Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ik denk dat de 4 bak met elekrtische overdrive makkelijker te vinden zijn, en in de loop van volgendjaar meschien nog wel makkelijker van wege de belasting wijziging :???:
overdrive van de bak is wel het meest toegepast om de toeren omlaag te brengen, een andere achteras overbrenging zoals 3,14 op 1 is moeilijk te vinden.
Ik heb op het forum ook iets gelezen over een 4 bak met elektronische overdrive...
het klinkt alsof dit nog moeilijker te vinden is, of zijn deze nog wel te verkrijgen?
Ja een 240 heb ik klaar staan voor mn 6 cilinder in de sedan. voor 100 euro op de sloop, nette prijs dacht ik, als je de hoofdprijzen op mp zo ziet.
maar mn station loopt nog met een 3gang automaat. ooit wil ik daar wat anders achter hangen. Om iig wat minder toeren te maken op de snelweg. Maar dan het liefst dus met zo min mogelijk extra werk.
ik heb zelf ook in 2 strijd gestaan door de 4 bak te wisselen met een overdrive bak
de bak had ik al voor een erg nette prijs aangeschaft 110,- met hendel voor de stuurkolom en kabelboom
maar ik wil graag mijn commodore origineel houden van binnen
makkelijkste was de tunnel te verbouwen maar dat wil ik dus niet
schakel mechaniek op de bak zelf in korten gaat makkelijker
met de stangen van een gewone 4bak
verschil tussen de 2 bakken is +/- 16cm
maar dan komt alles wel erg hoog te zitten vind ik ( boven het overdrive gedeelte)
verder is het de tussenas inkorten en een teller kabel van een automaat monteren
rede dat ik mijn plannen niet heb door gezet zijn:
-rijd zelf erg weinig op de snel weg dus extra versnelling vond ik zelf niet echt nodig
-de overdrive bakken zijn niet zo heel erg sterk had ik mij laten vertellen
de overdrive is enkel bedoeld om het toerental naar beneden te krijgen
gebruik je hem als trekversnelling is hij dus zo stuk
-het elektrische motortje (lijkt op een kleine start motor) waar de overdrive mee word ingeschakeld zijn ook erg gevoelig en schaars ( nieuw 200,-) maar daar kan binnenkort zoals Haico zegt op de 2e hans markt wel verandering in komen
achter welk type Volvo ze gemonteerd werden weet ik ook niet
Is een Commodore A geschikt voor LPG, en heeft dit evt nog aanpassingen nodig? En hoe of wat met inbouw? Kosten, bedrijf laten inbouwen of is er een lid die dit wil verzorgen evt?