@wrc1 wrote:Opel kan er toch tenminste voorzorgen dat je het kan desactiveren voor die landen. TomTom heeft toch ook in Frankrijk een waarschuwing als je in een zone komt waar ze flitsen !! Ik rij ong 20000 km per jaar met de auto. Rij amper 3000 km hiervan in het buitenland (vakantie) en omdat in het buitenland het niet mag hoeft het daarvoor in eigen land ook niet :hmmz
Rare redenering van Opel !! Als ik de lijn doortrek mag mijn auto ook niet rapper kunnen rijden dan 120/u want hier mag het ook niet rapper.
Sorry, maar de Duitse, Zwitserse en zelfs Franse wetgeving zouden dit niet toelaten. Zie:
http://www.exellent.be/nieuws/ik-ga-op-ski-vakantie-mag-ik-mijn-tomtom-of-coyote-meenemen" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je de Duitse wetgeving dus letterlijk neemt zou je niet alleen niet sneller mogen rijden dan 120 km/u, maar zou je wagen óók niet sneller mogen kunnen rijden.
Het probleem stelt zich overigens niet alleen bij Opel maar ook bij andere Duitse automerken.
In recente Audi's, BMW's en Mercedessen heb je dezelfde beperking.
Dit heb ik nagekeken bij de auto van mijn zoon, een recente Audi A6 Quatro met een originele navigatie, en daar kan je eveneens geen flitspaal informatie in opnemen.
TomTom zou voor Frankrijk een andere software versie uitgebracht hebben waar de wetgeving omzeild wordt door geen flitspaal info meer te vermelden maar melding te maken van 'Gevarenzones'.
Misschien moet ik dan toch maar proberen mij te houden aan de snelheidsbeperkingen ;-)