Ja, inderdaad.
Heb later nog een tweede keer het probleem gehad en toen was het iets anders: Onderaan in Hongarije was een zwaar stuk band opgesprongen en die had een duw gegeven zodat mijn V riem vervroegd tegen het blok wreef en plots doorknapte (bij Brugge Opel Landuyt sprong ik toen binnen, ik kende Rudi als informatica klant van vroeger, maar dat is nu overgenomen). Daar hebben ze dat teruggeplooid dat de v riem weer ruimte had.
En samen met mijn klant de Blauwe Poort in Kortrijk ook, heb ik toen zitten zoeken naar die foutmeldingen weer, want elke Opel garage (zowel te Bulgarije als België gaf toen als oplossing dat ik mijn drie radiatoren moest vervangen voor een hele dure prijs). Maar ik had een verandering in geluid gehoord plots bij een 'planché' (gasgevend) inhaalmaneuver op een van de gevaarlijke banen in Bulgarije waarna dat startte... Toen bleek het die grote zwarte inlaatbuis te zijn, Garage De Blauwe Poort verving die toen voor zo'n 120 EUR + werk, en ik resette de foutcode met mijn ODB2 eenheid (ik ben altijd verzot geweest op wagentechniek), en de fout kwam niet terug, dus was het toen die buis, die ook onvoldoende lucht aanzoog, waardoor die sensor inderdaad foute waarden vertoonde... Zo had ik de verzekering toen een paar duizenden euro's bespaard, maar toch wilden ze in omnium niet deze kleine kost terugbetalen, dus zegde ik die omnium verzekering in Bulgarije op ging naar een gewone verzekering vanaf toen (in België had ik een persoonlijke, supergoede verzekeraar, Luc Devlamycnk die me de beste adviezen gaf en altijd eerlijk was).
Is het opgelost intussen?
Jean Marc VAN BELLE
+je