En nee,geen fantasie maar werkelijkheid. Er komen er regelmatig nog bij dus is ze niet up-to-date. Zoals de zetel die tijdens het rijden gaat veranderen van positie.... Nee, ik vind dat niet normaal. Als je wagen tijdens het rijden uitvalt (motor stil) en in stuurslot gaat ; nee dat vind ik niet normaal (probleem gekend bij de dealer want een technieker van hen reed met een bedrijfswagen grandland die hetzelfde probleem had en die wagen werd direct uit het verkeer gehaald. Ze vonden de oorzaak niet..., maar een particulier moet er mee blijven rijden want OPEL doet moeilijk....
Wat met verlichting die in het pikdonker plots uitvalt ? Heel aangenaam om rijden.. enz enz
Voor mijn laatste onderhoud liet ik de gerechtsexpert de computer uitlezen daar er anders wel foutmelding kan verdwijnen tijdens het onderhoud. je snapt wel wat ik bedoel vermoed ik. Dat ze dus tijdens het onderhoud alle foutmeldingen wissen. Nadat de wagen stil viel uit zichzelf en in stuurslot ging moest deze net die dag in de garage binnen. Ik was hem 2 maand kwijt. Wanneer achter het uitlezen van de fouten gevraagd werd en wat er juist gebeurd was kreeg je als antwoord dat ze niet bijhouden wat de uitgelezen fouten betreft.... ??? Het ging nochtans om een enorme probleemwagen... als je dan de gegevens niet bijhoudt is er toch iets niet pluis. En het was steeds de master technieker die zich over de wagen ontfermde, niemand anders.
Videobeelden ?? Heeeel erg veel.
Vervangen van electronica ? Heel erg veel. Allerlei zaken werden reeds vervangen maar problemen blijven duren. Maar oplossen is blijkbaar andere koek. zoals ik reeds zei : deze wagen is een prachtig studie object en degene die dit opgelost krijgt verdient een serieuze prijs (niet van mij, maar van PSA) en moeten ze dringend aanwerven.