Om606 met holset hx40 en 8mm pomp hebben wij in een jetta liggen. Dit kun je ook wel in een manta bouwen. Heb je gegarandeerd een van de snelste manta's van het land.. En goedkoper als bv een Let. Geluid hoef je het ook zeker niet voor te laten.6 cilinder diesel met 6500 toeren met meer als anderhalve bar laaddruk erop klinkt erg dik.. Met normaal rijden loopt hij ook nog best zuinig.1:14 haalt hij wel.
Zelf ben ik een 5 cilinder 2.4jtd motor in een oude alfa aan het knopen. Wordt een heerlijke dagelijkse auto straks met heel veel koppel. Wel erg veel werk met alle aanpassingen.
Ik zou oftewel voor iets modernste gaan met commonrail of voor iets met een aangepaste mechanische pomp. Ouderwetse originele diesels moet ik niets van hebben. Zo'n 2.3td zou ik nooit inbouwen. Bmw tds motor uit een omega is dan al veel leuker.
Ken trouwens iemand die hier ook over zit na te denken voor een bijna 40 jarige manta.Die denkt over de omega tds na. Probleem waar je tegenaan loopt is dat je voor een diesel een lange overbrenging wilt hebben en met de starre assen is de keuze wat beperkt...