Ik wil toch alleen plug en play setjes gaan aanbieden, en dan ook inclusief de juiste bobines, want er bestaan tientallen soorten met dezelfde stekker, en toch niet de juiste pin-out en/of performance. Ik wil enkel en alleen iets leveren waar ik achter sta dat het 100% goed werkt en mij vooral geen gezeik oplevert. Bovendien wil ik een klein beetje mijn ontwikkelingstijd er uit halen, en die is toch niet gering gebleken om dit helemaal perfect te finetunen.
De set krijgt dus een spiksplinternieuwe verdelerkap, met ingebouwde printplaat en kabels er al aan met de juiste stekkers er aan gekrompen (die krimptang kost al 550 euro) Er komt een spiksplinternieuwe vinger, aangepast met het ijzeren plaatje. De neodymium magneetjes op de ring zitten er in, en het sturingskastje, waar heel eenvoudig het rode en blauwe draadje uit de ontstekingsversterker op gaan (die zitten al met oogjes op de originele bobine, en die haal je dan los, en schroef je op het kastje en klaar, daar haalt hij de sturing dus uit) Het sturingskastje krijgt ook nog een gezekerde plus voor direct op de accu plus. Massa wil ik in de verdeler aanbrengen, zodat het via een van de drie schroeven daar al massa maakt. Het stuurkastje kan massa maken via de aluminium plaat van de ontstekingsmodule, of een los draadje met oogje er aan.
Er zijn in totaal drie eigen printplaatjes nodig, daar zit ook ontwerptijd in die niet gering is, plus het laten persen wat ook geld kost (hoe meer hoe goedkoper weliswaar)
Vergeet niet dat het de originele bobine, kabels, vinger en verdelerkap vervangt, en ga die maar eens kopen van Bosch, tel dat maar eens bij mekaar op.
Het assembleren kost mij zeker drie uur per setje verwacht ik.
Mijn streven is naar een prijs, inclusief vier nieuwe Bosch penbobines ergens tussen de 200 en 300 euro.