Sinds gisteren weer een jaar apk erop.
En met het lassen:
Heb veel op internet gekeken naar technieken en voorbeelden, heb een boek over mig/mag lassen en dan aan de slag want je leert het door te doen. Begin deze week ook een automatisch dimmende lashelm gehaald en dat werkt ideaal. Veel makkelijker dan met een hand de laskap vasthouden.
Heb een plaat staal van 1.2mm dikte en daar knip ik telkens stukken af om aan elkaar te lassen. En vierkante pijpen en dat stukken haaks op elkaar lassen. Dus geen kadett van de sloop om te oefenen...heb daar nu de ruimte niet echt voor.
Maar voor mijn gevoel maak ik vorderingen. In het begint was het echt "Kwalitatief Uitermate Teleurstellend". lang zoeken naar de juiste instellingen en snelheid. ben ook niet echt iemand die een vaste hand heeft dus ging ook alle kanten op.
Plaatjes aan elkaar gemaakt en dan nog lassen op de plaatjes zelf. Maar ze liggen er meer op dan in.
Maar om plaatwerk aan elkaar te lassen kan je niet lange stukken lassen door de warmte die onstaat in het plaatwerk, dus telkens van die puntjes lassen, ruimte tussen de 2 plaatjes is ongeveer 1 mm:
Bovenkant:
Onderkant:
Het middelste stuk is het beste gegaan. Maar of het geweldig is? Dus als iemand tips kan geven...graag.