@McLambo wrote:Vandaag toen ik een plekje aan het maken was voor de oliekoeler vroeg ik mij af wat voor een effect een oliekoeler heeft op de oliedruk...
Het lijkt mij het beste om staalomvlochten leidingen naar de oliekoeler te plaatsen, zodat de druk niet te lijden heeft onder het uitzetten van de slangen.
Verder heb ik een oliekoeler met iets grotere aansluitingen dan de meeste: 5/8; Hierdoor kan er ook een iets dikkere slang op, ik denk 2x 75cm; zal dit een uitwerking hebben op de oliedruk?
De hoeveelheid motorolie die in het blok moet zal waarschijnlijk ook moeten worden aangevuld, omdat er olie in het koelcircuit verdwijnt.
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat de koeler ook vol met olie stroomt als er een sandwichplate met thermostaat tussen zit? Eerst de oliekoeler + leidingen vullen met olie?
Heel simpel. Gewoon alles monteren.
Je hoeft niet alles vol te gooien met olie, als je de auto start pompt ie namelijk alles al rond.
Ik dach zelf dat de thermostaat het wel dicht hield, dus ik liet de slangen er af en wou de auto verzetten.
Kon m zo sporen... :jerry