Zo, weer een lange dag achter de rug en van top tot teen onder de teer en vuile bende van het schoonmaken van de bodem. Heb besloten om nooit meer een auto te kopen als er bitumen onder is gespoten!!! :swear Wat een troep is dat toch!!
En natuurlijk onderweg nog weer meer roest tegen gekomen...
Veerschotels achter leken nog wel in aardige toestand, tot ik zag dat het gaatje in het midden wel wat aangetast er uit zag... En toen ik eens met een schroevendraaier ging steken leek het nog mee te vallen, tot ik er met een hamertje op ging slaan. Die ging er op een plek zo doorheen. En het was niet nodig om te boren om hem los te krijgen....
Dus maar weer meer lassen, deze ga ik zelf maken en dan wel met een andere constructie die naar de wielkast betere afwatering heeft. Die originele hebben daar een rand waar water en vuil erg makkelijk er onder kruipt..
Dan een mooie voor/na foto:
Normaal ben ik niet zo van de plaatjes metaal er op bakken, maar de wielkast randen zijn nog net iets te strak om ze er zo maar af te slijpen, dus dat komt wellicht bij de volgende restauratie wel weer over een aantal jaartjes... Als het er nog van komt, want wat is dat een pleuris werk, en tijd en geld rovend!!
En nog meer gaatjes:
En dan de bodem reiniging, al een aardig eind op weg...
En nu we dan toch bezig zijn komen er nog wat groep A verstevigingen op. Onder andere de beugels voor de achter as worden van zgn. gussets voorzien á la groep A