[rquote=1887307&tid=144146&author=rpjverhoev]1# als je het interieur kacheltje aanzet op stand heet, wordt deze dan net zo snel heet als de meter doet vermoeden?
2# voel eens aan de dikke slang van het blok naar bovenkant radiateur, is deze koud, warm of heet? knijp er eens in, voel je water of lucht?[/rquote]
[rquote=1887307&tid=144146&author=ikdenman]nee de kachel is niet zo snel warm als dat de meter aan geeft ! ik heb een nieuwe temp sensor gemonteerd en ik heb een nieuwe thermostaat besteld . ik heb de oude eruit gehaald wand ik heb de bovenste slang gevoeld en die is lauw/warm ! ik ga zo even een pannetjeop het vuur zetten hahahaha ff de oude thermostaat checken .[/rquote]
De temperatuur die de kachel aangeeft is de actuele temperatuur van de motor, als je thermostaat vast zit in de gesloten positie zal de motor erg snel op tempatuur zijn en zelfs overkoken, als de thermostaat vast zit in de open positie zal de motor erg lang de tijd nodig hebben om op bedrijfs temperatuur te komen
Wat verder invloed heeft op de kachel temperatuur is de vulling van koelvloeistof, zit er teveel lucht in het systeem dan kan de warmte niet naar de kachel(en dus ook thermostaat) afgevoerd worden en zal de motor erg snel warm worden en de kachel koud blijven.