Ik ben persoonlijk betrokken geweest bij de organisatie van de vrijdagavond meetings op de junokade .
Als ik terugdenk aan hoe vaak ik op het politieburo heb gezeten om afspraken te maken dan proef ik gewoon de vele liters koffie weer , zolang en vaak hebben we daar gezeten .
We hadden destijds hele duidelijke afspraken en er werd niet geraced , wie het wel in zijn hoofd haalde kreeg mij voor de auto te staan , en ja dat was in de tijd dat ik daar nog gek genoeg voor was , en er werd dan ook nooit geraced .
zo hebben we een 2 jaar gedraaid en toen begon de ellende , de scooterjeugd kreeg ook hun rijbewijs en een auto , maar dus totaal geen ervaring ( meestal onverzekerd )en elkaar maar uitdagen met racen als gevolg .
Ik heb 1 geprobeerd dit te voorkomen , maar ik moest kiezen tussen ze laten gaan of voor mijn leven gehandicapt te zijn omdat 1 of andere mongool mijn knieen aan gort wou rijden .
dat is voor mij de druppel geweest en we hebben als organisatie dezelfde avond nog de politie gebeld en hun het verhaal uitgelegd dat we onze handen eraf trokken en de politie zou zelf de boel weer in de gaten gaan houden .
Ik ben zelf na dat akkefietje ook nooit meer op de junokade geweest en ik zal er ook nooit meer komen .
We hebben nu in overleg met de politie en gemeente een andere locatie weten te bemachtigen op een carpoolplaats , zonder ruimte om te burnen , racen en weet ik veel wat , en het bevalt ons daar prima .
Ik vind het jammer dat dit gebeuren moest op de junokade en het zal wel afgesloten terrein worden , maar ja de politie heeft te zwak opgetreden daar en nu wordt het een kwestie van leeuwarden is gewoon gevaarlijk gebied met een getunede auto , want je bent constant de pineut met de auto ( ben zelf inmiddels binnen een week al 3 keer aangehouden in leeuwarden , terwijl ik voor het ongeval nog nooit ben aangehouden )
het is weer zo'n als het kalf verdronken is , d........... geval.